V úterý přivítalo čtyřiadvacet nadějných jezdců v Andalusii slunečné, ale chladné počasí a prvním jezdcem ročníku, který si zapsal měřené kolo, byl Rakušan Binder na voze týmu Lazarus. Synovec bývalého pilota F1, Hanse Bindera je sice jedním z nováčků (minulý rok absolvoval jen závěr sezony), po třech hodinách dopoledních jízd mu ale za mnohem zkušenějšími Palmerem a Ericssonem patřilo třetí místo.
Odpoledne se většina jezdců koncentrovala na simulace závodu a delších vzdáleností, dvacet minut před koncem se ale jelo i na rychlá jednotlivá kola. Tato zkouška kvalifikace vyšla překvapivě nejlépe Tomovi Dillmanovi. Překvapivě proto, že i Dillmann nemohl z finančních důvodů roku 2012 absolvovat kompletní sezonu a také proto, že v Jerezu seděl v kokpitu zbrusu nového německého týmu Hilmer Motorsport. Ostřílení favorité rázu Leimera, Nasra a Calada se seřadili až za Francouzem.
Ve středu se počasí sice ještě více ochladilo, jezdci na trati ovšem ztratili svou zimní ostýchavost a snažili se odvážněji prozkoumat hranice přilnavosti. Důsledkem bylo několik nehod a častá přerušení testu. Dopoledne se ocitl mimo trati nejdříve Ericsson (DAMS) a po něm Berthon (Trident). Dovádění na okruhu nasadila korunu srážka Daniela Abta (ART) s Adrianem Quaifem-Hobbsem (MP). Havárie při testech!
Ohledně dosažených časů patřilo dopoledne opět rozjetému Dillmanovi. Bývalý junior Red Bullu sice zatím nemá pro letošní sezonu smlouvu, o nejlepší čas se ale úspěšně přetahoval s Jamesem Caladem (ART). Výsledkem byl nejlepší čas testů vůbec. Na tom nic nezměnil ani zkušený Coletti (Rapax), který krátce před polední přestávkou zajel pouze o dvě setiny pomaleji.
Odpoledne se opět simulovaly především dlouhé jízdy. Za stále chladnějších podmínek byly časy všeobecně pomalejší a špičku tvořili Richelmi, Dillmann a Cecotto.
Test uzavíral provlhlý čtvrtek. Hilmer Motorsport, který finančně také nemá na růžích ustláno, se spokojil jen se zaváděcím kolem obou svých pilotů. Dillmann tedy nemohl své povedené výsledky zopakovat. Na mokré trati byl dopoledne nejrychlejší Quife-Hobbs. Odpoledne se prosadil Brit James Calado a podtrhl tím, že bude patřit do nejužšího kruhu favoritů.
Ze šoku slabé minulé sezony se zdánlivě ještě neprobrala španělská stáj Barwa-Addax. Tým, se kterým dokázal Josef Král vyhrát ve Spa, letos vsadil na nadějného Indonésana Rio Haryanta a zatím nepříliš úspěšného Američana Jakea Rosenzweiga. Oba se ovšem v Jerezu nikdy nedokázali prosadit a ve čtvrtek odpoledne dokonce tvořili chvost výsledkové listiny.
Španělská absence Josefa Krále právě nenapovídá tomu, že by se tento jediný český špičkový jezdec v GP2 znovu objevil. Druhý velký test pořádá GP2 za týden v Barceloně. Tam musí být kostky vrženy, protože se týmy poté vydají na cestu do Malajsie, kde se 23. března pojede první mistrovský závod.
Nejrychlejší časy testů GP2 v Jerezu:
Úterý: | ||||
---|---|---|---|---|
1. | Tom Dillmann | (Fr.) | Hilmer | 1:25.059 |
2. | Fabio Leimer | (Švýc.) | Racing Engineering | 1:25,248 |
3. | Felipe Nasr | (Braz.) | Carlin | 1:25,262 |
Středa: | ||||
---|---|---|---|---|
1. | Tom Dillmann | (Fr.) | Hilmer | 1:24,400 |
2. | Stefano Coletti | (Mon.) | Rapax | 1:24,418 |
3. | James Calado | (Brit.) | ART | 1:24,525 |
Čtvrtek: | ||||
---|---|---|---|---|
1. | James Calado | (Brit.) | ART | 1:24,659 |
2. | Simon Trummer | (Švýc.) | Rapax | 1:25,045 |
3. | Fabio Leimer | (Švýc.) | Racing Engineering | 1:25,133 |