Posledním jezdcem, který získal vítězství pro Mclaren byl před osmnácti měsíci při Velké ceně Japonska právě Kimi Räikkönen. Poslední double slavili v McLarenu o dva týdny dříve v Brazílli. Tam vyhrál Juan Pablo Montoya.
Velkou cenu Malajsie rozhodl start. Alonso šel jistě na první místo hned v prvních metrech a v úvodním dlouhém pravotočivém oblouku se před chybujícího Massu protáhl i Lewis Hamilton. Ani v druhém závodě sezony nebylo znát, kdo je v McLarenu dvojnásobný mistr světa a kdo nováček.
Čtvrté místo z Velké ceny Austrálie obhájil Nick Heidfeld z týmu BMW, celý závod za sebou udržel Massu a vzdálil se mu i v celkovém pořadí šampionátu.
Bodovaly oba vozy Renaultu, Heikki Kovalainen získal své premiérové body ve formuli 1. Na osmou pozici se posunul díky závadě motoru Toyota ve Williamsu skvěle jedoucího Nicka Rosberga.
McLaren
Před každou sezonou to bylo stejné - sebevědomá prohlášení a plánování útoku na titul a poté v jejím průběhu postupné shledávání reality, že někdo opět postavil lepší nebo spolehlivější auto.
Ale letos by to mohl vyjít. Zdá se, že tým Rona Dennise má konečně vše potřebné, aby se po téměř deseti letech ujal znovu nadvlády nad formulí 1.
Chybějící součástkou potencionálně vítězného stroje mohla být absence pilota, který je nejen rychlý na dráze, ale umí se postarat také o dokonalé nastavení stroje a přispět velkou měrou k jeho vývoji. Takového jezdce získal Mclaren v úřadujícím mistru světa Alonsovi. Ať se to někomu líbí nebo ne, v tomto směru na něj Kimi Räikkönen nestačí.
A právě Alonso stojí v čele útoku na titul. V Malajsii byl na prvním místě už v úvodní zatáčce a kromě dvou momentů, kdy dotankovával v boxech palivo, vedení v závodě neopustil.
Nováček v seriálu Lewis Hamilton zdatně asistuje Španělovi nejen při testech vozu, ale také na závodní dráze. V Sepangu na něj ztrácel na první a třetí sadě pneumatik, ale na té druhé byl jednoznačně rychlejší a dokonce dosáhl na nejrychlejší kolo závodu.
Jako zkušený mazák si počínal nejen v závěru, kdy zužován žízní (v polovině závodu mnu došla voda v kokpitu) v čas zrychlil, aby udržel za sebou Kimiho Räikkönena, ale hlavně po startu, kdy se natlačil na vnitřek dráhy a v dlouhém pravotočivém oblouku proklouzl před nepříliš agresivně jedoucího Massu.
V McLarenu mají jasno - pokud by nevyhrával Alonso, Lewis Hamilton by neměl potíže zaujmout jeho pozici.
Ferrari
Ať už za to mohou zpřísněné testy FIA, které mají zabránit použití pohyblivé podlahy monopostu (kterou podle šéfa McLarenu Dennise italský tým použil v Melbourne) nebo se soupeři za tři týdny natolik zlepšili nebo snad okruh v Malajsii týmu neseděl, výkonnostní náskok Ferrari z úvodního závodu sezony byl pryč.
V kvalifikaci ještě předvedl nejvyšší rychlost na jedno kolo Felipe Massa, ale v závodě už ani jeden z jezdců stáje z Maranella na rychlost mclarenů nestačil. Třetí místo Räikkönena bylo maximem.
V interním souboji jezdců Ferrari získává převahu Kimi Räikkönen. Ani ne tak díky rychlosti, jako díky čisté, bezchybné jízdě získal opět více bodů než Felipe Massa, který se v Sepangu vysloveně trápil.
Brazilec sice získal pole position, ale v závodě jako by zavzpomínal na své začátky ve formuli 1 v roce 2002, kdy se pral se smykem téměř v každé zatáčce. Jakoby po odchodu Schumachera neunesl tíhu odpovědnosti za výsledky týmu. Možná mu předem vymezená pozice dvojky sedí více.
V úvodu závodu se pokoušel předjet druhého Hamiltona tak dlouho, až ve 4. zatáčce vylétl na trávu a spadl za Heidfelda z BMW. Poté celý závod už jen sledoval jeho zadní křídlo. Kdykoli se mu více přiblížil, kola mu klouzala do smyku.
Massa je ve Ferrari oblíbený a podpora mu nechybí, ale rozhodovat o pozici jedničky budou výkony na dráze, a tam je zatím Fin lepší.
BMW-Sauber
Německý tým se sídlem ve švýcarském Hinwilu potvrdil v Malajsii pozici třetího nejsilnějšího účastníka letošní sezony. Nick Heidfeld stejně jako v Austrálii dokonce porazil Massu z Ferrari, ale tentokrát v přímém souboji na dráze.
Když před sezonou prohlásil Jacques Villeneuve pro časopis F1 Racing, že Heidfeld je neporovnatelně lepší než Kubica a Polák bude mít starosti s pouhým dojíždění do cíle, mnoho lidí si ťukalo na čelo. Po úvodu sezony se ale zdá, že mohl mít pravdu.
Heidfeld je rychlý, spolehlivý a sebejistý, zatímco Kubica se pere s technickými chybami, poruchami a k bodům má víc než daleko. Na Sepangu byl poslední v cíli.
Nick Heidfeld zvládl bezchybně start, díky chybě Massy se posunul na čtvrté místo a za celý zbytek závodu nedal Brazilci sebemenší šanci na návrat. Impozantní výkon.
Renault
Loňští šampioni jsou bez Alonsa jako bezzubí. Výkonnostně spadli do středu pole a Fisichella byl po Velké ceně Malajsie podle svych slov šťastný alespoň za šesté místo.
Po startu zůstal i se svým týmovým kolegou Kovalainenem mimo první desítku, ale měli v nádrži o něco víc paliva než jejich konkurenti, což jim pomohlo k posunu na body. Důvodů k radosti ale v cíli moc neměli, jejich dosavadní výkony v sezoně 2007 jsou velkým zklamáním.
Heikki Kovalainen zatím neplní předpoklady do něj vkládané. Rok pro tým testoval a podle jeho šéfa Flavia Briatoreho měl být novým Alonsem. Místo toho zatím nestačí na Fisichellu a opět předvedl i několik chyb. Na body se posunul jen díky závadě motoru Toyota Nicka Rosberga.
V závěru si Kovalainen připsal pár plusových bodů, když za sebou udržel rychlejšího Wurze s Williamsem. Místo očekávaného boje s Ferrari a McLarenem, snaží se Renault udržet před osmým týmem loňského Poháru konstruktérů...
Toyota
I v druhém závodě sezony japonský tým bodoval a snad už definitivně umlčel kritiky, kteří mu před sezonou předpovídali pád na chvost startovního pole. Ale v porovnání s vlastními ambicemi a očekáváními tým s největším rozpočtem ve formuli 1 stále ztrácí.
V Austrálii se vtěsnal na body Ralf Schumacher. Tomu ale tentokrát nevyšel start a z 13. místa se v průbehu závodu už jen propadal. Toyotu nepotěší, že v prostřední fázi závodu prohrál souboj s oběma hondama i vozem Super Aguri Satóa.
Jarno Trulli si ve srovnání s kvalifikací polepšil o jedno místo a dva body jsou maximem, kterého mohl dnes dosáhnout. Spolehlivou a rychlou jízdu naklonil ručičku vah výkonnosti dua jezdců Toyoty na svoji stranu.
Williams
Rychlostí svých strojů předstihl Williams střed startovního pole, spolehlivostí ale zůstává na úrovni loňské sezony. Proto v Malajsii nedokázal přetavit výborné kvalifikační časy v body.
Alexander Wurz doplatil v kvalifikaci na poruchu převodovky a v závodě se z dvacátého místa nedokázal probít na lepší než deváté. Rakušan při návratu do F1 zatím příliš štěstí nemá.
Nico Rosberg dlouho držel šesté místo z kvalifikace, ale 13 kol před cílem nevydržel malajské dusno jeho motor Toyota. Mladý Němec bodové umístění z Austrálie nezopakoval.
Výsledky Velké ceny Malajsie 2007:
POŘADÍ | JMÉNO | NÁRODNOST | TÝM | ČAS |
1. | Fernando Alonso | Španělsko | McLaren | 1h32:14,930 |
2. | Lewis Hamilton | Velká Británie | McLaren | +17,557 |
3. | Kimi Räikkönen | Finsko | Ferrari | +18,339 |
4. | Nick Heidfeld | Německo | BMW Sauber | +33,777 |
5. | Felipe Massa | Brazílie | Ferrari | +36,705 |
6. | Giancarlo Fisichella | Itálie | Renault | +1:05,638 |
7. | Jarno Trulli | Itálie | Toyota | +1:10,132 |
8. | Heikki Kovalainen | Finsko | Renault | +1:12,015 |
9. | Alex Wurz | Rakousko | Williams | +1:29,924 |
10. | Mark Webber | Austrálie | Red Bull | +1:33,556 |
11. | Rubens Barrichello | Brazílie | Honda | +1 kolo |
12. | Jenson Button | Velká Británie | Honda | +1 kolo |
13. | Takuma Sató | Japonsko | Super Aguri | +1 kolo |
14. | Scott Speed | Spojené státy americké | Toro Rosso | +1 kolo |
15. | Ralf Schumacher | Německo | Toyota | +1 kolo |
16. | Anthony Davidson | Velká Británie | Super Aguri | +1 kolo |
17. | Vitantonio Liuzzi | Itálie | Toro Rosso | +1 kolo |
18. | Robert Kubica | Polsko | BMW Sauber | +1 kolo |
19. | Nico Rosberg | Německo | Williams | +14 kol |
20. | David Coulthard | Velká Británie | Red Bull | +20 kol |
21. | Christijan Albers | Nizozemsko | Spyker | +49 kol |
22. | Adrian Sutil | Německo | Spyker | +56 kol |
Nejrychlejší kolo: Lewis Hamilton - 1:36,701
Pořadí mistrovství světa:
|
Pořadí Poháru konstruktérů:
POŘADÍ | JMÉNO | STÁT | BODY |
1 | McLaren | Velká Británie | 32 |
2 | Ferrari | Itálie | 23 |
3 | BMW Sauber | Německo | 10 |
4 | Renault | Francie | 8 |
5 | Toyota | Japonsko | 3 |
6 | Williams | Velká Británie | 2 |
Závod jsme sledovali v on-line reportáži ZDE