Víkend přitom začal pro české barvy skvěle. V sobotní kvalifikaci zajel Janiš druhý nejrychlejší čas a zajistil si pro závod místo v první řadě startovního roštu. I díky tomu se po startu v prvním závodě držel ve vedoucí skupině a po několika kolech se dokonce propracoval do vedení. S přibývajícími koly se však jeho bílé lamborghini stávalo hůře ovladatelným a olomoucký jezdec klesl na šestou pozici. Tu udržoval po vystřídání i Jiřík, ale jen do chvíle, než se benzinová nádrž jejich vozu vyprázdnila.
S o to větším odhodláním nastupovala česká posádka k druhému závodu. Do toho startovala až ze 17 pozice, ale díky skvělé jízdě obou jezdců se jí podařilo posunout o deset pozic dopředu a s vidinou mistrovských bodů se už Janiš ve finiši blížil do cíle. Jenže nádrž opět zela prázdnotou.
"Naše pocity nejsou veselé. Počítali jsme, že dopadneme dobře. Nakonec jsme odpadli ze šestého a sedmého místa, a to kvůli tomu, že nám došel benzin," smutně bilancoval Jiřík. "To je závada, kterou nikdo nečekal. A je to hrozná škoda. Škoda těch ztracených bodů i zmařené práce, která je za tím. Vždyť propracovat se ze 17. místa, to je kus práce, jak z mé strany tak i z Erikovy."
I Janiš se svým zklamáním netajil. "Je to zklamání. Stejně jako v prvním závodě nám teď znovu došel benzin. Ne jako předtím dvě kola před koncem, ale doslova v poslední zatáčce před šachovnicovým praporkem," konstatoval Erik Janiš. "O to horší, že ten závod probíhal z našeho pohledu dobře. Jára (Jiřík) ho rozjížděl až ze 17 pozice a neměl to ze začátku jednoduché. Určitě si zaslouží pochvalu za to, jak bojoval a jak se dostal dopředu. Tím mi nachystal dobrou pozici. Zastávka v boxech taky proběhla dobře a já jsem se snažil zajíždět nejlepší časy a posunout nás někam dopředu. No a pak se stalo, co se stalo..."
A jak na situaci reagovali v týmu? "Vyčetli nám, že jsme jeli moc rychle a měli jsme ubrat plyn a šetřit," řekl Jiřík. "To nás trošku zarazilo, nepřijeli jsme se sem přeci vozit, ale my jsme přijeli vyhrát. A pro to jsme udělali vše. Celý start byl ohrožen mým zraněním z Bukurešti a stálo mě to hodně úsilí, abych se postavil na start. A potom všem vám šéf týmu řekne, že jste měli ubrat plyn," kroutil hlavou Jiřík.
Evropský seriál se přehoupl do druhé poloviny. Jezdci mají odjeto šest z plánovaných celkem deseti závodů. Další dva je čekají v září na okruhu v Brně.
Výsledky 1. závodu:
1. Pirri,Von Gartzen (Corvette Z06R GT3) 1:01:23.658 hod., 2. Ellis, Morris (Dodge Viper Competition Coupe) -4.402 vt., 3.Alessi, Frassinetti (Aston Martin DBRS9) -14.192, 4. Peyrolles, Ruffier (Corvette Z06R GT3) -34.563, 5.Williams, O'Young (Porsche 997 GT3 Cup) -34.935, 6. Rich, Thompson (Ascari KZ1R GT3) -45.973, 7. Quaife, Ferrier (Porsche 997 GT3 Cup) -55.137, 8. Lagniez, Makowiecki (Aston Martin DBRS9) -1:14.892, …..26. Erik Janiš, Jaromír Jiřík (Lamborghini Gallardo GT3) -3 kola.
2. závod:
1. F. Moser, Vannalet (Ferrari 430) 1:00:51.859 hod., 2. Ruffier, Peyrolles (Corvette Z06R GT3) -10.871 vt., 3. Morris, Ellis (Dodge Viper Competition Coupe) -16.979, 4. Frassinetti, Alessi (Aston Martin DBRS9) -27.729, 5. Greenhalgh, Gibson (Ascari KZ1R GT3) -1:43.162, 6. Coekelbergs, Marchal (Aston Martin DBRS9) -1:44.333, 7. Sardelli, Seiler (Aston Martin DBRS9) -1:44.717, 8. Zenere, Maggi (Aston Martin DBRS9) -1:48.462, ….19. Jaromír Jiřík,Erik Janiš (Lamborghini Gallardo GT3) -2 kola.
Pořadí ME po šesti závodech:
1. Gilles Vannelet (Fr.), Henri Moser (Švýc.) 36 bodů, 2. Luca Pirri (It.), Jürgen von Gartzen (Něm.) 21, 3. Diego Alessi, Alex Frassinetti (oba It.) 18, 4. Ian Khan (V. Brit.), Stephane Daoudi (Fr.) 16, 5. Richard Williams, Edward Morris, Bradley Ellis (všichni V. Brit.) 14, 6. Nicolas Navarro, Maxime Dubrulle, Arnaud Peyroles, James Ruffier (všichni Fr.) 13, 7. Romain Bera (Fr.) a Stefan van Campenhoudt (Bel.) 10, 8. Martin Bartek (Švýc.) a Thomas Mutsch (Něm.) 9, 9. Erik Janiš, Jaromír Jiřík (oba ČR) 8.