V roce 1969 jezdil za Brabham a zažil jednu ze svých nejúspěšnějších sezon, když skončil v celkovém hodnocení světového šampionátu na druhém místě za Jackie Stewartem. Vedle toho ještě stíhal závodění ve sportovních prototypech za tým JW-Gulf s Fordem GT40 a spolujezdcem Jackie Olivierem byl hrdinou jednoho z nejtěsnějších dojezdů závodu v historii čtyřiadvacetihodinovky v Le Mans. Právě ten rok začala Ickxova vítězná šňůra, která se skládá z šesti triumfů v tomto prestižním závodě.
V roce 1970 se opět vrátil k Ferrari a byl znovu druhý, tentokrát za šampionem in memoriam Jochenem Rindtem. V italské stáji vydržel Ickx do poloviny roku 1973. Od té doby v F1 jen paběrkoval, naposledy závodil s Ligierem v sezoně 1979. Ve formuli jedna absolvoval Jacky Ickx dohromady 114 velkých cen, v osmi vyhrál a nasbíral 118 bodů.
Pak se stal ředitelem domácí trati ve Spa. Bez volantu to ale Belgičan vydržel jen krátce. V první polovině osmdesátých let se vrátil na závodní tratě jako řidič sportovního prototypu Porsche a opět triumfoval v Le Mans. Ve voze stejné značky roku 1983 vyhrál i pouštní maraton Rally Paříž Dakar. Závodění se věnuje i Ickxova dcera Vanina.