Tovární jezdec Citroënu by si rád o nadcházejícím víkendu vylepšil náladu a Německá rallye, kterou bude mistrovství pokračovat, je pro něj z tohoto pohledu ideální.
Světová elita se v okolí Trevíru sešla zatím pětkrát a vždy se z prvenství radoval Loeb.
"Lidé nás vidí jako jasné favority, jako tým, který má vyhrát. Ale nečeká nás nic lehkého. Popravdě, žádná z mých výher v Německu nebyla jednoduchá. Před lety jsem tu sváděl velké souboje a těžko nám to naši soupeři ulehčí nyní," uvedl třiatřicetiletý Loeb v oficiální tiskové zprávě svého týmu.
Statistiky mu ale nahrávají. Za poslední tři roky byl na asfaltovém povrhu poražen pouze jednou, v Monte Carlu 2006. "Citroën C4 WRC je na asfaltu skvělý a Dani (Sordó) je na tomto povrchu také rychlý. Měli bychom tedy mít dobrou šanci na bodové zisky," řekl Loeb.
Nejen Loeb je letos trochu za očekáváním. Nedaří se ani jeho týmu v hodnocení Poháru konstruktérů. Za doposud suverénním Fordem Citroën zaostává o propastných 40 bodů.
Vedoucí muž průběžného pořadí MS Grönholm si uvedomuje Loebovu sílu na asfaltu, ale do Německa se těší. I proto, že zde v minulých pěti letech stál čtyřikrát na stupních vítězů.
Loni skončil třetí s odstupem více než dvou minut na svého francouzského soka. "Porazit Loeba na asfaltu je velmi těžká věc. Já ale věřím, že budeme schopni se ho držet a pak se může stát cokoli. Ve Finsku jsme si vyzkoušeli, že nový Focus RS je krokem kupředu, a tady v Německu si uděláme představu, jak by mohl vypadat zbytek sezony," uvedl Grönholm v týmovém prohlášení.
Početné české zastoupení
Nezvykle početné zastoupení bude mít tentokrát na startu Česká republika. Díky tomu, že Německá rallye je nejbližší závod MS, i zásluhou asfaltovému povrchu se se světovou konkurencí utká hned šest posádek.
Vedle pravidelných účastníků MS Jana Kopeckého a Martina Prokopa se přihlásili Radek Mifka, Ludvík Otto, Milan Liška a David Tomek. Hlavní pozornost však bude upřena k loni sedmému Kopeckému a Prokopovi, jenž patří mezi přední jezdce kategorie JRC.
Německá rallye bude odstartována v pátek dopoledne. V první etapě na posádky čeká celkem šest rychlostních zkoušek, v sobotu osm a v neděli zbývajících pět. Celkem jezdci absolvují 356,27 měřených kilometrů.
Nejdelší je více než třicetikilometrová erzeta "Arena Panzerplatte", při níž závodníci zavítají tradičně do vojenského prostoru. Součástí závěrečné etapy je i divácká supererzeta v historickém centru Trevíru, které se nachází na seznamu Světového dědictví UNESCO.
Průběžné pořadí MS (po 9 z 16 soutěží): 1. Grönholm (Fin./Ford) 75 bodů, 2. Loeb (Fr./Citroën) 62, 3. Hirvonen (Fin./Ford) 57, 4. H. Solberg (Nor./Ford) 28, 5. Sordo (Šp./Citroën) 28, 6. P. Solberg (Nor./Subaru) 26, ...13. Kopecký (ČR/Škoda) 4.
Pohár konstruktérů: 1. Ford 132, 2. Citroën 92, 3. Subaru 48, 4. Stobart-Ford 45, 5. Kronos-Citroën 27, 6. Munchi's-Ford 6.