Vím, že se ke špičce dokážu přiblížit, říká Kolomý před Dakarem

Aleš Loprais (vlevo) a Martin Kolomý byli dosud v dakarské rallye soupeři. V roce 2017 startují v jedné stáji Tatra Buggyra Racing. | foto: Tatra Buggyra Racing

26 2016
Na poslední Rallye Dakar ho o možnost bojovat o umístění mezi elitou připravily technické problémy jeho kamionu Tatra. Teď myslí Martin Kolomý výš, třeba i na sošku beduína, kterou na slavném závodě dostává nejlepší trio v každé kategorii. "Ale je to hodně o štěstí," ví své pátý muž Dakaru 2013.

S novým týmovým kolegou, ale se stejnými cíli jako v minulosti se postaví za týden na start Rallye Dakar pilot kamionu Tatra Martin Kolomý. Pátý muž z roku 2013 by rád zabojoval o sošku beduína, kterou na slavném závodě dostává nejlepší trojice v každé kategorii. Uvědomuje si ale, že k úspěchu potřebuje i štěstí a musí se mu vyhýbat i technické problémy. Ty jej totiž před rokem vyřadily ze hry o nejvyšší mety.

„Ambice i úspěchy můžete mít, ale je to hodně o štěstí. Není to otázka jednoho dvou dnů jako krátkodobé soutěže v průběhu roku. Dakar je dvanáct dní naplno a všichni se snažíme zajet co nejlepší výsledky. Vím, že se ke špičce dokážu přiblížit, a snažím se s ní jet. Jak to dopadne, to nikdo z nás neví,“ řekl Kolomý. „Určitě bych si chtěl dovést beduína. Je to ale těžké,“ podotkl pilot týmu Buggyra Racing.

Podle třiačtyřicetiletého závodníka se navíc každoročně zvyšuje počet jezdců, kteří mohou zasáhnout do bojů o přední pozice. „Loni jsme si říkali, že jich tam je deset, dnes je jich patnáct. Vylepšují se auta a styl závodění tomu napomáhá. Jede se více jako WRC,“ uvedl Kolomý. Jeho týmovým kolegou bude nově Aleš Loprais. „Oba se chceme držet v Top 10 nebo ještě lépe v Top 5 a třeba se střídat v etapách na stupních vítězů. Jsme zkušení a věřím, že to zúročíme,“ přál si rodák z Bruntálu.

Kolomý se na start 39. ročníku slavné rallye postaví s novým speciálem Tatra Phoenix. Původně sice nebyl nadšený, že má opustit dřívější model kamionu, nakonec ale do vylepšeného vozu usedne. „Jezdí se s ním jinak, i když je to pořád Tatra. Koncepčně je to trochu jiné auto. Například máme větší kabinu. Určitě je to krok správným směrem. Ale do jaké míry se to mělo udělat teď, nebo se mělo odjet pár malých závodů, to si řekneme po Dakaru. Doufám, že nebudeme mít žádné dětské nemoci a bude to fungovat,“ podotkl Kolomý.

Pořadatelé připravili pro účastníky soutěže náročnou trať, která je nejméně z poloviny zavede do vysokých hor. V šesti etapách se budou pohybovat v nadmořských výškách přes 3 500 metrů. „Tohle já moc neřeším. Beru to tak, že jedeme Dakar. Hory tam byly i v minulosti, teď jich bude trošku víc,“ uvedl pragmaticky Kolomý.

Stejně jako řada dalších jezdců se na netradiční podmínky připravoval v takzvaném kyslíkovém stanu. „Je to velká pomoc. I z pohledu rychlejší regenerace,“ upozornil Kolomý, který díky tréninku i viditelně zhubnul. „Mám výkyvy, ale není to extrém. Nejvíc jsem shodil po nehodě 2011,“ připomněl vážnou kolizi před necelými šesti lety.

Autoři: ,

Sport v roce 2020

30. 11. 2019 - 22. 3. 2020 (přehled závodů)
26. 12. 2019 - 5. 1. 2020 (Ostrava a Třinec)
8. - 24. 5. 2020 (Švýcarsko)
12. 6. - 12. 7. 2020 (13 měst)
24. 7. - 9. 8. 2020 (Tokio)
  • Nejčtenější

Lvi dožrali. Végh knokautoval Vémolu v prvním kole, Martínek zlomil Peštu

Hned třikrát slovenský bijec Attila Végh porazil českého zápasníka Karlose Vémolu. Kromě knokautu v prvním kole dlouho...

Barcelona - Slavia 0:0, senzace v Lize mistrů, hosty podržel Kolář

Slávističtí fotbalisté v Champions League způsobili velkou senzaci. Ve svém čtvrtém vystoupení v prestižní klubové...

Premium

POHLED: Vémola vs. Végh. Zápas století, nebo prázdná show?

Souboj Karlose Vémoly s Attilou Véghem uvidí ve vyprodané O2 areně přes devatenáct tisíc lidí. Větší zájem vyvolaly jen...

Premium

Světové komplimenty pro českého mistra. Jak se Slavia proslavila

Představte si scénku, která se odehrála dvacet minut po zápase. Obrovitánský stadion Camp Nou už byl liduprázdný, přes...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Premium

Jak skončila Vémolova pohádka o lvech. Végha přitom zatracoval

V rozlehlé O2 areně vypadal tak malý, když se v kleci bezvládně zhroutil k zemi. V tu chvíli se z Karlose Vémoly jindy...

Premium

Konzumace jídla několikrát denně je klišé, tvrdí výživový poradce Fořt

Napsal více než dvacet knih o zdravém životním stylu a boji s obezitou. Petr Fořt tvrdí, že žádný obecně platný návod...

Premium

Test celoročních pneumatik. Jak si vedou za sucha, za mokra a na sněhu

K celoročním pneumatikám výrobci přistupovali po dlouhá léta macešsky. Konečně se však vrátily do jejich přízně....

Premium

Pes celý život čeká na to, až ho někdo sprdne, říká veterinář

Do své ordinace v centru Prahy dochází den co den už 22 let, aby znovu na nohy postavil čtyřnohé domácí mazlíčky. „I...

  • Další z rubriky

Grand Prix v Brně se pojede i příští rok, potvrdil promotér šampionátu

Motocyklová Grand Prix bude v Brně i příští rok, uvedla dnes v tiskové zprávě mluvčí Jihomoravského kraje Monika...

Pech si na setkání v Sosnové poprvé vyzkoušel Polo, dojel třetí

Ačkoliv republikový šampionát v rally už skončil, motoristická sezona plzeňského závodníka Václava Pecha nadále...

Ochrnutý Rainey se 26 let po osudném pádu projel na motorce

Bývalý trojnásobný mistr světa v silničních závodech Wayne Rainey se poprvé od nehody v roce 1993, po které ochrnul,...

Buggyra rozjela svou akademii. Jenže Čechy to nezajímá, štve Koloce

Buggyra Academy už běží, ale podle majitele roudnické motoristické stáje Martina Koloce vlastně Čechy ani moc nezajímá....

VYZKOUŠENO DĚTMI: Hra, která baví i učí zdravému stravování
VYZKOUŠENO DĚTMI: Hra, která baví i učí zdravému stravování

Podzim a nadcházející zima přímo vybízí k deskovým hrám. Tak udělejte celé rodině čaj s medem, nakrájejte do misky jablíčko a bavte se u hry Zdravouš a Mlsanda. Pro děti bude nejen zábavná, ale nenápadně je také mnohé naučí.

Najdete na iDNES.cz