Závodit se bude opět ve třídách méně upravených sériových vozů Race Truck a výkonnějších speciálů Super Race Truck. Tahače silnější kategorie jsou ovšem rozděleny na skupinu A a skupinu B, lišící se několika technickými detaily, například velikostí restriktoru.
Jiný je také systém závodů pro třídu Super Racer Truck, jejíž účastníci nyní místo dvou měřených tréninků, kvalifikačních a pohárových závodů absolvují vždy jen jeden kvalifikační trénink, jeden třicetikilometrový kvalifikační závod a jedno pohárové klání. U třídy Race Truck se v systému závodů v porovnání s
předchozímu roky nic nezměnilo.
V souvislosti s inovací v poháru došlo k výraznému oživení prestižní třídy Super Race Truck, která měla v uplynulých letech devět až jedenáct pravidelných účastníků. Letos je jich přihlášeno patnáct a největší podíl na tom mají opět německé automobilky Mercedes Benz a MAN.
Ve skupině A nasadí Mercedes tři vylepšené modely tahačů Atego, za jejichž volant usednou už tradiční opory Němec Östreich, Francouz Faure a Brit Parrish. Jezdecké změny nemá ani továrna MAN, kterou reprezentují Španěl Albacete, Švýcar Bösiger, Němec Kreutzpointner a Francouz Calvet. Startovní listinu doplňuje loňský mistr Fin Luostarinen s truckem Caterpillar a Němec Körber s českým speciálem Buggyra MK 001.
Ten ještě začátkem týdne prošel testy na mosteckém okruhu. "Ladili jsme především podvozek," komentoval závěrečné zkoušky Martin Koloc, manažer týmu. "Bohužel stále nejsme spokojeni s výkonem motoru, který při delší zátěži ztrácí výkon. O víkendu jsme zkoušeli dva nové motory, ale opět jsme měli potíže s vačkami, jež po třiceti minutách změknou," prozradil bývalý jezdec se dvěma tituly mistra Evropy.
Ve skupině B nastoupí Stanislav Matějovský s téměř kompletně předělaným tahačem Tatra Jamal STR Evo II proti dvěma jezdcům s loňskými modely vozů MAN a dvěma pilotům s automobily Mercedes-Benz. "S autem jsem velice spokojen, jízdní zkoušky dopadly výborně. Pomohlo snížení těžiště, výrazně vylepšený podvozek a motor s vyšším výkonem," tvrdil spokojeně Matějovský startující v týmu Hasseröder. "Budu rychlejší než loni a neměli bychom chybět na stupních vítězů," dodal.
Druhý z českých reprezentantů František Vojtíšek pojede ve třídě Race Truck s vozem Renault Premium, za jehož volantem se poprvé představil loni. "Už nebudeme mít potíže s technickými komisaři kvůli motoru jiné značky. Máme nový agregát Renault a jeho výkon je vetší než u předchozí americké pohonné jednotky. Navíc pokud bude konkurence rychlejší, můžeme výkon ještě zvýšit," uvedl devětatřicetiletý pilot před vstupem do své patnácté sezóny v Evropském poháru, kde mu budou největšími soupeři opět Němci Lenz, Bernau a Jochen Hahn.
"Auto se od loňska moc neliší. Byl jsem s ním velice spokojen, a tak jsme udělali jen několik změn na podvozku," prozradil v závěru minulého týdne Vojtíšek při posledních testech na mosteckém okruhu, kde zkoušel především nové brzdové segmenty.
Před tahačem Buggyra týmu Martina Koloce pózuje německý jezdec Gerd Körber |