Speciály německé automobilky vytrvalostní závod ovládly a podobně jako v letech 2000 až 2002 obsadily kompletní stupně vítězů.
Na druhém místě skončil bývalý pilot formule 1 Johnny Herbert s dalšími Brity Jamiem Daviesem a Guyem Smithem. Třetí byla posádka, kterou vytvořili další někdejší jezdec F1 Fin J.J. Lehto, Němec Marco Werner a Ital Emanuelle Pirro.
Šestatřicetiletý Kristensen jako první v historii dokázal v Le Mans zvítězil popáté za sebou. "Co na to mohu říct, je to neuvěřitelné. Tohle je pro mě ten nejmilejší závod za Zemi," radoval se dánský pilot. Na jeho tým až do konce útočila britská trojice, ale nakonec skončila o 27 vteřin druhá.
O nejvážnější nehodu během závodu, který odstartoval v sobotu v 16 hodin, se postarali Lehto a Skot Allan McNish. Tomu lékaři po kolizi zakázali pokračovat, jeho němečtí partneři Frank Biela a Pierre Kaffer přesto dovezli čtvrté audi ve startovním
poli na pátém místě.
Český jezdec Tomáš Enge nedokázal obhájit prvenství ve třídě GTS. V absolutním pořadí skončil s vozem ferrari týmu Prodrive jedenáctý a ve své kategorii se musel spokojit se čtvrtou pozicí.
V polovině závodu sice v sestavě s Nizozemcem Peterem Koxem a Švýcarem Alainem Menuem vedl, ale nakonec podlehli dvěma posádkám s corvettami a také druhému týmu stáje Prodrive.
Debut v Le Mans si odbyl bývalý mistr světa v rallye Colin McRae, který obsadil devátou pozici v absolutním pořadí. McRae jel s vozem Ferrari 550 Maranello týmu Prodrive, který měl ve hře také posádku s Tomášem Engem. Český jezdec obhajoval prvenství ve třídě GTS, jeho výsledek dosud není znám.
Výsledky - absolutní pořadí:
1. Ara, Capello, Kristensen (Jap., It., Dán./Audi R8) 379 kol, 2. Herbert, Davies, Smith (Brit./Audi R8) 379, 3. Pirro, Lehto, Werner (It., Fin., Něm./Audi R8) 368, 4. Ayari, Comas, Treluyer (Fr./Pescarolo) 361, 5. Biela, Kaffer, McNish (Něm., Brit./Audi R8) 350, 6. Gavin, Beretta, Magnussen (USA, Mon., Dán./ Corvette) 345 ...11. Enge, Kox, Menu (ČR, Niz., Švýc./Ferrari 550) 325
Tom Kristensen se raduje po vítězství. |