Po první polovině mistrovství Evropy Fejfarovi patří druhá příčka, před ním je jen letos výborný Rus Makarov, který z pěti závodů tři vyhrál. "Hodně oproti loňsku zlepšil," uznává Fejfar kvality soupeře, který je jeho nejvážnějším konkurentem v boji o mistrovský titul.
Jak se to projevuje?
Zklidnil se, jezdí hlavou. Zatímco ještě loni s ním stále byly problémy, měl řadu kolizí a několikrát auto rozbil, letos se s tím musí počítat. A my zase bereme to, že je lepší dojet, než se s ním někde střetnout a přijít o body.
Na Makarova moc neztrácíte, ale na druhé straně od vás nejsou daleko ani borci za vámi. Bude pro vás ve druhé polovině šampionátu prioritou spíše ohrozit Makarova, nebo se zaměříte na udržení druhé příčky?
Člověk si dává ty nejvyšší cíle a proto se chceme pokusit Makarova ohrozit. Ale víme, že to bude těžké, protože Makarov je nejen výborný pilot, ale také technik a manažer, protože on si auta také staví.
Jeho fabie je lepší než ta vaše?
Tak se to říct nedá, ale pravdou je, že on ji má výbornou, vychytanou a jede mu. Je třeba ale také vidět, že má přece jen lepší finanční zázemí, od čehož se odvíjí spousta věcí. Může si dovolit včas měnit díly, nemusí čekat až do poslední chvíle a riskovat, že se něco pokazí.
Technika podle vásmluví proMakarova, ale co například tratě. Nebudou pro vás ve druhé polovině šampionátu přece jen výhodnější?
Na první pohled to tak vypadá a byl bych rád, kdyby se to potvrdilo. Většina závodů, které nás ve druhé polovině šampionátu čekají, se jede na techničtějších tratích než tomu bylo v první polovině. Klasickou ukázkou byl víkendový závod v Německu, kde spíše rozhoduje síla motoru než cokoliv jiného. Takový závod už nebude a byl bych rád, kdyby se chleba začal lámat právě ve druhé půlce šampionátu. Budeme závodit na pěkných, opravdu autokrosových tratích, tak uvidíme.
K úspěchu budete potřebovat také bezchybné auto. S tím jste ale v minulých dvou závodech měli problémy. Jak jste na tom teď?
Přišla nám vhod současná pauza, vždyť další závod jedeme až za dva týdny na Slovensku. Auto potřebuje větší kontrolu, potřebujeme ho dát dohromady, i když nakonec jsme alespoň už odstranili závadu, která nás trápila v Nové Pace a na začátku víkendu v Německu.
Letošnímu šampionátu dominují první čtyři jezdci, čekal jste takový průběh?
Také mě to překvapilo, protože za námi už se bodové rozdíly zvětšují. Ale pozor, stačí jednou, dvakrát vypadnout, Auto je jen stroj a někdy může být záludný a jste zase hned dole. Stát se to může, je to autokros.
S čím byste tedy byl po skončení šampionátu spokojený?
Už jsem říkal, že se pokusíme Makarovovi cestu za titulem ztížit. Zda se to podaří, se teprve uvidí. Každopádně bych rád skončil lépe než loni. No a loni jsem byl v celkovém pořadí šampionátu třetí...
Divize I ME v autokrosu1. Makarov (Rus.) 77 |