Ten si třetím prvenstvím za sebou a čtvrtým v této sezoně upevnil vedení v seriálu.
Pro tým Škoda Motorsport získal do Poháru konstruktérů tři body Fin Janne Tuohino, jenž obsadil s fabií v celkovém pořadí deváté místo. Jeho kolega Armin Schwarz, který nedokončil první ani druhou etapu, se dnes opět vrátil na start. V konečné
klasifikaci mu patří třináctá příčka se ztrátou více než 34 minut na vítěze.
Nečekaně dobře si v náročné soutěži vedl Rakušan Manfred Stohl s citroënem soukromého týmu, jenž nestačil pouze na Loeba, za kterým zaostal o čtyři minuty. Třetí skončil Estonec Markko Märtin s peugeotem.
Škoda získala tři body, neboť do hodnocení značek se nepočítaly vedle Stohla rovněž čtvrté místo Nora Henninga Solberga a osmá pozice Švéda Daniela Carlssona. Mladoboleslavský tým si tak vylepšil letošní bilanci na osm bodů, ale dál je s velkou ztrátou poslední.
Loeb, jenž na Kypru vyhrál čtrnáct z osmnácti rychlostních zkoušek, zvýšil svůj náskok v čele šampionátu na jedenáct bodů. Do závěrečné etapy nastupoval s velkým náskokem a cestu za čtrnáctým triumfem v kariéře si mohl užívat.
"Všechno nám dneska perfektně vycházelo. Bylo to zvláštní pocit, mít takový náskok a necítit žádný tlak. Šampionát se pro mě vyvíjí dobře," prohlásil Francouz.
Jeho nejbližší soupeř Petter Solberg odstoupil po šesté erzetě kvůli problémům s elektronikou svého subaru. Na bývalého mistra světa z Norska se tak dotáhl Märtin, který má rovněž 34 bodů. Kresta navzdory úspěšnému vystoupení klesl v seriálu o
jedno místo a je průběžně devátý.
Český jezdec měl zásluhu na tom, že Ford v padesátém závodu po sobě bodoval. "Tohle byla nejlepší rallye, jakou jsem kdy jel, když nepočítám Safari rallye v Keni, která je specifická. Bylo to mimořádně náročné pro jezdce i navigátory, protože v autě bylo hrozné horko a erzety jsou tu hodně dlouhé. Naštěstí jsem byl
dobře připraven, jinak bych to takhle sotva zvládl. S body jsme spokojeni," prohlásil Kresta v tiskové zprávě týmu.
Tuohinovi s fabií těsně unikl první letošní bod do šampionátu jezdců. "Dnes ráno jsme udělali na autě nějaké změny, abychom mohli jet opatrněji a získali body. Nesnažil jsem se jet rychleji, než bylo potřeba, abych za sebou udržel Carlssona," uvedl Fin.
V předposlední erzetě však jeho vůz postihly potíže. "Museli jsme změnit taktiku, abychom dojeli do cíle," dodal Tuohino, jenž za osmým Carlssonem zaostal o 43 sekund.
Jeho kolega Schwarz hned dvakrát využil pravidla tzv. SuperRally, podle dřívějších pravidel by pro něj soutěž skončila záhy. "Dneska ráno už jsme neriskovali a zkoušeli různé nastavení, z něhož budeme vycházet v příštím týdnu při testech," uvedl německý pilot, který se letos marně snaží o výrazný výsledek.
Výsledky
1. Loeb (Fr./Citroën) 5:02:29,4 hod., 2. Stohl (Rak./Citroën) -4:09,5, 3. Märtin (Est./Peugeot) -4:41,9, 4. H. Solberg (Nor./Ford) -5:15,7, 5. Gardemeister (Fin./Ford) -7:37,3, 6. Kresta (ČR/Ford) -10:17,4, 7. Rovanperä (Fin./Mitsubishi) - 12:18,7, 8. Carlsson (Švéd./Peugeot) -16:03,2, 9. Tuohino (Fin./Škoda) -16:46,3, 10. Atkinson (Austr./Subaru) -27:01,5, ...13. Schwarz (Něm./Škoda) -34:33,2.
Průběžné pořadí po šesti závodech: 1. Loeb 45 bodů, 2. P. Solberg (Nor./Subaru) 34, 3. Märtin 34, 4. Gardemeister 28, 5. Grönholm (Fin./Peugeot) 26, 6. Rovanperä 13, ...9. Kresta 8. Pohár konstruktérů: 1. Peugeot 62, 2. Citroën 53, 3. Ford 44, 4. Subaru 38, 5. Mitsubishi 29, 6. Škoda 8.