„Misi, se kterou jsme jeli do Maďarska, jsme splnili pouze částečně. Bohužel jsme nedokončili celou rallye,“ uvedl v tiskové zprávě Koloc, který šoféroval terénní speciál Red-Lined RevoT1+.
A vysvětlil: „Od technických přejímek jsme hlásili problémy s navigací. Nefungovala GPS, nedávala nám data. Navigační přístroj nezaznamenával projeté body ani ujeté metry a nakonec to skončilo tím, že první rychlostní zkoušku jsme jeli 120 kilometrů na oči.“
Obavy o bezpečnost posádky nebyly liché, následující den došlo ke dvěma vážným haváriím a pořadatelé dokonce část rallye zkrátili.
„Organizátoři zkoušeli problémy vyřešit, ale nevyřešili. Pak nám dali pokyn, že musíme pokračovat na oči. Všechna auta, která jsme předjeli, jsme museli předjíždět znovu,“ líčil sedmapadesátiletý pilot.
Za volantem nahradil svoji dceru, která šla na plánovanou operaci. Po jeho boku v Maďarsku usedl navigátor Vlastimil Miksch.
„Chápu, že pořadatelé měli kvůli tomu, že se závodilo ve vojenském prostoru, do poslední chvíle problémy s vytyčením trati. Ale je to nesmírně navigačně složitý podnik, večer bylo strašné množství prachu, kdy proti slunci nebylo vůbec vidět. Protože jsme dostali nefunkční GPS, vůbec jsem nevěděl, kam jedeme,“ vykreslil Koloc. „Navigátor neměl metry, součty ani azimuty a několikrát jsme pravděpodobně jeli i v protisměru. Proto jsme se rozhodli, že nechceme dál riskovat,“ vysvětlil odstoupení.
Podle Koloce dál pokračuje vývoj vozu směrem k mistrovství světa a Rallye Dakar. „Auto v Maďarsku fungovalo dobře. Vyhodnotíme všechna získaná data a také, jak se osvědčily novinky na voze. Podle toho zvolíme další testovací program,“ oznámil šéf stáje.