MS cestovních vozů (ilustrační foto).

MS cestovních vozů (ilustrační foto). | foto: FIA WTCC

Můj syn jako druhý pilot týmu? Byla by to pěkná památka, ví Fulín

  • 0
Má před sebou novou výzvu, premiéru v mistrovství Evropy cestovních vozů. A můžete si vsadit, že se do ní pilot Petr Fulín položí na tisíc procent. Česká trikolóra tak v seriálu ETCC nemusí být přikrčená někde vzadu.

"Ale je to stejná situace, jako když jsem začínal. Vstupoval jsem do něčeho a nevěděl, co čekat. Čeká nás obrovské kvantum práce. Ale beru to jako osobní výzvu a pokusíme se jako tým ze sebe dostat maximum," říká 34letý jezdec.

Jaký výsledek vás v první sezoně ETCC uspokojí?
Může se stát, že hned zajedeme dobrý výsledek. Ale já osobně bych považoval za nenormální, aby kluci z Východu přišli a hned první závod vyhráli. První rok budeme hledat, zkoumat. Je to o výběru oleje, ložisek, nastavení, testování, prostě hledání správného know-how. Ve druhém roce chceme přibrat druhého jezdce, to už bych rád jel na kvalitní výsledek. A když vše půjde podle plánu, třetí rok je na řadě vstup do mistrovství světa. Jako ryze český tým.

Co všechno vás čeká do začátku nové sezony?
23. listopadu jsme v Oscherslebenu převzali vůz, ale kvůli počasí nešlo téměř nic odjezdit. Stejně tak u nás v Mostu. Testování by tak mělo proběhnout i v zimním období ve Španělsku. Budeme se snažit jezdit tam, kde se pojede i seriál ETCC - Valencie, Monza...

Jaká je historie BMW 320si, se kterým šampionát pojedete?
Zvolili jsme atmosférický dvoulitrový čtyřválec. Historie auta sahá do roku 2007, kdy jej v seriálu WTCC pilotoval Stefano D´Aste, šampion mezi piloty privátních týmů. Pak za volant usedli Olivier Tielemans či Duncan Huisman. V roce 2010 odjel vůz dva závody mistrovství světa s Mehdi Bennanim.

Znáte všechny okruhy, na kterých se ETCC pojede?
V plánu jsou čtyři víkendy, tedy osm závodů. Kromě Valencie znám všechny. Není tam bohužel Brno, které si nechalo jen motorky. Takže za domácí trať považuji Slovakiaring, tam chceme připravit zázemí pro naše partnery a sponzory. A protože jsou v ETCC jen čtyři závody, odjedeme i německý Adac Procar, potřebujeme najet co nejvíce kilometrů. Tam jsou pro české fanoušky blízké okruhy Sachsenring a EuroSpeedway v Německu.

Sondujete, jaká konkurence vás v mistrovství Evropy čeká?
Startovní listina se plní, nyní čítá více než 20 jezdců. Jsou to piloti, kteří působili ve WTCC nebo dalších prestižních okruhových seriálech jako Eurocup či Supercopa. A skvělé vozy specifikace S2000, které působily vmistrovství světa – poslední tři ročníky vyhrála Honda Accord, jsou tam dvoulitry Seaty, Chevrolet Cruz... Rozhodně nebude v Evropě slabší konkurence než v mistrovství světa. I proto, že některé týmy mají omezený finanční budget, a jen proto nemohou investovat do WTCC.

Letos jste působil i jako promotér okruhového Octavia Cupu. Už víte, jak to se seriálem bude v příštím roce?
Bohužel končí. Je to velká škoda, pro mě to byla srdeční záležitost, začínal jsem tam. Ale teď už to nelze zvládat, navíc ekonomická recese zasáhla i do okruhových týmů. Jednali jsme s Mladou Boleslaví, protože by to měla být jejich záležitost, ale ta se soustředí pouze na rallye. Myslím, že dělá obrovskou chybu, a je to veliká škoda. Octavia Cup vychoval řadu skvělých jezdců jako Erik Janiš nebo Michal Matějovský, jenže zájem z fabriky není žádný.

Naznačil jste, že za rok by český tým měl doplnit druhý pilot. Už probíhá výběr? A je možné, že se jím někdy stane váš 15letý syn?
Několik jezdců projevilo zájem o tenhle projekt. Přijde jim to zajímavé, prestižní. Navíc i český tým by měl mít dva piloty, všechno pak jde kupředu rychleji. Ale zatím nebudu jmenovat. Navíc všichni čekají, jak dopadneme příští sezonu. A k synovi? Samozřejmě bych s ním rád jel závod. Abych měl fotky, památku. Bojím se toho, že přijde čas, že už nebudu jezdit (úsměv). Zatím si vybral cestu motokár, jde mu to výtečně. Uvidíme, co z toho vznikne.


Sport v roce 2024

4. - 26. 5. Cyklistické Giro d´Italia
10. - 26. 5. MS v hokeji, Praha a Ostrava
26. 5. - 8. 6. Tenisové Roland Garros, Paříž