Kopecký titul ve WRC2 neobhájil. Měl jsem jinou roli než loni, říká

Jan Kopecký na Katalánské rallye. | foto: Škoda Motorsport

28 2019
Salou (Od našeho zpravodaje) - Přesně před rokem rozdával na Katalánské rallye úsměvy, protože celkově triumfoval v kategorii WRC2 a stal se prvním českým mistrem světa v rallye. I letos se Jan Kopecký vrací s dobrou náladou, pomohl továrnímu týmu Škoda Motosport získat značkový titul v kategorii WRC2PRO. Ale v cíli už to neprožíval jako před rokem.

„Když usilujete o titul v jednotlivcích, jede se přece jen trošku jinak,“ vysvětlil Kopecký, který podruhé závodil s navigátorem Jan Hlouškem. Ve Škodě Fabii R5 Evo dojeli absolutně jedenáctí, ve své kategorii byli druzí.

Francouzská éra končí, světovým šampionem v rallye je Tänak

Zkuste srovnat letošní a loňské vystoupení na Katalánské rally.
Natáhnu to na celou sezonu, protože jsme byli v trošku jiné pozici. Před rokem jsme měli šanci bojovat o titul, letos jsme byli nasazováni do šampionátu tak, abychom Škodovce pomohli v soutěži týmů, takže naše role byly rozdílné. A když člověk jede o titul, je to mnohem jednodušší, než když má za úkol dojet do cíle a sbírat body. Ale tak to prostě je. Na druhou stranu jsem za tuto šanci rád. Znovu jsme se mohli ukázat ve světě.

Mrzelo vás dlouho, že nebudete titul obhajovat?
Role byly jednoznačně dané od začátku sezony. Kalle (Rovanperä, týmový kolega a letošní mistr světa WRC2PRO) navíc získal finance od sponzorů a mohl startovat na jiných závodech. Takovou šanci jsme měli taky, ale sponzora jsme nezískali.

Těší vás aspoň značkový titul?
Všichni víme, co je WRC2PRO za seriál (je určený výhradně pro tovární týmy). Konkurence je velká, ale vozů tady nestartuje tolik. Myšlenka FIA se nepovedla. Doufejme, že s tím pro příští rok něco udělají, protože pole WRC2 je pestré a je škoda rozdělovat ho na dvě skupiny.

V Katalánsku jste soupeřil s Rovanperäm a Norem Madsem Ostbergem z Citroënu, který vaši klasifikaci ovládl. Jaké byly vaše vzájemné souboje?
Na šotolině to nebylo o soubojích, dívali jsme se na ně zezadu. Na asfaltu jsme začali poměrně rychle a Madsovi to nešlo. Ale pak zlepšil nastavení, přizpůsobil se a jel hodně rychle. Pro nás potom byla povinnost dojet do cíle bez riskování a bez defektu. Člověk musí přijmout roli, kterou dostal od vedení. Proto jsem sem přijel.

Jan Kopecký na Katalánské rallye.

Jan Kopecký na Katalánské rallye.

Takže šanci na výhru ve vaší kategorii jste ztratil už v pátek na šotolině?
Těžko říct. Mads jel pěkně i na asfaltu, asi bychom ho těžko stíhali. Na druhou stranu bychom byli v boji, možná bych ze sebe dokázal vymáčknout víc.

S novou evolucí fabie jezdíte od května. Už se na ni můžete spolehnout stejně jako na předchozí verzi?
Je to blízko k maximu, ale člověk musí pořád vymýšlet něco nového. I věci, u nichž si říká, že jsou nesmyslné, můžou fungovat. Škodovka je nejspolehlivější auto ze všech značek, ale pokud tým chce, aby auto bylo rychlé, je potřeba na tom neustále pracovat a zlepšovat ji.

Mistr světa Tänak: Zprvu jsem netušil, jestli už můžu slavit

Takže vás čeká ještě hodně práce?
To by bylo stejné i s předchozí verzí. Je to práce, která nikdy nekončí. Když si člověk řekne, že je hotovo, konkurence mu uskočí. Závod nám ukázal, že řadu detailů ještě potřebujeme vyladit. Na šotolině i na asfaltu.

Podruhé jste startoval s navigátorem Janem Hlouškem. Jaké to bylo?
Na šotolině jsme ze začátku trošku hledali rytmus, ale pak už to bylo dobré a na asfaltu úplně bez chyb. Jeli jsme spolu jen dva závody, byla to zápůjčka. Honza se vrací zpátky k Filipu Marešovi. Moc mu děkuju. Byla to pro něj obrovská výzva, zhostil se jí velice zodpovědně.

Zatím jste se nevyjádřil, proč jste se náhle rozešli s navigátorem Pavlem Dreslerem. Prozradíte víc?
Jsou za tím osobní důvody. Víc se k tomu nechci vyjadřovat.

Jan Kopecký na Katalánské rallye

Neuvažoval jste o tom, že by se k vám vrátil Petr Starý, který vás v autě doplňoval před Dreslerem?
Petr byl první člověk, kterému jsem volal. Ale změnil zaměstnání a přestěhoval se ze Zlína do Jihlavy. Už předtím nechtěl opustit práci a obávám se, že nyní to bude stejné.

Jak složité bude najít nového spolujezdce?
Začnu to řešit. Respektive začnu řešit, co bude příští rok, a k tomu potřebuju dobrého spolujezdce.

Co tedy bude příští rok?
Nevím. Nemám podepsanou žádnou smlouvu. Uvidíme, co se bude dít, jak to bude vypadat s továrním týmem Škoda Motorsport. Když to srovnám s minulostí, je tam nejvíc otazníků.

Ale pokračovat v kariéře chcete, že?
Ano. Nechtěl bych z toho vyskočit. Pořád mě to baví a naplňuje. Na asfaltu můžu něco ukázat, ještě bych se tomu chtěl věnovat.

Sport v roce 2020

30. 11. 2019 - 22. 3. 2020 (přehled závodů)
26. 12. 2019 - 5. 1. 2020 (Ostrava a Třinec)
5. - 17. 1. 2020  (Saúdská Arábie)
8. - 24. 5. 2020 (Švýcarsko)
12. 6. - 12. 7. 2020 (13 měst)
24. 7. - 9. 8. 2020 (Tokio)
  • Nejčtenější

Česko - Kosovo 2:1, fotbalisté otočili skóre a postoupili na Euro

Vrcholný turnaj fotbalistů bude po čtyřech letech zase s českou účastí. Národní mužstvo s předstihem vybojovalo postup...

Los Eura 2020: Češi nejdou k Rusku, Belgii ani Dánsku, Ukrajina hraje s Nizozemci

Fotbalové mistrovství Evropy už zná takřka kompletní složení jedné ze šesti skupin. Výsledky kvalifikace, složitý...

Bartošák kvůli životosprávě končí v Třinci. Přerušil kariéru a chce se léčit

Angažmá hokejového brankáře Patrika Bartošáka v Třinci zkrachovalo. Účastník posledního světového šampionátu přestoupil...

Bulharsko - Česko 1:0, zmar na závěr, fotbalisty skolil gól z ofsajdu

Čeští fotbalisté nenapsali pěknou tečku za jinak povedenou kvalifikací o Euro 2020. Jako jistý postupující v Bulharsku...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Pražské zázemí Kellnerovou nadchlo: Ale je to pro mě těžké a smutné

Stejně jako loni měla být ozdobou parkurového svátku, který zavítal do Česka. Jenže vinou květnové zlomeniny stehenní...

Premium

Test kebabů: Hovězí maso, které nedávno ještě kdákalo, i nadměrné množství soli

Orientální kebab by mohl být zdravější alternativou smažených hamburgerů a hranolků. Jenže to by musel být připravován...

Premium

Tajemství zdraví je ukryto v mezilidských vztazích, tvrdí psycholog Ptáček

Jakým způsobem žijeme a přistupujeme ke svému okolí, máme vlastně z velké části předurčené. Ovlivnit nás může nejen...

Premium

Nikdo dodnes neví, kolik těch holek zůstalo zakopaných. Starosta Dubí vzpomíná

„Devadesátky“ a přelom tisíciletí byly v Dubí na Teplicku divoká léta. Řádili tu pasáci prostitutek a mafiáni. Město se...

  • Další z rubriky

Tahle sezona byla zatím nejúspěšnější, pyšní se závodník Mareš

Byť svou poslední letošní soutěž Filip Mareš nedokončil, byl pilot ostravsko-hlučínského ACA Škoda Autoklub Teamu po...

Bývalý motocyklový šampion Lorenzo po nepovedené sezoně skončí

Pětinásobný mistr světa v závodech silničních motocyklů Jorge Lorenzo ukončí po nevydařené sezoně kariéru....

Salač se ve Valencii blýskl šestým místem v kvalifikaci Moto3

Motocyklista Filip Salač dosáhl ve Valencii nejlepšího kvalifikačního výsledku v životě. Po šestém místě se v nedělním...

Marc Márquez dostal v MotoGP nového parťáka. Vlastního bratra

Barvy týmu Repsol Honda bude v příští sezoně MotoGP hájit sourozenecká dvojice. K šestinásobnému šampionovi Marcu...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz