Sobota 19. září 2020, svátek má Zita
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Sobota 19. září 2020 Zita

Jede to rychle? tápal Kornfeil. Pak motorku málem neubrzdil

  10:55
Láska na první pohled to mezi Jakubem Kornfeilem a jeho novým elektrickým motocyklem, na němž se půl roku po konci kariéry vrátil do závodního světa, zřejmě nebyla.

Jakub Kornfeil na svém velkém motocyklu v rámci šampionátu MotoE. | foto: WithU Team

„Říkal jsem si: jak to dělají ostatní, že na tom jedou rychle?“ popsal jezdec z jihomoravského Rohatce svoje první dojmy, které mu běžely hlavou před dvěma týdny ve španělském Jerezu, když se dostavil na trénink před startem seriálu MotoE. „Nemyslel jsem si, že bych na tom dokázal v Jerezu zajet kolo za 1:49. Říkal jsem si, že je to totální nesmysl, že to je nereálné s motorkou vážící 265 kilo. Myslel jsem, že nejede,“ pousmál se Kornfeil.

První závod pro něho předminulý víkend dopadl neslavně, skončil poslední. O týden později se na stejném okruhu zlepšil a za 12. místo bral svoje první 4 body v sezoně.

„Jsem šťastný a vděčný, že jsem dokázal jet s ostatními a přiblížit se jim. Zapojil jsem se s nimi do bojů. To je asi moje největší vítězství,“ hlásil po víkendu do telefonu.

A časy?

Kornfeil zajel nejrychlejší kolo za 1:49,661 minut.

Nejrychlejší na kolo byl Brazilec Eric Granado za 1:47,584 minut.

Salač v Jerezu opět nedojel, Kornfeil v MotoE poprvé bodoval

„Ono se zdá, že to nejede, ale jede. Ze zatáčky to vystřelí. Když elektrika zabere, nárůst výkonu je obrovský a je to hned. Maximální rychlost je obdobná jako v Moto3, tedy 230 kilometrů v hodině,“ řekl český pilot. Jeho tým WithU Motorsport Team uvádí top speed dokonce 270 kilometrů v hodině.

Tak či tak je to jedna z mála podobností, jíž si Kornfeil, zvyklý za deset let v nejslabší třídě Moto3 na výrazně menší a lehčí motorku, povšiml.

Kolos, na kterém v MotoE závodí nyní, je zhruba o 200 kilogramů těžší, než jsou motocykly v Moto3. „Taky je o nějakých 15 až 20 centimetrů delší a pneumatiky má daleko širší. V Moto3 byla na zadním kole guma 115 cm, tady je 200 cm. To je už jako na autě,“ poměřuje Kornfeil.

Závodní speciály pro MotoE váží přes čtvrt tuny, s číslem 38 jede Bradley...

Závodní speciály pro MotoE váží přes čtvrt tuny, s číslem 38 jede Bradley Smith,, kterého v seriálu nahradí Jakub Kornfeil.

Jenom baterie na jeho motorce váží 120 kilogramů.

To všechno se musí 27letý borec naučit ovládat. „Z první jízdy si pamatuju, že jsem to nedokázal zabrzdit. Ta obrovská váha dělá svoje při nájezdu do zatáčky. Musí se brzdit oběma brzdami, na přední kolo se valí obrovská kinetická energie. Nejtěžší na naučení byly brzdy,“ přiznal.

Jiným novinkám přivyká dál. „Ti dobří jedou zatáčku spinem (smykem zadního kola), to je pro mě úplně španělská vesnice. Párkrát jsem to taky dokázal, ale je to věc, kterou já absolutně neznám. ‚Mototrojka‘ je taky rychlá bestie, ale má tenké pneumatiky, nepodrží tě. Tady ta obrovská síla (v MotoE) tě udrží. Naučit se musím taky překlápění z pravé do levé zatáčky a naopak, které se musí dělat pod plným plynem, jinak se motorka nepřeklopí,“ líčí.

Elektřina je budoucnost, hlásí Kornfeil. Krotit bude čtvrttunový kolos

Než se do MotoE vydal, zkoušel si Kornfeil jízdu na velkém motocyklu na brněnském Masarykově okruhu. „Sehnal jsem si asi 12 let starou litrovou hondu. Pro účely zvyknutí na širší gumy a velikost byla dobrá,“ pokrčil rameny.

Hned po dvou závodech šampionátu ho teď čekají prázdniny. Seriál MotoE pokračuje až v polovině září v Misanu, kde se pak jede hned třikrát za sebou. Končí se dvěma závody v Le Mans.

Přestože má volno, myšlenky na to, že by se zašel příští víkend podívat na Grand Prix do Brna, kam jezdíval pravidelně rok co rok bojovat o stupně vítězů, Kornfeil pustil z hlavy. Uvědomuje si, že by se na okruh pravděpodobně ani nedostal.

To, jak jsou okruhy v současnosti hlídané, zažil na vlastní kůži v Jerezu. „Měli jsme aplikace, které přesně ukázaly, kde každý z nás je. Ti, kdo byli na okruhu, z něho nesměli celý týden ven, a kdo jsme bydleli na hotelu, nemohli jsme jinam než na hotel. Nic s tím nenaděláme. Komu se to nelíbí, může sedět doma,“ pravil Kornfeil rozhodně.

  • Nejčtenější

Ujčík: Covid? Tak příjemnou chřipku jsem nikdy neměl. Pojďme žít normálně

Trenér prvoligových jihlavských hokejistů Viktor Ujčík apeluje na fanoušky, aby se navzdory koronaviru nebáli chodit na...

Královská etapa Tour: slaví López, Roglič navýšil náskok na Pogačara

Byla to velká bitva v závěru královské etapy Tour de France. Nejprve favorité dlouho vyčkávali, potom ale zaveleli k...

Tour v červené zóně. Jak Bernal vzdychl: Přišel jsem o tři roky života

Allan Peiper, sportovní ředitel stáje UAE Emirates, se před nedělní etapou Tour zeptal Tadeje Pogačara: „Uspokojí tě...

Bitva favoritů na Colombieru. Pogačar těsně předčil Rogliče, Bernal se zlomil

Byla to jedna z nejtěžších etap letošní Tour de France. Nejprve dvě náročná stoupání a poté 17kilometrový výšlap do...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Ty neútočíš? Tak já ano! Jak Roglič poslal pomocníka, ať otestuje Pogačara

Očekával, že na něj Tadej Pogačar zaútočí, aby mu zkomplikoval žlutou pouť do Paříže. Vždyť kde jinde by měl atakovat...

V Česku jsou houbařské žně. Podívejte se, kde rostou nejvíc

Premium Když zaprší a pak se oteplí, přijdou houby, shodují se mykologové. A opravdu přišly. Nejvíc je hřibů smrkových. Velké...

Když ne jeho, tak aspoň jeho dítě! Psycholog Šmolka nejen o zoufalých milenkách

Premium Ve třiceti už se neprovdáš. Věta, kterou kdysi běžně slýchaly dívky nad třicet let, považované už za staré panny. Dnes...

Nemá smysl sportovce zavírat do karantény, říká fyzioterapeut Kolář

Premium Fyzioterapeut a léčitel slavných sportovců Pavel Kolář míní, že opatření proti viru jsou nekoncepční a budou mít dopady...

  • Další z rubriky

Po toskánských karambolech následoval jubilejní 90. triumf Hamiltona

Po první nehodě hned po startu přišel o šanci na úspěch v premiérové Velké ceně Toskánska formule jeden ze...

Schumacher junior vede seriál F2. Pojede už v příští sezoně mezi nejlepšími?

Příjmení Schumacher už zase ční nad všemi ostatními. A už zase se o něm píše ve spojitosti s F1. Mick Schumacher, syn...

V Praze se pojedou netradičně dva závody plochodrážní Grand Prix

Netradičně dva závody seriálu Grand Prix plochodrážního mistrovství světa se pojedou v pátek a v sobotu v Praze....

Francouz Ogier bude na Turecké rallye hájit vedení v seriálu MS

Francouzský pilot Sébastien Ogier bude na nadcházející Turecké rallye hájit vedení v průběžném pořadí mistrovství světa...

Vyzkoušeli jsme eRoušku 2. Podívejte se, jak může pomoci i vám

Největší nadějí na zpomalení šíření covidu-19, která navíc nikomu nezkomplikuje život, je malá aplikace pro chytré...

Microsoft vytáhl servery z oceánu, jejich nízká poruchovost překvapila

Z mořského dna u skotského souostroví Orkneje námořníci vylovili datacentrum společnost Microsoft. Za více než dva roky...

Benešová: Nečekala jsem, že synova svatba bude tak emocionálně náročná

Závěr prázdnin byl pro Lucii Benešovou ve znamení svatebních příprav. K oltáři dovedla svého nejstaršího syna Luciána,...

Jeho prsty byly najednou ve mně, obvinila fotografa ze zneužití Ratajkowski

Emily Ratajkowski (29) zveřejnila obsáhlou esej, ve které obvinila fotografa Jonathana Ledera ze sexuálního zneužití....

Porno je reklama na fitness, říká jeden z nejstarších českých pornoherců

Je obsazovaný do pornoscén z kategorie „old and young“. Není divu, s natáčením začal před svou padesátkou a točí už...