Kresta prožíval dramatické okamžiky už od úvodní rychlostní zkoušky. Doplatil nejprve na to, že před ním startoval podstatně slabší vůz Ford Puma s pohonem jedné nápravy a motorem o obsahu 1600 ccm. „V polovině téměř třicet kilometrů dlouhé zkoušky jsem forda dojel a v prachu za ním jsem toho mnoho neviděl, musel jsem zpomalit. Jel jsem za ním asi čtyři kilometry, protože pilot vozu přede mnou mně v prachu neviděl. Až pak mě pustil před sebe,“ vyprávěl Kresta.
V prachu narazil jeho vůz do jednoho z bezpočtu velkých kamenů a poškodil tím závěs pravého předního kola. Ten mechanici opravili a debutant světových rallye zajel ve druhém měřeném úseku 21. nejrychlejší čas. Další test se mu ale stal osudným. O další z kamenů poškodil brzdy. „Poškozená byla brzdová hadice a odvzdušňovací šroub. Následně vytekla veškerá brzdová kapalina a s autem se nedalo pokračovat v jízdě,“ vysvětlil šéf Jolly Clubu Roman Vaškůj.
Ve zlínské stáji zavládl smutek, předčasný konec posádku mrzel. „Chtěli jsme co nejlepší výsledek, na soutěž jsme se moc těšili. Ale byla to obrovská zkušenost nejen pro mě, ale pro celý tým. Vím, že jsme úvodní zkoušky absolvovali s velkou rezervou. Pokud bychom pokračovali, tak jsme se pohybovali zhruba okolo 15. až 20. místa,“ prohlásil Kresta.
Kamenité cesty rychlostních zkoušek dali zabrat i pilotům továrního týmu Škoda Motorsport. Ovšem zatím rychlejší z továrního dua Armin Schwarz byl v cíli první etapy spokojený. „Auto jelo dobře, spolehlivě, bez vážných technických problémů. Podmínky jsou ale neuvěřitelně drsné. Na silnicích jsou veliké balvany, kterým se nedá vyhnout. Musím prostě jet a věřit, že to auto vydrží,“ konstatoval Armin Schwarz.
V podobném tónu hovořil i Bruno Thiry, který absolvoval 17 kilometrů pátečního závěrečného testu s poškozeným tlumičem pérování. „Tak rozbitý povrch cest jsem ještě neviděl, poslední zkouška byla něco neuvěřitelného. Na ni hned tak nezapomenu,“ doplnil Bruno Thiry.