Jan Kopecký na Katalánské rallye.

Jan Kopecký na Katalánské rallye. | foto: Škoda Motorsport

Kopecký potvrzuje v Katalánsku svou rychlost na asfaltu

  • 2
Salou (Od našeho zpravodaje) - Sotva účastníci Katalánské rallye opustili šotolinu a vyrazili na asfalt, jediný český účastník Jan Kopecký opět potvrdil, jak je na něm úžasně rychlý. Ve druhé etapě ovládl bitvu všech vozů kategorie R5, absolutně bylo rychlejších jen osm výrazně silnějších modelů WRC. „Stále to nebylo na sto procent, přesto šlo poznat, že jedeme na asfaltu,“ usmál se Kopecký, který pilotuje Škodu Fabii R5 Evo.

Rychlá jízda znamenala i posun ve výsledkové listině. Po šotolinové etapě předposledního dílu mistrovství světa v automobilových soutěžích byl mezi modely R5 až osmý, nyní je třetí. V hodnocení kategorie WRC2Pro, určené továrním jezdcům, je druhý, absolutně se posunul na jedenáctou příčku.

Katalánskou rallye vede po druhé etapě Neuville, lídr MS Tänak je třetí

„Kalle na tom dneska byl ale ještě lépe,“ zmínil český pilot svého stájového kolegu Rovanperäho z Finska. Letošní mistr světa WRC2Pro se držel před ním, ovšem v závěrečném sobotním testu v ulicích letoviska Salou poškodil kolo a ztratil tři čtvrtě minuty.

Vedle rychlé jízdy se Kopecký věnoval vylepšování současného modelu fabie, která na závodní tratě vyrazila na jaře. Často měnil nastavení a hledal jeho optimální podobu.

„Na takových vložkách jsme s tímto autem ještě netestovali a je to znát. Něco málo tomu ještě chybí,“ upozornil jezdec z Kostelce nad Orlicí, kterého podruhé naviguje Jan Hloušek. „Je to hlavně o malých detailech. Starší model jsme podobně ladili dva roky. Tohle chvíli trvá.“

Jan Kopecký na Katalánské rallye.

Katalánská rallye vyvrcholí v neděli závěrečnými čtyřmi rychlostními zkouškami, na jezdce čeká něco přes 70 ostrých kilometrů. Tovární jezdec Škody Motorsport ztrácí na  Francouze Camilliho 42 vteřin a na nejlepšího jezdce kategorie WRC2Pro i R5 Ostberga z Norska o tři méně. Dokáže to stáhnout? „Oba jedou rychle. Asi to bude nereálné,“ upozornil Kopecký.

Naopak ho čeká vnitrotýmový souboj s Rovanperäm. Fin po své chybě klesl až za něj a zaostává o 9,4 vteřiny. „Chceme ho udržet za sebou. Ale on se na nás bude tlačit, takže předpokládám, že oba pojedeme nadoraz,“ pousmál se Kopecký. Ostberg se jejich rychlosti i vzájemného souboje trochu obává. „Oba moc dobře ví, co dělají, a na asfaltu toho mají naježděno hodně,“ upozornil pilot Citroënu.

Českého závodníka v neděli čekají poslední ostré kilometry v roce 2019. Přestože je přihlášen na poslední díl šampionátu do Austrálie, je téměř jisté, že tam nepojede. Tovární tým Škoda Motorsport už má prakticky zajištěný triumf v soutěži konstruktérů, o který hodně stál.

„Je škoda, že sezona končí, i když naše situace byla letos jiná než před rokem,“ srovnal Kopecký. „Pomáhali jsme vyhrát především Pohár konstruktérů, zatímco loni to bylo buď anebo. Buď jsme vyhráli a jeli dál, nebo bychom nepokračovali,“ připomněl loňskou báječnou sezonu, kdy ho série vítězství vynesla až k titulu mistra světa kategorie WRC2.

Sport v roce 2020

30. 11. 2019 - 22. 3. 2020 (přehled závodů)
26. 12. 2019 - 5. 1. 2020 (Ostrava a Třinec)
5. - 17. 1. 2020  (Saúdská Arábie)
8. - 24. 5. 2020 (Švýcarsko)
12. 6. - 12. 7. 2020 (13 měst)
24. 7. - 9. 8. 2020 (Tokio)