Divoká premiéra Hlouška s Kopeckým: defekt kola, pak převrácené auto

Posádka ve složení Jan Kopecký - Jan Hloušek překonává se Škodou Fabia R5 Evo jeden z náročných úseků Britské rallye ve Walesu. | foto: Škoda Motorsport

11 2019
Premiérový start ve vysněném seriálu mistrovství světa v rallye má za sebou jablonecký navigátor Jan Hloušek. Ve Walesu se poprvé představil vedle nejlepšího českého pilota Jana Kopeckého z továrního týmu Škoda a dojel s ním na druhém místě v kategorii WRC 2 Pro.

„Byl to asi nejtěžší závod, jaký jsem kdy jel. Jednak byl o den delší než třeba závody evropského šampionátu, taky jsem se musel přizpůsobit tempu čtení rozpisu, které bylo u Honzy dost odlišné, než jsem byl zvyklý,“ řekl Hloušek.

Britskou rallye vyhrál Tänak a je blízko titulu mistra světa

Jako nováček na světové scéně se musel vyrovnávat i s velkým tlakem okolí. „Všichni koukali, jestli neudělám nějakou chybu, také jsem se musel oprostit od atmosféry mistrovství světa, kterou jsem doteď znal jen z televize,“ popisuje talentovaný navigátor. „V jedné etapě jsme dokonce startovali za lídrem šampionátu Tänakem. Byl jsem z toho trochu vyplašený, ale musel jsem všechno hodit za hlavu a soustředit se na svoji práci.“

Při křtu na světovém šampionátu zažil Jan Hloušek i prekérní situace. V nejtěžší den rallye ve Walesu, kdy závodníci museli zdolat sedm měřených úseků se souhrnnou délkou 152,50 kilometrů, postihly posádku Škody Motorsport velké problémy. „Jezdec před námi zřejmě vyhodil do stopy velký kámen, nestačili jsme se mu vyhnout a prorazili jsme pneumatiku. Výměnou jsme ztratili asi minutu a půl,“ vrací se Hloušek k trablům na trati.

To horší však mělo teprve přijít. Během 15. rychlostní zkoušky Jan Kopecký se spolujezdcem Janem Hlouškem převrátili svůj vůz Škoda Fabia R5 Evo přes střechu. „Měli jsme v zatáčce moc malou rychlost, najeli jsme na břeh a otočili se přes střechu na bok. Autu se naštěstí nic vážného nestalo, počkali jsme, až nás diváci převrátí zpátky na kola a mohli jsme pokračovat dál,“ popsal Hloušek situaci, která znamenala další časovou ztrátu.

Za svou premiérovou účastí v seriálu mistrovství světa se však navigátor ohlíží se spokojeností. „Napoprvé to šlo celkem hladce. I když pro mě bylo všechno nové, neměli jsme žádný problém, že bychom někde zabloudili,“ těší ho. „Kromě obrovského zážitku, za který Honzovi Kopeckému děkuju, jsem si odnesl nepřeberné množství zkušeností, které snad zúročím v budoucnosti.“

Do konce roku čekají Jana Hlouška ještě dva velké závody. S Janem Kopeckým se chystá na světový podnik do Španělska a nakonec by se měl představit na evropském šampionátu v Maďarsku. Tam už opět usedne vedle svého „dvorního“ pilota Filipa Mareše, s nímž letos získal titul juniorského mistra Evropy.

Sport v roce 2020

30. 11. 2019 - 22. 3. 2020 (přehled závodů)
26. 12. 2019 - 5. 1. 2020 (Ostrava a Třinec)
5. - 17. 1. 2020  (Saúdská Arábie)
8. - 24. 5. 2020 (Švýcarsko)
12. 6. - 12. 7. 2020 (13 měst)
24. 7. - 9. 8. 2020 (Tokio)
  • Nejčtenější

Lvi dožrali. Végh knokautoval Vémolu v prvním kole, Martínek zlomil Peštu

Hned třikrát slovenský bijec Attila Végh porazil českého zápasníka Karlose Vémolu. Kromě knokautu v prvním kole dlouho...

Barcelona - Slavia 0:0, senzace v Lize mistrů, hosty podržel Kolář

Slávističtí fotbalisté v Champions League způsobili velkou senzaci. Ve svém čtvrtém vystoupení v prestižní klubové...

Premium

POHLED: Vémola vs. Végh. Zápas století, nebo prázdná show?

Souboj Karlose Vémoly s Attilou Véghem uvidí ve vyprodané O2 areně přes devatenáct tisíc lidí. Větší zájem vyvolaly jen...

Premium

Světové komplimenty pro českého mistra. Jak se Slavia proslavila

Představte si scénku, která se odehrála dvacet minut po zápase. Obrovitánský stadion Camp Nou už byl liduprázdný, přes...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Premium

Jak skončila Vémolova pohádka o lvech. Végha přitom zatracoval

V rozlehlé O2 areně vypadal tak malý, když se v kleci bezvládně zhroutil k zemi. V tu chvíli se z Karlose Vémoly jindy...

Premium

Konzumace jídla několikrát denně je klišé, tvrdí výživový poradce Fořt

Napsal více než dvacet knih o zdravém životním stylu a boji s obezitou. Petr Fořt tvrdí, že žádný obecně platný návod...

Premium

Test celoročních pneumatik. Jak si vedou za sucha, za mokra a na sněhu

K celoročním pneumatikám výrobci přistupovali po dlouhá léta macešsky. Konečně se však vrátily do jejich přízně....

Premium

Pes celý život čeká na to, až ho někdo sprdne, říká veterinář

Do své ordinace v centru Prahy dochází den co den už 22 let, aby znovu na nohy postavil čtyřnohé domácí mazlíčky. „I...

  • Další z rubriky
Premium

Legenda Macháček: Na Dakaru musíte na auto jako na ženskou. Laskat!

Když si loni z Rallye Dakar dovezl hřebík, obrazně na něj pověsil legendární Josef Macháček svoji jezdeckou kariéru. Po...

Formule 1 chce být nejpozději v roce 2030 uhlíkově neutrální

Formule 1 si poprvé v historii stanovila strategii udržitelného rozvoje a vyhlásila cíl být nejpozději v roce 2030...

Grand Prix v Brně se pojede i příští rok, potvrdil promotér šampionátu

Motocyklová Grand Prix bude v Brně i příští rok, uvedla dnes v tiskové zprávě mluvčí Jihomoravského kraje Monika...

Po titulu zůstal Fejfar bez výhry: Liché roky nám nejdou

Autokrosař Václav Fejfar letos nechtěně potvrdil to, co ukazovaly poslední sezony: po výborné přichází slabší. Po...

Najdete na iDNES.cz