Kornfeil: Stál jsem jako jitrnice na trati a pak zajel skoro dokonalé kolo

Jakub Kornfeil slaví vítězství v kvalifikaci na Velkou cenu České republiky v Brně | foto: ČTK

4 2018
Hodinky, které jezdci dostávají za vítěznou kvalifikaci, se už při návratu do boxů rozhodl věnovat otci Markovi. To on ho přivedl k motorkám, vždycky podporoval a teď emotivně prožíval i velký okamžik kariéry, když si Jakub Kornfeil zajistil to nejvýhodnější startovní místo v nedělní domácí Velké ceně.

„Neuvěřitelné se stalo skutečným. Poprvé v životě jsem na pole position a ještě k tomu doma před zraky deseti tisíců fanoušků, zkrátka něco nepopsatelného,“ vyprávěl motocyklista po kvalifikaci.

Ta připomínala šachovou partii. V závěru mnozí piloti vyčkávali, dávali si přednost a chtěli v posledním rychlém kole využít vzduchového pytle. Jenže vše protaktizovali, a než vjeli do rychlého kola, časový limit pro kvalifikaci vypršel! To Kornfeil nikoliv.

Gratulujeme. Jaké jsou bezprostřední dojmy z kvalifikace?
Asi mi vše dojde až za chvíli. Strašně děkuji Johnu McPheemu (soupeř) a jeho týmovému kolegovi Nepovi, že se rozhodli v tom posledním stoupáku před cílem nasadit. Kdyby to neudělali, tak to poslední rychlé kolo nestihneme. A já byl v pravý okamžik na pravém místě. Nepa nás dva táhl, v nájezdu na stadion jsme ho předjeli a pak jsem předjel i Johna, protože jsem cítil, že mě brzdí. Nervy pracovaly, ale to poslední kolo bylo téměř dokonalé. A děkuji i týmu, že mi připravil tak dobrou motorku. Všechno nám tu funguje, takže v neděli nic nebráni tomu, abych jel v první skupince.

Zpravodajství z kvalifikace

Jak jste prožíval taktické šachy v závěru?
Bylo to strašné! Šest minut před koncem kvalifikace jsem mechanikům řekl, ať mi sundají motorku, že budeme vyjíždět. Ale čekal jsem, až se přidají další. Manažer a šéfmechanik pak sledovali, kdy ostatní vyjedou. Ukázali mi, jenže on vyjel jen jeden, takže jsem zastavil na konci boxové uličky a stál uprostřed tratě jako jitrnice další minutu. Motorka se strašně přehřívala, měla 112 stupňů, normálně je to 73. Říkal jsem si: Ať se nic nestane. Chtěl jsem se svézt za Filipem Salačem, ale tomu to zdechlo. Pak si vyjeli i ostatní, ale celé zaváděcí kolo bylo o taktizování. Nikdo nechtěl jet.

Byl to extrém?
V kvalifikacích Moto3 se to stává často, ale tohle extrém skutečně byl.

Jakub Kornfeil v kvalifikaci na Velkou cenu České republiky silničních motocyklů

Věděl jste, že stihnete do rychlého kola najet před limitem?
Jo! Sledoval jsem každou velkoplošnou obrazovku, která je okolo tratě. V jedné části jsem viděl, že zbývá 28 vteřin a že za tu dobu to musíme stihnout do cíle. A dojeli tam za 20 vteřin.

I podle výsledku je jasné, že jste si od mechaniků vyprosil na kvalifikaci lepší motor, jak jste chtěl. A ještě lepší máte v záloze na závod?
Doufám, že je ještě lepší. Je zcela nový, zatímco tento má najeto 400 kilometrů. V neděli ho ještě otestuju v ranním zahřívacím tréninku.

Jaká bude taktika?
Když odstartuju dobře a nikdo tam nebude, budu se snažit jet dopředu. Ale problém je ten, že když fouká, tak při výjezdu na áčko (tribunu) je protivítr. Takže i když budu mít náskok dvě desetiny, stáhnou mě. Je to loterie, takže možná bude lepší šetřit gumy. Strategie bude strašně důležitá. Bude důležité, co mi ukáží na boxové zdi, abych věděl, kolik nás jede ve skupině. To všechno bude hrát roli.

Bude nervozita? Nebo natěšení?
Když jsem startoval z prvních řad, tak jsem býval nervózní. Nevím, čím to je, ale tady v Brně si to prostě užívám. Je to asi tím, že tady cítím podporu ode všech. Když projíždím padokem, všichni mě zastavují, plácají po ramenou. Od prvního tréninku funguje motorka, takže mě to nechává v klidu. Zdá se mi to jako takové jednoduché závodění.

Panuje krásné počasí, vy budete na startu první. O kolik víc nalákáte lidí?
Chlapi, to bude záležet na vás, jak o tom napíšete. Samozřejmě je potřeba to prodat co nejvíc. A bylo by fajn, kdyby lidi došli na Kornfeila. To je nejvíc, co pro mě může být.

V posledních závodech jste se proplétal startovním polem zezadu. Jaký to teď bude nezvyk?
Jsem zvyklý, že sleduji kluky před sebou a podle nich jedu. Teď před sebou nikoho mít nebudu, jen vzduch, který je neviditelný. Bude to složité, ale není to moje první Velká cena, takže vím, co si pohlídat na startu. Budu se snažit být v první zatáčce první. Aby to tam třeba někdo nechtěl kolem mě poslat a já hned nespadl. Bude to těžký závod, protože v Brně je kvůli těm dlouhým rovinkám těžké se utrhnout.

Autor:

Sport v roce 2019

Rok 2019 přinese celou řadu globálních sportovních akcí. Světová atletika okusí nezvyklé podmínky v Kataru, basketbalový šampionát míří do Číny, Japonsko uspořádá MS v ragby. Český fanoušek bude náruživě sledovat hokejové MS na Slovensku.

Fed Cup, Davis Cup, SP v biatlonuLiga mistrů, Evropská liga, Tour de France, MS basketbalistů, MS v ragby, souhrn Sport 2019

Nejčtenější

POHLED: Přímý pád z extraligy schválen. Dar (nejen) pro Jágra

Jaromír Jágr na kladenské střídačce

Své 47. narozeniny slaví dnes, ale už ve čtvrtek Jaromír Jágr od 11 mužů, kteří coby členové...

Přál jí i prezident. Kdo je Vlhová? Slovenská kráska s motorem v krvi

Petra Vlhová na trati obřího slalomu na mistrovství světa v Aare.

Aare Česko-Slovensku zaslíbené. I tak by se malé švédské městečko uprostřed ničeho mohlo po...

Plzeň rozdrtila Pardubice, Kometa přetlačila Třinec, vyhrála i Sparta

Petr Koblasa (vpředu) z Chomutova bojuje o puk před brankou gólmana Sparty...

Hokejová Tipsport extraliga pokračovala v neděli 45. kolem. Plzeň potupila Pardubice na jejich...

Výborná česká stíhačka. Vítková je devátá, Davidová se zlepšila o 20 míst

Česká biatlonistka Veronika Vítková na trati stíhacího závodu v Soldier Hollow

Velkou porci české radosti nabídl stíhací závod biatlonistek v Soldier Hollow. Všechny tři Češky si...

PROGRAM: Přehled závodů biatlonové sezony 2018/2019

Český biatlonista Michal Krčmář na trati štafety v Hochfilzenu.

V neděli 2. prosince odstartovala ve slovinské Pokljuce biatlonová sezona. O téměř čtyři měsíce...

Další z rubriky

Fulínův rok. Boj na mnoha frontách s řadou úspěchů

Takhle vypadá design auta Cupra TCR, který bude pilotovat Petr Fulín.

Rok 2018 měl být pro budoucnost závodů cestovních vozů klíčový. Mistrovství světa WTCC se proměnilo...

Kopecký čeká na první letošní závod: Je to závislé na financích

Jan Kopecký při jedné z rychlostních zkoušek při své pouti za světovým titulem...

Loni touhle dobou už měl automobilový závodník Jan Kopecký za sebou vítězství v prvním závodě...

Švédské rallye kraloval Tänak a ujal se vedení v mistrovství světa

Ott Tänak při Švédské rallye.

Poprvé v kariéře si Ott Tänak užívá pozici vedoucího muže celkového pořadí mistrovství světa,...

Schöneck je rájem pro děti i dospělé
Schöneck je rájem pro děti i dospělé

Přemýšlíte, kde prožít zimní dovolenou s dětmi? Máme pro vás báječný tip! Kousek za hranicemi najdete areál nevídaných rozměrů a hlavně s pestrou nabídkou možností zábavy.

Najdete na iDNES.cz