První ostré kilometry po kamenitých cestách za pekelného vedra čekají účastníky sedmého podniku mistrovství světa v pátek dopoledne. Největším soupeřem pilotů i jejich navigátorů bude jako již tradičně obrovské vedro. Dnes odpoledne se rtuť teploměru blížila čtyřicítce a nic nenasvědčovalo tomu, že by se o víkendu ochladilo. Během závěrečného testu dosahovala teplota v kokpitu závodní Škody Octavie WRC 60 až 70 stupňů.
Pilot škodováckého týmu Bruno Thiry srovnával místní klima s podmínkami v posledním podniku světového šampionátu na Kypru. „Teploty jsou tady sice také vysoké, ale krajina je přece jen jiná než na Kypru. Vzduch v Řecku přece jen více proudí. Lépe tak funguje odvětrávání prachu z vnitřku octavie. Dokonce jsem si dovolil pootevřít okno,“ uvedl Bruno Thiry.
Krestův tým se nejen připravoval na vysoké teploty, kterým bude čelit pomocí stovek litrů speciálních nápojů, ale dolaďoval řídící elektroniku speciálu Ford Focus WRC, za jehož volantem absolvuje Kresta premiérový start v podniku mistrovství světa. Vůz totiž pojede na jiný druh benzinu, než se kterým prodělal testy ve Francii před odjezdem do Řecka.
„Museli jsme elektroniku hodně upravit. Ale při druhém průjezdu shakedownu bylo všechno podstatně lepší. Nejvíce jsem spokojený s podvozkem, který se chová opravdu skvěle,“ prohlásil Roman Kresta.
Zatímco vozy továrního týmu Škoda Motorsport se na trať vydají v popředí startovního pole se startovními čísly 11 (Schwarz) a 12 (Thiry), Kresta, jemuž pořadatelé přidělili číslo 76, odstartuje do první etapy až na konci třetí čtvrtiny startovního pole.
„To, že Roman startuje až za posádkami kategorie Super 1600, nám dělalo starosti. Ve čtvrtek odpoledne ale komisaři FIA rozhodli, že Krestovi povolí tříminutový dostup od před ním startujícího vozu. Tím se podstatně sníží riziko toho, že by na rychlostní zkoušce dojel slabší vůz a musel jet v prachu za ním,“ doplnil šéf Jolly Clubu Roman Vaškůj.
Armin Schwarz se Škodou Octávií při loňské Rallye Akropolis. |