Podle komentátorů výborný postup startovním polem dokazuje, že šampion ze sezony 2007 neztratil nic ze svých schopností a i ve svých dvaatřiceti letech může být pro všechny ve formuli 1 hrozbou.
Přestože se po jezdecké chybě a špatné komunikaci s týmem připravil o postup do druhé části kvalifikace, v cíli své 157. velké ceny to byl pro všechny "starý, dobrý" Kimi Räikkönen. "Mám pocit, jako bych nikdy nebyl pryč," řekl novinářům.
Hromadná kolize v první zatáčce, kde si podle Bruna Senny snad "ťukl každý s každým" sice Räikkönenův Lotus o žádnou část kapotáže nepřipravila, ale musel objíždět méně šťastné soupeře.
"Start se mi povedl, ale v první zatáčce jsem musel téměř zastavit a objíždět některá auta po trávě. To mě pár míst stálo a navíc jsem se dostal za pomalejší auta, která mě brzdila. Sice jsme měli rychlost, ale nemohl jsem ji využít," komentoval závod finský rychlík, který předchozí dva roky poznával, že v rallye se nikdy mistrem světa, na rozdíl od formule 1, stát nemůže.
Kimi Räikkönen byl v závodě úspěšný a navíc se při výjezdu safety car potvrdilo, že nelže. Když totiž před pár dny prohlásil, že "ty dva roky na formuli 1 nekoukal, protože měl na práci lepší věci" nevymýšlel si. Při jízdě za zpomalovacím vozem si stěžoval do vysílačky týmu, proč na něj mávají modrými vlajkami, kterými komisaři oznamovali jezdcům o kolo zpět, aby pustili lídry vpřed.
"Ty vlajky nejsou pro tebe, ale pro auta za tebou," uslyšel Räikkönen v rádiu odpověď. Některá nová pravidla asi opravdu nezná, ale jinak si šéf týmu Eric Boullier pochvaloval, že jezdec s pověstí nemluvy vedl se svými inženýry během Velké ceny plynulý dialog.
"Nezapomeňte, že nezávodil dva roky a hodně věcí je pro něj nových. Nový formát závodu se systémem DRS, nové procedury. Nebyl zvyklý, že by se za safety car auta předjížděla," vysvětlil zkušený manažer.