Již první tréninkové jízdy naznačily, že belgický okruh lépe vyhovuje posádkám vozů Maserati. A to přestože konkurence v tomto závodě byla velká. Především tovární tým Aston Martin se netajil ambicemi na vítězství a nasadil proto do závodu opět dva vozy Aston Martin DBR9, které slavily velký úspěch již při premiéře v závodě na Silverstone.
Na maserati posádky Van de Poele/Bartels/Schneider však ve Spa už od prvních tréninků nikdo nestačil. O tom, kdo se postaví na pole position, proto nebylo pochyb. Zůstávalo pouze otázkou nakolik se Maserati vypořádá se spolehlivostí svých vozů.
V sobotu odpoledne se tak na startovním roštu závodu před zcela zaplněnými tribunami seřadí 37 vozů všech čtyř vypsaných kategorií. V 16. hodin vedeny zaváděcím vozem vyjíždí vozy na trať. Po absolvování jednoho kola zaváděcí vůz zabočí do boxů a na startovacím zařízení se rozsvítí zelená světla. Je odstartováno a vozy s velkým rachotem vyrážejí na trať.
Start se nejlépe vydaří oběma vozům Aston Martin, které se dostávají do vedení sledovány Schneiderem na maserati. Již ve 20. kole se však Schneider dostává před oba astony a ujímá se vedení. Přestože se od prvních kol jede velice ostře, počet nehod je velmi malý. První a vlastně jediná větší havárie postihuje posádku Ferrari 575 Maranello GTC Deletraz/Piccini/Melo/Morbidelli. Po hodinách zůstává jejich vůz stát uprostřed trati, kde do něj naráží Porsche 996 Collardovy posádky.
Zatím co Porsche se po opravě znovu vydalo na trať, pro Ferrari to znamená definitivní konec závodu. Smutný z toho je především Gianni Morbidelli, kterého potkal podobný osud jako při posledním závodě v Brně. Po druhé objevil jako náhradník na startovní listině, ale v závodě se ani tentokrát nesvezl.
Blíží se večer, začíná se stmívat. S ubývajícím světlem získávají závodní vozy bojovnější vzhled a závody tajemnou atmosféru. Začíná se rozehrávat hra světel. Tmu která se mezitím snesla nad celým okruhem protínají světelné louče reflektorů přijíždějících vozů. Bílé nebo žluté. V zatáčkách se k tomu ještě přidávají rozzářené brzdové kotouče.
Trať je stále lemována velkým množstvím fanoušků. Pro většinu z nich je tato část závodu nejzajímavější, přestože na trati nedochází k žádným zásadním změnám pořadí. Stále vede Maserati posádky Van de Poele/Bartels/Schneider před druhým vozem stejné značky s posádkou Bertolini/Wendlinger/Peter. Odstup mezi nimi je však stále minimální, jeden nebo dva okruhy.
Je 9 ráno a o vzrušení stará Maserati MC12 Babiniho posádky. V tu chvíli se pohybuje na třetím místě celkového hodnocení. Požár vozu na trati však učinil konec jejich dalšímu účinkování. Žádné další větší kolize či problémy však maršálové neřeší. Těch drobných, při kterých se vozy o sebe otírají nebo postrkují, je však nepočítaně.
Nepoužívanějším materiálem na opravu vozů se ve všech boxech stává obyčejná lepicí páska. Mnohé z vozů jsou jí už doslova omotány. Přesto některé z nich připomínají spíše terénní vozy nežli naleštěné závodní speciály ze včerejšího odpoledne. Technické problémy také stíhají oba vozy týmu Aston Martin. Jejich zastávky v boxech jsou o poznání častější a delší než u ostatních.
Pět hodin před koncem stále vede Bartelsovo maserati s náskokem dvou kol před Petrem na stejném voze týmu JMB Racing. Třetí Gardel na Ferrari 55O Maranello má ztrátu deseti kol. A na okruhu znovu začíná pršet. Počasí vůbec bylo pro všechny největším soupeřem. Během závodu se několikrát vystřídalo obrovské horko s hustým lijákem a to během několika minut. Volba správných pneumatik proto byla mnohdy opravdu jen sázkou do loterie.
Asi hodinu před koncem postihují problémy i doposud dobře jedoucí Porsche 996 GT3 RS českého Vonkova týmu. Jan Vonka, který byl jediným českým účastníkem závodu, si doposud vedl velmi dobře. Jednu chvíli se jeho posádka pohybovala dokonce na čtvrtém místě kategorie GT2, pak se však dostavily technické problémy v podobě zlomené poloosy. Ta znamenala zdržení a ztrátu jedné pozice. A právě vyměněná poloosa byla příčinou již zmíněného odstoupení, když znovu nevydržela tempo závodu.
"Přestože jsme závod nedokončili jsem maximálně spokojen," hodnotil Jan Vonka. "Byl to pěkný závod, auto jsme nenabourali a celý tým včetně jezdců, mechaniků i manažerky odvedl kus skvělé práce. Těch 24 hodin závodu je vlastně taková délka, jako všechny závody sezóny dohromady, a tak mě těší, že motor i převodovka vydržely. Chybělo nám jen trošku víc sportovního štěstí, ale ty mistrovské body za šesté místo jsou proto pro nás velmi cenné."
Na čele závodu se však již nic nemění. A tak může Timo Schneider za veliké radosti celého týmu v něděli v 16 hodin projet vítězně cílem slavného závodu. Obrovské dojetí v tu chvíli dolehlo i na jinak velmi odměřeného Bartelse, který se objímá s Van de Poelem a jen rukávem otírá slzy ze své tváře. Je to jeho první letošní triumf s vlastním týmem.
Oficiální výsledky závodu:
1. Poele, Bartels, Schneider (Maserati MC12 GT1) 24:00:34.160, 2. Bertolini, Wendlinger, Peter (Maserati MC12 GT1) -2 kola, 3. Vosse, M'Kens, B'Chut, Gardel (Ferrari 550 Maranello) -9 kol, 4. Bryner, Calderari, Zacchia, Bouvy(Ferrari 550 Maranello) -14 kol, 5. Goossens, Kox, Lamy (Aston Martin DBR9) -19 kol, 6. Brabham, Turner, Sarrazin (Aston Martin DBR9) -21 kol, 7. Lieb, Rockenfeller, Luhr (Porsche 996 GT3 RSR) -35 kol, 8. Duez, Menten, Hernandez, Cayrolle (Corvette C5R) -40 kol, 9. Moccia, Groppi, Camathias (Porsche 996 GT3 RS) -41 kol, 10. Newton, Erdos, Mallock, Bennett (Saleen S7 R) -47 kol, ... 25. Vonka, Konopka, De Astro (Porsche 996 GT3 RS) -153 kol.
Průběžné hodnocení jezdců kategorie GT1:
1. Wendlinger 49 bodů, 2. Bertolini 49, 3. Gardel 47, 4. Scheider 46, 5. Bartels 46, 6. Biagi 36, 7. Babini 36, 8. Lamy 32.
Průběžné hodnocení značek kategorie GT1:
1. Maserati 148 bodů, 2. Ferrari 76, 3. Corvette 28, 4. Saleen 8, 5. Lister 4
Průběžné hodnocení jezdců kategorie GT2:
1. Lieb 66 bodů, 2. Rockenfeller 66, 3. Collard 36, 4. Sugden 36, 5. Moccia 29, 6. Ried 28, 7. Riedl 28, 8. Luhr 20.
Průběžné hodnocení značek kategorie GT2:
1. Porsche 193 bodů, 2. Ferrari 19 bodů, 3. TVR 11 bodů