Proč jste s letošní motokrosovou sezonou nespokojený?
V mistrovství republiky jste byl ve třídě Open čtvrtý. Bylo to o dva body za třetím a o čtyři body za druhým.
To je docela smůla.
No, docela jsem byl zklamaný. Moc se mi nevedlo ani na tratích, ani v osobním životě. Byl to takový nešťastný rok. Prostě se mi nedařilo a odrazilo se to na sezoně. Sice byly závody, které se mi povedly, například jsem vyhrál český mistrák v Jiníně, po Čepelákovi jsem vyhrál největší počet rozjížděk, ale měl jsem tam i výkyvy.
Jaké?
Třeba jednu jízdu jsem nedojel, udělal jsem si výron v kotníku, takže jsem měsíc marodil. Byla to pro mě těžká sezona.
To se vám do Šestidenní nepůjde asi lehce, že? Nebo věříte, že všechno zlé už je letos za vámi?
Všechny problémy se jaksi daly dokupy a já jsem se teď hodil do pohody, hlavně psychicky, takže myslím, že by to tam mělo být lepší než v průběhu sezony.
Po Brazílii, Polsku a Novém Zélandu to bude vaše čtvrtá Šestidenní. Zatím máte dva triumfy v klubové soutěži. Teď pojedete v národním Trophy Teamu. Je to velká změna?
Národní soutěž pojedu poprvé, tak uvidím, jaké to bude.
V týmu jste měli mít i Romana Michalíka, který se však zranil. To je asi velká ztráta, že?
Je to tak. Romana nikdo v Česku nenahradí. Je to bývalý mistr světa. Místo něj jede mladý Doky (Tomáš Dokoupil), který ho těžko nahradí. Ale loni jel na Novém Zélandu dobře, tak se mu snad bude dařit i v Chile. Nic jiného manažerům nezbývalo, nikoho jiného nemohli dosadit.
Jak tedy vidíte reálné naděje na umístění bez Michalíka?
Bez Romana to vidím tak kolem šestého až osmého místa. S ním bychom podle mě mohli být v první pětce. Ale stát se může cokoliv. Myslím, že máme dobrý tým. Michal Kadleček jede docela kládu, je v pohodě. Když se rozjede na šestce, tak bude dobře tahat. David Čadek je dobrý krosák, Víťa Kuklík je super. Vlastně máme super družstvo. Ale člověk nesmí nic pokazit. Šest dní je dlouhá doba pro šest lidí. Uvidíme. Když budeme šestí, bude to super výsledek.
Co víte o tratích v Chile? Tušíte, co vás tam čeká?
Tušíme, protože máme manažery, kteří to zjišťovali. Mělo by se tam jet z poloviny na písku a z poloviny v horách na kamení. Budeme bydlet u oceánu. Přímo na pláži se pojedou nějaké erzety a jak jsem říkal, něco bude v horách. Kousek od hlavního dění jsou totiž velké hory. Pro některé kluky to bude hodně náročné.
A co pro vás? Jak vám svědčí písek?
Já nemám z písku strach, já jsem hodně odzávodil na písčitých krosových tratích, takže obavy z toho nemám. Spíš by to chtělo si na tom ještě trošku potrénovat, abychom si na to zvykli. Snad nějaký čas bude, snad motorky nepřijdou dva dny před startem jako loni.
Máte o nich zprávy? Jsou na cestě, nebo už jsou na místě?
Já osobně budu mít půjčenou motorku od rakouské KTM přímo na místě. Někteří kluci posílali motorky v kontejneru a nevím, jaké jsou zprávy, jestli už tam dorazily, nebo ne. Já jsem si v kontejneru posílal jen některé svoje věci, tlumiče nebo třeba řídítka, na které jsem zvyklý, aby mi to fungovalo. Uvidíme, snad to přijde včas, abychom to mohli ještě vyzkoušet.
Kolik času jste si dali na aklimatizaci?
Loni na Novém Zélandu jsme byli deset dní před startem, teď přiletíme na místo 3. listopadu a až 12. listopadu se startuje. Takže na aklimatizaci máme taky skoro deset dní. Myslím, že je to tak akorát. Dny dny trvá, než se převrátí spánek tak, jak má, a to stačí.
Stihnete se vůbec podívat po památkách, nebo to bude jen o závodění?
Loni, když jsme byli na Novém Zélandu, tak nějaký čas byl, ale já na to moc nejsem. Já jsem spíš chodil po tratích a připravoval si motorku. Nějaký čas snad bude a možná ho i využijeme.
Jste motokrosař. Musel jste trénovat speciálně enduro? Jde to vůbec?
Určitě. Enduro je jiné v tom, že všude se jede jedna kolej a není moc na výběr. Ideální stopa je fakt vyjetá jenom jedna, takže to chce udělat si někde po lesích trať a trénovat enduro, jezdit v uličkách. V tom je motokros jiný. Tammáte osm metrů širokou trať a dá se vybírat více ideálních kolejí. Moc jsem toho na enduro nenatrénoval, protože jsem se dával dokupy. Po dlouhé sezoně mě všechno bolelo, takže jsem si dal tři týdny pohov a teď jsem byl akorát na Memoriálu Libora Podmola v Brankách. To bylo těžké enduro, náročná tříhodinovka, kde jsem si zazávodil dobře. A asi pět tréninků jsem se svezl tady po lesích. Myslím, že by to mělo stačit.
Byl jste v Brazílii, na Novém Zélandu, teď míříte do Chile. Vozíte si z tak dalekých končin památku?
V Brazílii a na Novém Zélandu jsme vyhráli takové pěkné poháry, takže to jsou památky. A teď z Chile? Nevím. Prý mají dobré víno. (smích) Vůbec nevím, co mě tam čeká, ani jsem se raději nedíval na internet, abych se nechal překvapit.
A co pak, dáte si volno? Nebo budete někde jezdit přes zimu?
Já už jsem si volno dal, takže jak se vrátím, tak jedu do Itálie. Mám tam naplánovaný asi čtrnáctidenní tréninkový pobyt a už se začnu připravovat na další rok.
Strávíte ho zase v barvách ostravského LR Cosmetic Ados Racing Teamu, nebo u někoho jiného?
Domluvil jsem se zase s LR Cosmetic, pojedu i na motorce KTM, s výrobcem jsem se domluvil taky. Všechno vlastně zůstává při starém. Chtěl bych jet zase český mistrák plus nějaké závody ze seriálu mistrovství světa ve třídě MX3. Tam bych chtěl začít a uvidíme, jak to rozjedu.