Brazilský pilot, který se v seriálu Grand prix poprvé objevil v roce 1993, má zatím na kontě 271 velkých cen a podle všeho jich přidá dalších sedmnáct.
Ačkoli nebyla ještě podepsána konečná podoba smlouvy, je jisté, že v jednáních o poslední volné místo v F1 došlo k významnému obratu.
Vedle Brita Buttona, který má místo zajištěné i proto, že souhlasil se snížením ročního platu z patnácti na sedm a půl milionu dolarů, měl původně závodit synovec Ayrtona Senny Bruno, ale proti němu nyní mluví několik faktorů.
Do Velké ceny Austrálie by stihl najet příliš málo testovacích kilometrů, což by se mohlo projevit zejména v první polovině sezony, protože testování v jejím průběhu je zakázané, a tak by muž s nejslavnějším jménem Grand prix sbíral zkušenosti pouze při pátečních trénincích, sobotních kvalifikacích a závodech.
Navíc podle zatím nepotvrzených zpráv se jeho sponzoři, kteří měli stáji přinést značné množství finančních prostředků, nemohou dohodnout s novým, zatím neoznámeným, majoritním vlastníkem stáje.
Nejvíce závodů v F11. Rubens Barrichello (Braz.) 271 |
Z toho všeho může mít radost Barrichello, s kterým na podzim už nikdo moc nepočítal. Nepomohla mu ani loňská sezona, v které se on, stejně jako celý tým, trápil a třetí místo z deštěm zpřeházené Velké ceny Británie celkově špatný dojem nenapravilo.
Loni na podzim sice Barrichello uvedl, že mu v týmu byl naznačen nezájem o jeho další služby, ale se změnou vlastníka se zvětšily i jeho šance. V jeho prospěch ve srovnání se Sennou hovoří zejména zkušenosti a na roli testovacího pilota nechtěl přistoupit.
"Cítím, že mám v F1 nedokončenou práci," říká nyní. "Jsem si jistý, že ještě můžu skončit hodně vysoko, i když už třeba nevyhraju mistrovství světa. Mám na to a cítím, že si to opravdu zasloužím."
Barrichello je přesvědčen, že kromě zkušeností mu stále nechybí ani rychlost a hlavně zaujetí pro závodění. "Zejména při nastavování auta se zkušenosti projeví. Myslím, že to zvládnu rychleji a lépe než většina ostatních jezdců."