Fanouškům rychlých kol a burácení motorů dnes začíná dvoudenní svátek. Na brněnský Masarykův okruh se po roční pauze vrací Evropský pohár cestovních vozů ETCC, který doplní závody formulí Boss GP a motokár Superkart. Ty se na jižní Moravu vracejí dokonce po desetileté odmlce.
„Stejně jako k Brnu patří Velká cena, tak k němu patří i ETCC. Jsem moc ráda, že je série zpět,“ rozplývá se Ivana Ulmanová z brněnského Automotodromu, který závody pořádá.
Ve všech třech sériích se během víkendu představí pětice českých jezdců. Závodit začnou už dnes, tuhé boje o vítězství je čekají především v průběhu zítřka.
Dvojnásobný šampion očekává tvrdou bitvu a přeje si déšť
V ETCC se představí dvojnásobný šampion Petr Fulín, jenž svůj premiérový titul vybojoval před dvěma lety právě na brněnské trati. Z úspěšného BMW letos přesedlal na Seat Leon a bojuje s ním o prvenství v Single Make Trophy.
„Je to pro nás naprosto nová technika, každým závodem se učíme. Očekávám tvrdou bitvu,“ svěřuje se a dodává: „Vyhovoval by mi déšť. Umožňuje mi se projevit.“
Loňský vicemistr Michal Matějovský zůstal věrný bavorské značce, s níž vede průběžné hodnocení třídy TC2. „A umístění si chci udržet i po tomto víkendu,“ usmívá se 27letý jezdec.
Největšími soupeři pro něj v Brně budou Švýcar Rikli a Turek Okyay, kteří čekají na Matějovského zaváhání z průběžné druhé a třetí pozice. „Pro dobrý výsledek udělám maximum. Brno je pro mne srdeční záležitostí, chci pobavit diváky,“ hlásí rodák z Hradce Králové.
Mistr Evropy chce překonat Lorenzův rekord z MotoGP
Také k závodu Superkart nastoupí dva čeští jezdci. Suveréna loňské sezony a již korunovaného letošního mistra Evropy Adama Kouta na startu doplní mladý Jiří Forman. Zatímco nováček v „dospělých“ motokárách se chce především zaučit a potrápit zkušenější jezdce, před Koutem stojí jasný cíl – vyhrát a přiblížit se triumfu také v evropské sérii, která se jede v Brně coby součást závodního víkendu.
Favorit závodu navíc při testech dosáhl času pod dvě minuty a jako etalon má před sebou nově stanovený rekord Jorge Lorenza z MotoGP. „Hranice 1:55 je daleko, to je opravdu skok. Ale budu se snažit jet co nejrychleji a rekord prolomit,“ plánuje 25letý závodník, jenž po Masarykově okruhu pojede v motokáře poprvé. „Trať znám jen z formule. Nějakou výhodu tedy mít budu. Minimálně na domácí prostředí a české fanoušky se těším.“
Závodnice prohání muže. „Je skvělé někoho předjet“
Neméně velkým lákadlem víkendu na Masarykově okruhu je série Boss GP, tedy závod velkých otevřených monopostů. Svoji černo-růžovou formuli ke startu připraví česká závodnice Veronika Cichá. „Stále se s tím autem sžívám. Je silné, přezdívám mu růžová bestie,“ směje se 27letá černovláska.
Před sezonou si dala za cíl dokončit každý závod, ovšem na trati je poznat, že je obklopena samými muži. „V depu je to v pohodě, ale jakmile vyjedeme na trať, jako bych to slyšela: Ne, mě přece nemůže předjet žena. Je super pocit, když někoho naopak předjedu já.“
V její kategorii je hlavním kandidátem na prvenství Rakušan Ingo Gerstl se svým desetiválcem Toro Rosso STR1 ze stáje Top Speed.
Děti a důchodci uvidí závody zdarma, ostatní za pětistovku
Běžná vstupenka na závody vyjde na 500 korun, zájemci o VIP lístky zaplatí 2 800 korun. V prodeji jsou i jednodenní vstupenky od 250 korun. Děti do 14 let a senioři nad 67 let mají vstup na závod zdarma.