Kimi Räikkönen s vozem Ferrari při Velké ceně Německa formule 1.

Kimi Räikkönen s vozem Ferrari při Velké ceně Německa formule 1. | foto: Reuters

Poškození. Otloukánek Räikkönen prozradil, proč v Německu nebodoval

  • 3
Největší zklamání sezony formule 1 se jmenuje Kimi Räikkönen. Ve Ferrari je pouze stínem postrachu závodních okruhů, který minulou sezonu v Lotusu vytáhl průměrný tým až k vítězství. A o nic lepší to nebylo ani při Velké ceně Německa na Hockenheimu.

Kimi Räikkönen odstartoval slušně, ale chvíli po startu se "stal obětí" dravců, kteří se s rychlejšími vozy tlačili na přední příčky. Nejen že finského závodníky předjeli, poškodili mu natolik auto, že s ním již nedokázal jet stejně rychle jako v kvalifikaci.

Výsledky závodu ZDE

Ve dvanáctém kole se kolem Räikkönena přehnal Daniel Ricciardo s vozem Red Bullu, ve třináctém kole se Fin stal nechtěným účastníkem jednoho z nejhezčích předjížděcích manévrů závodu: Hamilton v jediné zatáčce předstihl jeho i Ricciarda. Na Räikkönena se musel natlačit velmi těsně a důsledkem byla uražená část předního křídla jeho rudého monopostu.

Ale to pro otloukánka Kimiho nebylo vše. Sebastian Vettel se po návratu z boxů zařadil těsně před Fernanda Alonsa a kousek za Räikkönena. Úřadující mistr světa i Alonso zaútočili na finského pilota ve stejnou chvíli a sevřeli ho svými vozy při brzdění do zatáčky. Z Räikkönenova stroje opět létaly kusy předního křídla, Fin musel ubrat plyn a oba soupeři se před něj dostali.

Räikkönen si na ně nestěžoval. Ačkoliv z jeho pohledu neměla situace žádné řešení. "Bylo to v pohodě, ale byl jsem uprostřed a neměl jsem kam uhnout. Trochu mě tam skřípli a to nebylo dobře. Nebyla to silná rána, ale dostatečně velká na zničení části předního spoileru."

Přední křídlo, které vytváří až 80 procent aerodynamického přítlaku vozu formule 1, bylo natolik poškozeno, že vůz zcela změnil vlastnosti a levá přední pneumatika odcházela neúměrně rychle. Fin tak nemohl splnit strategické pokyny, na nichž se před závodem dohodl s inženýry.

"Byla to výborná strategie, ale dostal jsem hned dvě rány, které mi ji překazily," nechal se slyšet závodník. "Uletěly mi z křídla na voze koncové pláty. To vůbec nepomohlo, doslova to zabíjelo levou přední pneumatiku. Musel jsem do boxů dřív a spadl z bodů."


Sport v roce 2024

4. - 26. 5. Cyklistické Giro d´Italia
10. - 26. 5. MS v hokeji, Praha a Ostrava
26. 5. - 8. 6. Tenisové Roland Garros, Paříž