„Byl jsem smířený, že v závodě brzda moc nefunguje. Ale zničehonic se mi propadla do ruky. Hrozný pocit,“ pokračuje brněnský jezdec.
Zatáčkou projížděli Rossi, Márquez a další sedmdesátkou. „Tak co teď?“ blesklo Abrahamovi hlavou. „Zachraňování bylo na půl sebevražda. Pokud bych nespadl, napral bych to do stěny. Motorku jsem zohnul co nejvíc a počítal jsem, že jakmile dojedu do trávy, tak půjdu na zem,“ popisuje 24letý závodník. Správná volba.
Právě podobné technické problémy však kazí českému účastníkovi prestižního seriálu konec jinak povedené sezony, v jejíž první polovině pravidelně sbíral body.
Jenže poslední čtyři závody u jeho jména straší pomlčka - nedokončil. „Jsem strašně vytočenej. Když byly špatný závody, motorka fungovala perfektně. Když měly být dobré závody, tak se něco podělalo,“ říká „Abája“, jehož však motorističtí fanoušci za dřívější chyby překřtili na „Padáju“. Podzimními pády nahrál Brňan škarohlídům na smeč. „Dvakrát jsem teď spadl, byla to moje blbost,“ přiznává aktuálně 17. muž pořadí světového šampionátu.
Za dalšími kolapsy ale stojí především technické potíže, jako tomu bylo v říjnu v Japonsku. „Mohl jsem mít klidně o dvacet bodů víc,“ prohodí Abraham.
I proto se před víkendovým posledním závodem sezony rozhodl k radikální změně. Vystřídal dodavatele brzd - místo Bremba vsadil na Nissin. „Není to moc časté, měnit během sezony, ale stává se to,“ podotýká pilot sedlající netovární Hondu.
Na Abrahama a celý kolotoč rychlých strojů čeká o víkendu okruh ve španělské Valencii, kde v roce 2010 vyhrál Čech jediný závod v seriálu mistrovství světa v Moto2. „Ale stejně ji nemám moc rád. Je to spíš takový velký stadion, brzdí se tam v náklonu, což je hodně těžké,“ líčí Abraham.
O to víc tak vyhlíží konec sezony. Že by se těšil, až odloží helmu do garáže? Kdepak. „Na motorce zůstanu, budu mít aktivní dovolenou a chci jezdit pár dní na terénní vyjížďky,“ nastiňuje.
Ještě před Vánocemi však Abrahamovi začne tréninkový dril na pátý ročník ve třídě MotoGP. „Věřím, že budeme schopní bojovat o čelo mezi motorkami Open a taky se budeme moct srovnávat s těmi továrními, aspoň třeba s Ducati,“ zasní se.