Body naši bolest nezmírní, říká Jenson Button, jezdec pomalého McLarenu

Jenson Button z McLarenu (vpravo) před Markem Webberem z Red Bullu při Velké ceně Austrálie F1.

17 2013
Kdo nesledoval předsezonní testy, byl při Velké ceně Austrálie formule 1 v mírném šoku. Kde je McLaren? Tým tolika mistrů světa, který pravidelně nechybí mezi nejlepšími? Odpovědět si mohl vzápětí sám, letošní auto se inženýrům z Wokingu slušně řečeno nepovedlo. "Je před námi moře práce, máme ztrátu, která nezmizí přes noc," vysvětloval Jenson Button, který v Melbourne vybojoval deváté místo.

Zkušený Button se po celých tři sta kilometrů pohyboval na hranici bodované desítky a konečné umístění považoval za úspěch. Jak by ne, vždyť jeho nový týmový kolega Sergio Pérez, který minulý rok s vozem Sauber několikrát útočil na vítězství, se do elitní desítky nedostal ani v kvalifikaci, ani kdykoliv v průběhu závodu.

Výsledky závodu najdete ZDE

"Dnes jsem dostal z našeho dostupného materiálu maximum. Očekával jsem, že na body mít nebudu," přiznal bývalý mistr světa. "Musíme být spokojeni s tím, jak se závod vyvíjel. Hodně nás překvapilo, že jsem za sebou udržel jeden z lotusů a celkem dlouho rychlostně stačil Markovi Webberovi v Red Bullu."

Fotogalerie

Jenson Button se obává, že zopakovat podobný výsledek za týden na rychlém okruhu v Malajsii nebude vůbec snadné. "Stejný výsledek by nás velmi potěšil," říká. "Nejsme na tom dobře, ale musí se to změnit. Jsme McLaren a ten vždy patřil mezi nejlepší."

Button srovnával současnou situaci s loňským závodem v Silverstonu, kde dojel na 10. příčce, tedy ještě o jednu hůře. Pocity a vše okolo byly zcela odlišné. "Před rokem jsme také měli špatné momenty, ale vždy jsme byli přesvědčeni, že máme dobré auto a za čtrnáct dní to může být úplně jinak. Letos však víme, že je před námi dlouhá cesta, abychom se vrátili na špici."

Sebastian Vettel z Red Bullu (v popředí) v souboji se  Sergiem Perezem z

Sebastian Vettel z Red Bullu (vpředu) v souboji se Sergiem Pérezem z McLarenu při Velké ceně Austrálie.

Jak mohl tak velký tým s obrovským technickým zázemím ztratit v průběhu zimy na konkurenci reprezentovanou zejména Red Bullem a Ferrari dvě vteřiny na kolo? Na vině je chyba v plánování. Vedení McLarenu v průběhu loňské sezony rozhodlo, že tým nepůjde cestou evoluce, postupného vývoje existujícího vozu, ale revoluce. Tedy že postaví auto od základu nové, auto, které přinese něco zcela nového.

To je vždy sázka do loterie a McLaren tentokrát prohrál. Loňský monopost, který byl v závěru loňské sezony nejrychlejší ze všech ve formuli 1, prý již neměl dostatek prostoru k dalšímu vývoji, nebylo ho prý možné zrychlit tak, jak je potřeba. Takže se přistoupilo na radikální krok. Ten se však zatím ukazuje jako chybný. S jediným pozitivem: Oddělení vývoje si rozhodně nemůže stěžovat na to, že by v průběhu roku nemělo na čem pracovat. Na novém autě je potřeba změnit v podstatě úplně všechno.

Autor:

Sport v roce 2020

30. 11. 2019 - 22. 3. 2020 (přehled závodů)
26. 12. 2019 - 5. 1. 2020 (Ostrava a Třinec)
5. - 17. 1. 2020  (Saúdská Arábie)
8. - 24. 5. 2020 (Švýcarsko)
12. 6. - 12. 7. 2020 (13 měst)
24. 7. - 9. 8. 2020 (Tokio)
  • Nejčtenější

Lvi dožrali. Végh knokautoval Vémolu v prvním kole, Martínek zlomil Peštu

Hned třikrát slovenský bijec Attila Végh porazil českého zápasníka Karlose Vémolu. Kromě knokautu v prvním kole dlouho...

Premium

POHLED: Vémola vs. Végh. Zápas století, nebo prázdná show?

Souboj Karlose Vémoly s Attilou Véghem uvidí ve vyprodané O2 areně přes devatenáct tisíc lidí. Větší zájem vyvolaly jen...

Česko - Kosovo 2:1, fotbalisté otočili skóre a postoupili na Euro

Vrcholný turnaj fotbalistů bude po čtyřech letech zase s českou účastí. Národní mužstvo s předstihem vybojovalo postup...

Premium

Světové komplimenty pro českého mistra. Jak se Slavia proslavila

Představte si scénku, která se odehrála dvacet minut po zápase. Obrovitánský stadion Camp Nou už byl liduprázdný, přes...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Premium

Jak skončila Vémolova pohádka o lvech. Végha přitom zatracoval

V rozlehlé O2 areně vypadal tak malý, když se v kleci bezvládně zhroutil k zemi. V tu chvíli se z Karlose Vémoly jindy...

Premium

Nikdo dodnes neví, kolik těch holek zůstalo zakopaných. Starosta Dubí vzpomíná

„Devadesátky“ a přelom tisíciletí byly v Dubí na Teplicku divoká léta. Řádili tu pasáci prostitutek a mafiáni. Město se...

Premium

Kořeněná jídla ani káva neškodí, vyvrací profesor Tesař letité mýty

Kola je pro ledviny hrob. Nejlepší je nesolit a nejíst ostrá exotická jídla. Alkohol dokáže „propít“ ledviny, které je...

Premium

Špičkový výrobek i po letech funguje. Kvůli hloupé chybě je však k ničemu

Snoubení spotřební elektroniky a počítačů provázely porodní bolesti, které jsou z dnešního pohledu absurdní a...

  • Další z rubriky

Po titulu zůstal Fejfar bez výhry: Liché roky nám nejdou

Autokrosař Václav Fejfar letos nechtěně potvrdil to, co ukazovaly poslední sezony: po výborné přichází slabší. Po...

Doubek po další sezoně v evropské sérii Nascar: 68 stupňů v autě byl mor

Odkroutil si již pátou sezonu v evropském seriálu Nascar. Čtyřiadvacetiletý automobilový závodník Martin Doubek,...

Ochrnutý Rainey se 26 let po osudném pádu projel na motorce

Bývalý trojnásobný mistr světa v silničních závodech Wayne Rainey se poprvé od nehody v roce 1993, po které ochrnul,...

V Brazílii bude vyřešena poslední tajenka. Uhájí Leclerc třetí místo?

Seriál MS formule 1 pokračuje o víkendu předposledním závodem sezony v Brazílii. Zatímco již jistý mistr světa Lewis...

Najdete na iDNES.cz