Kornfeil: Stál jsem jako jitrnice na trati a pak zajel skoro dokonalé kolo

Jakub Kornfeil slaví vítězství v kvalifikaci na Velkou cenu České republiky v Brně | foto: ČTK

4 2018
Hodinky, které jezdci dostávají za vítěznou kvalifikaci, se už při návratu do boxů rozhodl věnovat otci Markovi. To on ho přivedl k motorkám, vždycky podporoval a teď emotivně prožíval i velký okamžik kariéry, když si Jakub Kornfeil zajistil to nejvýhodnější startovní místo v nedělní domácí Velké ceně.

„Neuvěřitelné se stalo skutečným. Poprvé v životě jsem na pole position a ještě k tomu doma před zraky deseti tisíců fanoušků, zkrátka něco nepopsatelného,“ vyprávěl motocyklista po kvalifikaci.

Ta připomínala šachovou partii. V závěru mnozí piloti vyčkávali, dávali si přednost a chtěli v posledním rychlém kole využít vzduchového pytle. Jenže vše protaktizovali, a než vjeli do rychlého kola, časový limit pro kvalifikaci vypršel! To Kornfeil nikoliv.

Gratulujeme. Jaké jsou bezprostřední dojmy z kvalifikace?
Asi mi vše dojde až za chvíli. Strašně děkuji Johnu McPheemu (soupeř) a jeho týmovému kolegovi Nepovi, že se rozhodli v tom posledním stoupáku před cílem nasadit. Kdyby to neudělali, tak to poslední rychlé kolo nestihneme. A já byl v pravý okamžik na pravém místě. Nepa nás dva táhl, v nájezdu na stadion jsme ho předjeli a pak jsem předjel i Johna, protože jsem cítil, že mě brzdí. Nervy pracovaly, ale to poslední kolo bylo téměř dokonalé. A děkuji i týmu, že mi připravil tak dobrou motorku. Všechno nám tu funguje, takže v neděli nic nebráni tomu, abych jel v první skupince.

Zpravodajství z kvalifikace

Jak jste prožíval taktické šachy v závěru?
Bylo to strašné! Šest minut před koncem kvalifikace jsem mechanikům řekl, ať mi sundají motorku, že budeme vyjíždět. Ale čekal jsem, až se přidají další. Manažer a šéfmechanik pak sledovali, kdy ostatní vyjedou. Ukázali mi, jenže on vyjel jen jeden, takže jsem zastavil na konci boxové uličky a stál uprostřed tratě jako jitrnice další minutu. Motorka se strašně přehřívala, měla 112 stupňů, normálně je to 73. Říkal jsem si: Ať se nic nestane. Chtěl jsem se svézt za Filipem Salačem, ale tomu to zdechlo. Pak si vyjeli i ostatní, ale celé zaváděcí kolo bylo o taktizování. Nikdo nechtěl jet.

Byl to extrém?
V kvalifikacích Moto3 se to stává často, ale tohle extrém skutečně byl.

Jakub Kornfeil v kvalifikaci na Velkou cenu České republiky silničních motocyklů

Věděl jste, že stihnete do rychlého kola najet před limitem?
Jo! Sledoval jsem každou velkoplošnou obrazovku, která je okolo tratě. V jedné části jsem viděl, že zbývá 28 vteřin a že za tu dobu to musíme stihnout do cíle. A dojeli tam za 20 vteřin.

I podle výsledku je jasné, že jste si od mechaniků vyprosil na kvalifikaci lepší motor, jak jste chtěl. A ještě lepší máte v záloze na závod?
Doufám, že je ještě lepší. Je zcela nový, zatímco tento má najeto 400 kilometrů. V neděli ho ještě otestuju v ranním zahřívacím tréninku.

Jaká bude taktika?
Když odstartuju dobře a nikdo tam nebude, budu se snažit jet dopředu. Ale problém je ten, že když fouká, tak při výjezdu na áčko (tribunu) je protivítr. Takže i když budu mít náskok dvě desetiny, stáhnou mě. Je to loterie, takže možná bude lepší šetřit gumy. Strategie bude strašně důležitá. Bude důležité, co mi ukáží na boxové zdi, abych věděl, kolik nás jede ve skupině. To všechno bude hrát roli.

Bude nervozita? Nebo natěšení?
Když jsem startoval z prvních řad, tak jsem býval nervózní. Nevím, čím to je, ale tady v Brně si to prostě užívám. Je to asi tím, že tady cítím podporu ode všech. Když projíždím padokem, všichni mě zastavují, plácají po ramenou. Od prvního tréninku funguje motorka, takže mě to nechává v klidu. Zdá se mi to jako takové jednoduché závodění.

Panuje krásné počasí, vy budete na startu první. O kolik víc nalákáte lidí?
Chlapi, to bude záležet na vás, jak o tom napíšete. Samozřejmě je potřeba to prodat co nejvíc. A bylo by fajn, kdyby lidi došli na Kornfeila. To je nejvíc, co pro mě může být.

V posledních závodech jste se proplétal startovním polem zezadu. Jaký to teď bude nezvyk?
Jsem zvyklý, že sleduji kluky před sebou a podle nich jedu. Teď před sebou nikoho mít nebudu, jen vzduch, který je neviditelný. Bude to složité, ale není to moje první Velká cena, takže vím, co si pohlídat na startu. Budu se snažit být v první zatáčce první. Aby to tam třeba někdo nechtěl kolem mě poslat a já hned nespadl. Bude to těžký závod, protože v Brně je kvůli těm dlouhým rovinkám těžké se utrhnout.

Autor:

Sport v roce 2019

20. 6. (Ostrava)
1. - 14. 7. (Londýn)
7. - 28. 7. (Brusel - Paříž)
31. 8. - 15. 9. (Čína)
27. 9. - 6. 10. (Dauhá, Katar)
20. 9. - 2. 11. (Japonsko)
26. 12. - 5. 1. (Ostrava a Třinec)

Nejčtenější

Jak může Katar zhatit Messiho sen. Startuje mistrovství Jižní Ameriky

Brazilský trenér Tite promlouvá k hráčům na tréninku na stadionu Pacaembu v Sao...

Argentinského útočníka Lionela Messiho se na stadionu v brazilském Porto Alegre během utkání...

Mění se fotbalová mapa? Finále MS do 20 let má nečekané obsazení

Korejská gólová radost v duelu s Ekvádorem.

Až v sobotu v šest večer v polské Lodži vypukne finále fotbalového mistrovství světa do dvaceti...

Sparta hlásí čtvrtou posilu, z Jablonce přichází záložník Trávník

NOVÁ POSILA. Fotbalový záložník Michal Trávník pózuje na Letné s dresem pražské...

Fotbalová Sparta tři dny před zahájením letní přípravy dotáhla přestup čtvrtého hráče. Střed pole...

Hazard chtěl po Modričovi desítku. A fandové Realu ještě Mbappého

Eden Hazard líbá balon během slavnostního představení v Realu Madrid.

Přestože se nehrál žádný zápas, na stadion Realu Madrid zavítalo kolem padesáti tisíc fanoušků....

Fotbalisté jsou v žebříčku nejvýše za dva roky, ale na Slováky nemají

ČIRÁ RADOST. Čeští fotbalisté slaví branku proti Černé Hoře.

Čeští fotbalisté se v červnovém vydání žebříčku FIFA po výhrách v evropské kvalifikaci nad...

Další z rubriky

Mareš ovládl Rallye Hustopeče a z čela MČR odsunul Kopeckého

Sandra Pokorná během Rally Hustopeče

Filip Mareš vyhrál Rallye Hustopeče a po premiérovém triumfu v závodě mistrovství České republiky v...

První etapu Rallye Hustopeče vyhrál Mareš

Posádka Filip Mareš a Jan Hloušek s vozem Škoda Fabia R5.Škoda Fabia R5.

Filip Mareš s vozem Škoda Fabia R5 vyhrál první etapu Rallye Hustopeče, čtvrtého závodu seriálu...

Rally mezi vinicemi čeká boj o trůn, Kopecký v okolí Hustopečí nejede

Jan Kopecký a Petr Starý na  Rallye Hustopeče

Ne nadarmo se říká: Hustopeče jsou nejoblíbenější zastávkou v kalendáři mistrovství republiky v...

Najdete na iDNES.cz