Kopecký motivaci v týmu Škody: Chci prodloužit vítěznou sérii

Jan Kopecký a Pavel Dresler slaví triumf na Barum rallye. | foto: Jan SalačMAFRA

15 2017
Fandové rallye jásají radostí. Také v roce 2018 bude v tuzemsku závodit Jan Kopecký. Tovární jezdec Škody Motorsport, který doma ovládl už 17 podniků v řadě, bude usilovat o čtvrtý titul za sebou a celkově o šestý.

Přitom borec z Kostelce nad Orlicí pojede v autě, které svými barvami bude odkazovat na sté výročí vzniku republiky. Místo tradiční zelené bude na Škodě Fabii R5 dominovat česká trikolóra.

„Věřím, že fanouškům se to bude líbit a že i nadále nás budou podporovat,“ pousmál se mistr Evropy i asijsko-pacifický šampion, který pokračuje ve spolupráci s navigátorem Pavlem Dreslerem.

Čeká vás desátý rok ve Škodě Motorsport. Co to pro vás znamená?
Jsem za to rád. Asi budu nejstarší tovární jezdec v historii Škodovky. Avšak myslím, že Láďa Křeček byl v týmu taky deset let. Teď budeme primát držet dva.

Vybavíte si ještě začátky v týmu?
Spíš to, co bylo předtím. Začínal jsem se škodovkou, byla to dvoukolka. Pak jsme od tehdejšího hlavního sponzora získali zajímavý budget a šli do vozu WRC. Byla to toyota. S ní jsem porazil celý tovární tým a díky tomu začaly debaty se Škodovkou a díky tomu jsme začali v roce 2003 spolupracovat.

Hodně jste toužil po tom zase naplno závodit v mistrovství světa, nakonec bude vaší prioritou další domácí titul. Jste zklamán?
Na příští rok je ve Škodě Motorsport hodně posádek a uvidíme, kam nás rozešlou, kdo co pojede. Pro nás s novým designem je jasné, že pojedeme český šampionát. Stále jednáme s panem Hrabánkem (šéf týmu) o tom, abych se zúčastnil vybraných závodů WRC2. To je můj cíl.

Pokud vím, vedl jste jednání o tom, abyste startoval v mistrovství světa v nejsilnějším modelu kategorie WRC. Proč to nevyšlo?
Na to je jednoduchá odpověď. Člověk potřebuje sehnat velké finance. S auty specifikace 2017 je to ještě složitější než dřív, protože jsou dražší.

Kolik byste potřeboval?
To si nechám pro sebe, ale je to opravdu velká částka.

Prozradíte alespoň, kolik vám do této potřebné částky chybělo?
Nedokážu to odhadnout. Ale pořád existuje varianta, že bych mohl startovat se škodovkou ve WRC2 jako soukromník. Něco jsme měli, hledáme dál. Sezona je dlouhá, třeba se to povede.

Takže záleží jen na penězích?
Samozřejmě, dnešní doba je taková. Když má člověk finance, může jet cokoliv.

Jan Kopecký ovládl Rallye Bohemia.

Jan Kopecký ovládl Rallye Bohemia.

Je to složitější, než když jste před deseti lety závodili v mistrovství světa jako polosoukromý tým?
Tehdy jsme měli podporu od Škodovky. Měli jsme materiál, půjčená auta, kamiony, bylo to bylo jednodušší. A taky jsme měli velkého sponzora Matador. Budget nám dovoloval jet 10 a 11 závodů. Uplynulo spoustu let, nedá se to srovnávat.

Je vůbec reálné zajistit v dnešní době v Česku tak vysoký rozpočet?
Těžko říct. Dnešní doba je na to složitější. Vůbec nezávidím mladším klukům, kteří se chtějí dostat do jakéhokoliv motorsportu. Abyste dnes sehnal budget, musíte mít velkou firmu a majitel tomu musí fandit. Jinak je to hodně těžké.

Další otázka je hypotetická: Pokud byste naplnil rozpočet, Škodu Motorsport byste opustil. Jak by se vám odcházelo?
Bylo by to smutné. Na druhou stranu, pokud by byla šance zúčastňovat se pravidelně mistrovství světa ve velkém autě, tak bych ji využil. To by udělal každý. Jsem ale rád, že ve Škodovce můžu být. Tady jsem u vývoje, který mě moc baví. Ujel jsem první kilometry s modely S2000 i R5, s naším týmem Motorsport Kopecký jsme v letech 2006-7 posunuli dál model WRC.

Existuje šance, že se v polovině ledna objevíte na Rally Monte Carlo, která tradičně otevírá mistrovství světa?
Teď na to nedokážu odpovědět. Chtěli jsme tam startovat jako soukromníci, ale nepodařilo se nám sehnat budget.

V Česku jste vyhrál už 17 soutěží v řadě. Série začala ještě s Fabií S2000 a po přesednutí do Fabie R5 vás tady nikdo neporazil. Jak daleko můžete tuto šňůru ještě prodloužit?
Můj osobní cíl je pokračovat v ní. Ale může se stát cokoliv. Já můžu udělat chybu, může nastat technický problém. Za poslední tři roky jsme takový, který by nás ohrožoval tak, že bychom nemohli bojovat o první příčku, žádný neměli. To je na tomto autě úžasné. Ale musíme si počkat do konce března. Na Valašské rally uvidíme, jestli se série prodlouží, nebo ne. My s Pavlem uděláme maximum, aby pokračovala.

Městská rychlostní zkouška na Barum Czech Rally Zlín 2017. Na snímku posádka...

Městská rychlostní zkouška na Barum Czech Rally Zlín 2017. Na snímku posádka Kopecký/Dresler.

Jediným, kdo vás v posledních dvou letech výrazněji ohrožoval, byl na zlínské Barum rally Rus Lukjaňuk. Přál byste si v sezoně 2018 víc podobných soubojů?
Bylo by to zajímavější pro všechny. Pro nás posádky, pro média i pro fanoušky. Zaslechl jsem nějaké drby, že by tu mohl startovat celý rok. Pokud to tak bude, máme se na co těšit.

Součástí týmu Škoda Motorsport je nyní pět posádek. Jedním z pilotů je také sedmnáctiletý Kalle Rovanperä, proti jehož otci jste před lety závodil. Co tomu říkáte?
Tento týden jsem ho viděl poprvé, takže ho nemůžu komentovat. Má dobře našlápnuto, takže mu přeju, ať v tom pokračuje a zlepšuje se.

Jeden z nejvyšších manažerů Škody na oficiální prezentaci prohlásil, že by chtěl mít jeho věk. Co byste chtěl vy?
Jeho věk a své zkušenosti. (smích) To bych bral.

Sport v roce 2019

27. 9. - 6. 10. (Dauhá, Katar)
20. 9. - 2. 11. (Japonsko)
26. 12. - 5. 1. (Ostrava a Třinec)
  • Nejčtenější

Program MS v ragby 2019. Do semifinále Wales, Anglie, Jižní Afrika a Zéland

Mistrovství světa v ragby začalo 20. září, finále je na programu 2. listopadu. Jasně nejdelší a podle mnohých také...

Česko - S. Irsko 2:3, fotbalisté prožili poločas hrůzy, pak se zvedli

Pískot fanoušků už po deseti minutách, tři inkasované góly do poločasu. Čeští fotbalisté v přípravném utkání prožili...

ZVOLNĚNÍ: Jágr nastartoval vizi, přibude v extralize zápasů?

Když něco prohlásí Jaromír Jágr, má to velkou váhu. Legendární 68 nedávno vyjádřila přání, aby se v hokejové extralize...

Teplice - Sparta 1:1, hosté vedli, domácí srovnali minutu před koncem

Třináctý zápas, osmá ztráta. Sparťanští fotbalisté pokračují v klopýtání fotbalovým podzimem. V 13. kole Fortuna ligy...

Generální partner z Kataru? Jednáme, potvrdil slávistický šéf Tvrdík

Fotbalová Slavia možná brzy získá nového, zámožného sponzora z Arabského poloostrova. Předseda představenstva klubu...

Premium

Ekologický experiment, který nevyšel. Billa ruší papírové tašky

V posledních letech velké obchodní řetězce jeden po druhém zpoplatňovaly, později i rušily igelitové tašky, které...

Premium

Sex je snadno dostupný, ale nevěra ještě není důvod k rozchodu

Tolerance je podle něj jen povýšenecký postoj k druhému a vytváří korupční prostředí, proto do partnerských ani jiných...

Premium

K jídlu suchý chleba, místo chráničů molitan. Zpověď Pastrňákovy mámy

Příběh jak z hollywoodského filmu. Marcela Ziembová je máma hokejové hvězdy světového formátu Davida Pastrňáka, kterému...

  • Další z rubriky

Kornfeil v Japonsku odstartuje z třetí řady, Abraham z šesté

Jakub Kornfeil obsadil v kvalifikaci na motocyklovou Velkou cenu Japonska sedmé místo a na startu sobotního závodu...

Vystrčíme parohy. Lacko chce v příští sezoně sesadit Hahna z trůnu

Jsou před roudnickou Buggyrou už jen samá pozitiva a závodní jistoty? „Cítím, že příští rok budeme ještě silnější,“...

Kornfeil dojel čtvrtý v trénincích v Motegi, Salač měl těžký pád

Jakub Kornfeil zajel čtvrtý čas v tréninkovém dnu před motocyklovou Velkou cenou Japonska. V Motegi český jezdec Moto3...

Miami zažije premiéru F1 za dva roky, pojede se u fotbalového stadionu

Velká cena formule 1 v Miami by měla zažít odloženou premiéru v roce 2021. Místo původně plánovaného městského okruhu...

Najdete na iDNES.cz