„Díky olympijským hrám vznikne v areálu jezera olympijský park, jehož zázemí a kapacity včetně parkoviště budou moct využít i návštěvníci WorldSBK,“ uvedl Zajíček. „Měli bychom tak být maximálně připraveni na očekávaný velký nápor fanoušků.“
Šampionát superbiků se v Mostě uskuteční od 19. do 21. července, tedy zhruba o týden dřív než letos. Hry pod pěti kruhy v Paříži vypuknou 26. července a ve stejný den se rozběhne i program Olympijského festivalu. Okruh pod Hněvínem hostí WorldSBK už počtvrté, letos největší česká událost léta v motorsportu přilákala 54 tisíc návštěvníků. Tedy o třetinu víc než rok předtím.
Náklady 45 milionů korun, návštěva 54 tisíc diváků. Superbiky bavily i prezidenta |
„Vstupné jsme při minulých závodech rozdělili na divácký svah a závodní paddock, což nám umožnilo zpřístupnit superbiky ještě širšímu publiku. Zhruba čtyřicet procent diváků využilo dostupnějších vstupenek a sledovalo WorldSBK z diváckého svahu. Výši i systém vstupného na příští rok zachováme ve stejném režimu,“ prozradil Zajíček, předseda představenstva Autodromu Most.
Dospělého vyjde v předprodeji jednodenní vstupenka na divácký svah na 750 korun, kdo chce i do paddocku, zaplatí dvojnásobek. Výhodnější jsou dětské lístky.
Hlavní podniky mosteckého autodromu19. až 21. dubna Histo Cup 21. až 23. června IDM, mistrovství Německa silničních motocyklů 19. až 21. července, WorldSBK, Mistrovství světa superbiků 2. až 4. srpna FIA CEZ a ESET Cup, mistrovství ČR a střední Evropy v závodech automobilů (GT, TCR, F4) 4. až 11. srpna Formula Student 30. srpna až 1. září Czech Truck Prix & NASCAR 27. až 29. září The Most CLASSIC 3. až 6. října Porsche Sprint Challenge Central Europe 27. října AUTOSHOW & Den Bezpečnosti |
Druhý vrchol sezony, tedy Czech Truck Prix & NASCAR, pobaví fanoušky o posledním prázdninovém víkendu od 30. srpna do 1. září. Na závodní dráze se utkají nejen okruhové trucky, ale i vozy evropské série NASCAR a další doprovodné série.
„Chceme přilákat rodiny a Czech Truck Prix bylo vždycky spjaté s bohatým doprovodným programem. Máme Truck Fest, letos diváci viděli například vystoupení Libora Podmola a pro příští rok chceme nabídnout další rodinné atrakce,“ prohlásil Zajíček.
Mezi top tři akce sezony se letos zařadil automobilový festival The Most CLASSIC, který kombinuje závody, výstavu a setkání historických automobilů. Naposledy ho sledovalo bezmála deset tisíc návštěvníků, kteří obdivovali k pěti stovkám historických vozidel všech kategorií. V roce 2024 se v kalendáři přesouvá na dřívější termín 27. až 29. září a organizátoři plánují pro veřejnost nabídnout více času k jízdám na velkém okruhu. Nebudou však chybět ani závodní vozy a soutěžní jízdy.
„Pracujeme na tom, aby se The Most CLASSIC postupně rozvinul v opravdu velký automobilový svátek, kde se budou setkávat jak majitelé, sběratelé a kluby historických automobilů, tak fanoušci a veřejnost. Jsme přední český závodní okruh a chceme všem nabídnout možnosti, které celý areál nabízí,“ vykreslil Zajíček. Letos se svezl ve veteránech i český prezident Petr Pavel.
Během zimy dostane dráha další bezpečnostní vylepšení. Rekonstrukcí a úpravou únikových zón projdou zatáčky T16 a T17, v zákrutě T1 se změní nájezd pro zvýšení bezpečnosti při brzdění motorek.
„Proběhnou úpravy na řídící věži, rozšíření radiových frekvencí a neustále vylepšujeme i námi navržený dohledový systém kamer. Rozběhly se i projekční práce na novém medical centru,“ vyjmenoval nejdůležitější úpravy Jindřich Hrneček, sportovní ředitel okruhu.