I když v prvním závodě došlo k zajímavým posunům a změnám ve startovním poli oproti kvalifikaci, v sobotu rozdané karty předpověděly alespoň část průběhu klání. U Mullera a Tarquiniho se dalo očekávat, že své tahanice o letošní titul nebudou ventilovat v první zatáčce, a tak se mohlo sázet jen na to, kdo z ostatních doplatí na úvodní šikanu.
A bylo to BMW. Pro Augusta Farfuse závod skončil, Andy Priaulx pokračoval na osmém místě, za kterého ho potom vystrčil Alain Menu. Zlepšení Sergia Hernándeze a Alexe Zanardiho snad byly pro mnichovské výsměchem osudu, neboť tito dva jezdci nemohou v součtu letos poskočit výš než na sedmé až deváté místo. Jediným mužem s BMW, kdo ještě může reálně zkomplikovat dvojici od Seatu cestu k titulu, je totiž Farfus.
Nejlepším jezdcem bavoráků, které z obou závodů nakonec získaly pro Pohár konstruktérů mizivých 16 bodů, byl veterán Zanardi, který se obohatil o osm bodů v klání jezdců, Farfus se po stíhací jízdce v závodě číslo 2 může pyšnit alespoň jednou čárkou .
Tarquini a Muller mu svými výsledky ale poodskočili na rozdíl osmnácti, respektive jedenácti bodů. Rozdíl vzrostl i mezi týmy, žlutí brali o dvacet bodů víc než konkurence, takže konto Seatu před japonskou Okayamou činí 271 bodů.
Na třetím místě závodů stáli za Chevrolet Rob Huff a Alain Menu. Americká značka znovu ukázala svůj potenciál, i když nadále platí, že dokáže vítězit jen za příznivé konstelace kompenzačního systému a nezdarů konkurence. Modrým navíc do budoucna roste stále silnější konkurence v podobě Lady. Už dvakrát v letošní sezoně se stalo, že ruská značka brala pro Pohár konstruktérů víc bodů než chevrolety, tentokrát se ale James Thompson s priorou ocitl přímo v nejlepší osmičce.
V prvním závodě to mohlo být zásluhou dobrého startu, v tom druhém pak Brit ztratil pouze tři pozice, a stal se tak prvním jezdcem v historii, který dokázal získat pro sebe body s ladou. Thompson tak dílčí úspěch Jaapa van Lagena, který mimochodem dlouhou dobu v prvním závodě jel na desátém místě, přetavil v absolutní zápis do tabulek. Pro příští sezonu tak možná můžeme očekávat souboje o první, ale také o třetí místo mezi značkami.
Mezi nezávislými zaznamenal Felix Porteiro další ztrátu na Toma Coronela, a tak rozdíl mezi oběma jezdci činí už 29 bodů. To ale nemusí znamenat vůbec nic, neboť umístění v nejlepší osmičce body násobí a navíc v Macau se pojede o dvojnásobný příděl.
Do té doby se ale kolotoč WTCC podívá ještě do Japonska, kde se na okruhu v Okayamě budou od 30. října do 1. listopadu měřit síly. Loni tu zvítězil Rickard Rydell, ve druhém závodě pak na promočeném asfaltu všem ukázal záda Tom Coronel.
Průběžné pořadí šampionátuJezdci: 1. Gabriele Tarquini (It.), Seat, 109 bodů Týmy: 1. Seat, 271 bodů Nezávislí: 1. Tom Coronel (Niz.), Seat, 195 bodů Týmy: 1. SUNRED Motorsport Development (Seat), 240 bodů |