"V každém závodě mi něco chybí. Jednou odejde guma, jindy máme špatné nastavení," řekl Kornfeil, jenž tentokrát dojel 13. V celkovém pořadí třídy do 125 ccm je o příčku výš.
Co se přihodilo tentokrát? Zpočátku jste totiž jel v první desítce.
V polovině závodu jako by se mi předřela motorka a já najednou ztratil pět šest vteřin na kolo. Vůbec nevím, co se stalo. Měl jsem slušný náskok na dva jezdce za mnou, který jsem ztratil, a soupeři se dostali přede mě. Motorka neměla výkon, netáhla tak, jak měla. Cítil jsem se, jako by mi někdo stál na zadní brzdě a držel mě za zadek. To trvalo asi dvanáct kol. Navíc jsme se nasadili i špatnou špici, což byla tragická volba. Nedalo se na tom jet.
Přitom jste od nové motorky čekal velký posun vpřed, že?
Ano. Ale v každém závodě mi něco chybí. Zatím se to nikdy nesešlo optimálně dohromady. Tedy jak já, tak gumy či nastavení motorky. Až se to sejde, tak můžu dojet do první pětky.
Asi je to těžké i pro mechaniky, kteří se s novým strojem pořád učí.
Samozřejmě. Mechanici, které mám, nikdy s motorkou RSA nepracovali, takže i oni si na ni zvykají. Ale každým závodem to jde dopředu.
Jsme v Aragonii, kde se jede teprve podruhé, a okruh leží v téměř pouštní krajině. Jak se vám líbí?
Je to hodně netradiční okolí, ale líbí se mi, jak je postavený. Je tady hezké převýšení, skvělé depo a zázemí. Byl to moc dobrý nápad, to tady udělat. A že má Španělsko teď čtyři závody? Někomu to vadí, mně ne. Oni tím žijí, motorky jsou pro ně národní sport stejně jako je u nás hokej. Lidi jsou naučení sem chodit a chodí sem rádi, což je hlavní.
Za dva týdny vás čeká závod v Japonsku, který kvůli obavám z radiace chtěla řada jezdců bojkotovat. Nakonec ale závodit budou. Jaký je váš názor?
Kluci z MotoGP si tam nechávali poslat výzkumné týmy a nic se nepotvrdilo. Takže si myslím, že tam žádné nebezpečí nehrozí a žádná radiace tam není.