Až příliš dobře si totiž pamatuje loňský rok. Dobře rozjetou soutěž zhatila v samotném závěru jezdecká chyba a havárie.
"Loni jsem s tím praštil, když jsme byli devátí. Pokud bychom se o stupínek polepšili a získali bod, budu spokojený," střídmě prohlásil Kopecký, kterého ve voze Škoda Fabia WRC tradičně naviguje Filip Schovánek.
"Ale samozřejmě se poperu o co nejlepší výsledek," dodal bojovně pilot z Kostelce nad Orlicí.
Mistrovství světa pokračuje po dvouměsíční přestávce. Kopecký si díky ní dopřál dovolenou v Chorvatsku, ale jinak moc nezahálel.
Pauzu si zpestřil starty na Bohemii nebo v Maďarsku.
"Soupeři sice nezávodili, ale při testech najezdili víc kilometrů než já. Takže svoje starty nepovažuju za velkou výhodu," poznamenal Kopecký.
Novinky na voze zkoušel také české jezdec. Protože pronájem cest v okolí Trevíru, kde se soutěž koná, je příliš drahý, využil podobné silničky ve Francii. Jezdil v proslulé oblasti Champagne.
"Tamní vinice jsou malinko jiné než ty německé, ale některé úseky byly podobné, takže nám to hodně pomohlo," pochvaluje si.
Na některé rychlostní zkoušky si Kopecký dost věří, protože připomínají ty tuzemské. Naopak příliš mu nesedí jeden test ve vojenském prostoru. Když se nejede rallye, tamní cesty ničí německé a americké tanky nebo obrněné vozy.
"Hlavně v dešti to bude těžké, z vozovky se může stát velké kluziště," upozornil Kopecký, který by raději bral suchou trať. "Počasí může hrát ve výsledcích klíčovou roli. Zvláště, pokud bude proměnlivé a každý závodník pojede v jiných podmínkách."