"Ke konci nám došla voda, takže jsem přijel značně dehydrovaný. Kluci mě museli křísit, ale zvládli jsme to," vyprávěl Kolomý, jenž se celkově mezi kamiony drží na osmém místě. Jeho navigátor René Kilián pro změnu krátce po projetí cíle na tři hodiny usnul. I on toho měl dost.
Čtvrtou etapu totiž pořadatelé už dopředu vyhlásili za "síto." Byla vůbec nejdelší v historii Dakaru od roku 2005 a posádky musely zdolat 657 měřených kilometrů, které byly rozděleny do dvou částí. "A obě byly dlouhé a rozbité. Proto byl den tak náročný," říkal Kolomý.
Své si užil i Aleš Loprais, který je v pořadí jen o dvě minuty před Kolomým, tedy sedmý. Podobně jako ve druhé etapě mu i tentokrát přestal fungovat pohon 4x4. "Očistec podruhé. Z ataku na pódiové umístění se stal boj o přežití na Dakaru - nezapadnout a dojet. Během dne nás ještě potkala bohužel další závada, únik oleje z olejové vany. V neutralizační zóně jsme museli olej doplňovat, aby se srdce Královny (jméno jeho tatrovky) nezastavilo. Šťastné je to, že jsme etapu dojeli a vše nějak zvládli. A tak naše dobrodružství pokračuje," uvedl Loprais.
Už v pondělí poznal drsnost letošního Dakaru, když musel jet 370 kilometrů bez předního skla.
Navzdory vysoké "úmrtnosti" během čtvrté etapy je pozitivem, že z deseti českých posádek jich devět v Dakaru stále pokračuje. Jediný, kdo zatím musel vzdát, je motorkář Jan Veselý, který v úterý spadnul do kaňonu. Je však v pořádku.