Přestože za svůj hlavní cíl považuje projet závěrečnou rampou, bude se snažit vylepšit své světové maximum, kterým je dvacátá pozice z Německa v loňské sezoně.
"Chtěl bych získat co nejvíce zkušeností v různých situacích, do Španělska se jedu hlavně učit. Moje umístění nebude až tak důležité, půjde mi hlavně o dojetí do cíle," uvedl dvaadvacetiletý Kopecký, který usedne do fabie WRC tradičně společně s navigátorem Filipem Schovánkem.
Oba odcestovali do Lloret de Mar, kde má rallye centrum, již v neděli dopoledne. Jen několik hodin poté, co vyhráli v Třebíči a definitivně získali český titul. "Odpočívat budeme po autech, letadlech, ale to nevadí," plánoval ještě před odletem Kopecký.
Rodák z Opočna skončil před rokem v Německu ještě s octavií WRC dvacátý, ve Velké Británii pak bylo jeho účinkování velmi krátké. Ze soutěže odstoupil po technických problémech před sobotní etapou, a odjel tak pouze úvodní diváckou supererzetu.
Nyní se těší na druhý světový start na asfaltových tratích. "Je to jediný povrch, na kterém se v České republice jezdí, šotolina se tady nejede. Na asfaltu jsem v uvozovkách jako doma," pochvaloval si nabídku mladoboleslavského týmu Kopecký,
který sbíral zkušenosti v MS i loni ve Finsku.
S "enkovým" mitsubishi skončil ve čtvrté desítce absolutního pořadí, mezi produkčními vozy byl devátý. Právě tyto získané zkušenosti mu prý ve Španělsku nejvíce pomohou.
"Na světové rallye máme rozpis 35 stránek na jednu erzetu, u nás doma je to celá jedna etapa. Dvě vložky na mistrovství světa jsou někdy jako u nás celý závod," poukázal na délky světových soutěží. K atmosféře MS si přičichl i před čtrnácti dny, kdy mu Škoda umožnila trénovat v dějišti čtrnáctého podniku seriálu na Korsice.