Ta od srpna vybírala vhodného kandidáta na uvolněné místo.
Lotus získal místo v královské automobilové třídě na deset let.
Pro příští ročník je tak známo třináct týmů, které se zúčastní nejsledovanějšího motoristického seriálu.
Vedle Lotusu a devíti stávajících stájí přibudou nováčci Manor GP z Británie, španělský Campos a americký USF1.
FIA však nechala dveře týmu BMW-Sauber ještě otevřené. Německá automobilka už dříve ohlásila odchod z formule jedna, ale dnes oznámila, že podepsala smlouvu o prodeji se švýcarskou společností Qadbak. Ta údajně zastupuje zájmy bohatých rodin z Evropy a Středního východu.
Tím by měla být vyřešena situace kolem budoucího majitele BMW-Sauber. Stáj je proto dál považována za prvního náhradníka seriálu. FIA navíc oznámila, že bude v nejbližší době jednat s ostatními týmy o možném rozšíření startovního pole na 14 stájí.
Slavná značka Lotus se sídlem v britském Norfolku naposledy startovala v F1 v roce 1994. Do té doby se zúčastnila celkem 491 závodů a sedmkrát získala Pohár konstruktérů.
Z titulu světového šampiona se v lotusech radovali legendární jezdci Jim Clark, Graham Hill, Jochen Rindt, Emerson Fittipaldi a Mario Andretti. V současné době stáj financuje malajsijské obchodní konsorcium podporované tamní vládou.
Očekává se, že stáj do asijské země v budoucnu přesídlí, a to přímo do dějiště malajsijské Grand Prix na okruhu v Sepangu. Současným šéfem Lotusu je Tony Fernandes, majitel letecké společnosti Air Asia. Funkci technického ředitele vykonává Mike Gascoyne, který v této pozici už působil ve stájích Force India, Toyota, Renault a Jordan.
Monoposty budou závodit s motory Cosworth. Jména pilotů oznámí Lotus 31. října. "V současnosti existuje okruh šesti domácích a zahraničních jezdců," uvedla v prohlášení malajsijská vláda.