Čtyřkolkářka Olga Roučková na mediální akci motocyklového týmu Moto Racing...

Čtyřkolkářka Olga Roučková na mediální akci motocyklového týmu Moto Racing Group před Rallye Dakar. | foto: ČTK

Na čtyřkolce dokáže porážet i muže. Roučková si střihne Dakar

  • 1
Letos už má za sebou několik úspěchů a před sebou velkou výzvu. Olga Roučková hodlá být první Češkou, která pojede na čtyřkolce slavnou Rallye Dakar.

sezoně se na své čtyřkolce Yamaha stala jako první žena v celé historii FIM Europe Baja mistryní Evropy. Získala vůbec první titul pro něžné pohlaví v čistě mužské kategorii Q2, tedy kategorii čtyřkolek bez rozdílu pohonu nad 450 ccm.

Další plány jsou jasné. Olga Roučková se chystá na Dakar, přípravy už jsou v plném proudu. Závodnice spí a trénuje v kyslíkovém stanu, aby si usnadnila aklimatizaci pro etapy vedoucí po vrcholech And. A také mechanici si dali záležet na přípravě nové čtyřkolky Yamaha YFM 700, na níž Roučková v lednu pofrčí napříč Jižní Amerikou.

Závodnice Dukly letos vyhrála nejextrémnější sérii FIM Europe, která vyvrcholila v Idanha Nova v Portugalsku. „Odjížděla jsem tam s velkou nervozitou, od třetího závodu FIM Europe Baja jsem vedla dámskou a k mému zděšení i pánskou kategorii. Po pravdě, moc šancí jsem si nedávala. Navíc jsem popletla termíny finálových závodů, takže na portugalskou přípravu jsem měla pouze jednu noc,“ popisuje Olga Roučková.

„Ze závodů Baja Poland jsem tři tisíce kilometrů řídila rovnou do Portugalska. Ale nevzdala jsem to, po třech dnech za volantem téměř beze spánku jsem stála na startu. A titul se mi nakonec podařilo získat mezi muži i ženami,“ raduje se.

Dakar je dalším logickým krokem. Kromě fyzické přípravy a aklimatizace bylo třeba připravit také závodní stroj. Roučková si pro dakarské dobrodružství vybrala Yamahu YFM 700, kterou však bylo nutné pro extrémní závod upravit.

Sériové čtyřkolce bylo třeba zvětšit nádrže, vyztužit ji nebo přidat řídicí jednotky k výfukům. „Na Yamaze jezdím od počátku, začínala jsem na Yamaha Blaster 200, pak jsem přesedlala na Kawasaki 400, po dvou měsících jsem se vrátila zpět k Yamaze. Vybrala jsem si YFM 700, kterou jsem chtěla zejména na expedice a cestování. Takže když se později rozhodlo, že pojedu na Dakar, bylo jasné, že sáhnu po ověřeném modelu, na kterém jezdím léta,“ prozradila Roučková. „Aby všechno sedělo, jak má, ladili jsme dakarku tři roky v závodním tempu na dálkových soutěžích.“

Mechanici ještě na poslední chvíli prověřovali detaily, protože už ve čtvrtek bylo nutné závodní stroje nalodit ve francouzském přístavu Le Havre na trajekt směřující do Jižní Ameriky.


Sport v roce 2024

4. - 26. 5. Cyklistické Giro d´Italia
10. - 26. 5. MS v hokeji, Praha a Ostrava
26. 5. - 8. 6. Tenisové Roland Garros, Paříž