Nejúspěšnějším jezdcem víkendu byl nestárnoucí Hošek, jenž kraloval novopackému závodu již od měřených tréninků. Vyhrál všechny rozjížďky a pak suverénně způsobem start - cíl i finále.
"Co může být lepší než vyhrát, a ještě v Nové Pace," radoval se Hošek, který přitom místní trať zrovna v lásce nemá. Ve své bohaté kariéře zde vyhrál jen pětkrát včetně domácích mistrovství. "Nepatří mezi moje nejoblíbenější, ale zakletí z minulosti je už snad pryč," oddechl si kladenský jezdec.
O osudu finále se rozhodlo prakticky již na startu, kdy se Hošek dostal do vedení před Keřku a Petra Bartoše, který však musel ze závodu brzy odstoupit kvůli poškození buggyny po kontaktu s Portugalcem Ribeirem. Ten si zajistil třetí místo a i nadále se dělí v redukovaném pořadí o vedení v evropském mistrovství s Keřkou.
Vedení v první polovině samostatně hodnoceného ME je pro Keřku hlavním úspěchem víkendu. "Chtěl jsme tady ale vyhrát. Start však rozhodl," přiznal Keřka, který si je vědom, že o titulu se rozhodne ve druhé polovině sezony. "Do konce je ještě hodně závodů a my musíme udělat vše proto, aby byly ještě úspěšnější," plánoval Keřka, jenž absolutně získal o dva body více než Ribeiro. Dva výsledky v každé polovině se však škrtají.
Slabší šestnáctistovky se staly představením německých pilotů Dietera Dieselkämpera a Chrise Waldschmidta. Pomohla jim k tomu ale i havárie nejlepšího Čecha Petra Turka, pro nějž závod skončil již ve druhém kole.
I přes zranění ruky, možná i zlomeninu, si pro třetí místo dojel Roman Kalvoda. "Přes slzy jsme skoro neviděl," přiznal Kalvoda, který se zranil v poslední rozjížďce, když levou rukou narazil na jednu ze značek u trati.
Mezi plechovými vozy divize I opět sahal po prvenství Brožek. Ani tentokrát mu to však nevyšlo, když nestačil na Rusy Radika Šajmijeva a Rustema Minihanova. O jeho třetím místě se však rozhodovalo u zeleného stolu, protože Minihanov jej předjel při signalizaci žlutou vlajkou, což je zakázané.
Rusův přečin proti pravidlům však jury nepotrestala. "Je to smutné. Z deseti tisíc lidí, kteří zde byli, to viděli všichni, až na dva. Něco podobného se však může stát jen v Čechách," zlobil se Brožek. Ještě o několik desítek minut dříve přitom zářil spokojeností.
Výsledky:
Divize III do 4000 ccm: 1. Hošek (ČR/Ford), 2. R. Keřka (ČR/Tatra), 3. Ribeiro (Portug./Audi), 4. Smrž (ČR/Tatra), 5. Hinnenkamp (Něm./Audi), 6. Paarmann (Něm./Papa EB), 7. J. Keřka (ČR/Tatra), 8. Bartoš (ČR/Ford). Průběžné pořadí: 1. R. Keřka a Ribeiro oba 68 bodů, 3. Hošek 63, 4. Smrž 58, ...6. Bartoš 48, 7. Kravka (ČR/Tatra) 41, 9. Štětina (ČR/Audi) 35.
Divize IIIA do 1600 ccm: 1. Dieselkämper (Něm./Suzuki), 2. Waldschmidt (Něm./Büchl EB), 3. Kalvoda (ČR/VW), 4. Kolesnikov (Rus./GMS F and S), 5. Korn (Něm./Büchl EB), 6. Hanák (ČR/VW), 7. Svoboda (ČR/Suzuki), ...9. Kalenský (ČR/Opel), 10. Turek (ČR/Škoda). Průběžné pořadí: 1. Engel (Něm./Engel EB) 77, 2. Kolesnikov 67, 3. Stübner (Něm./Stübner EB) 54, 4. Turek 53, ...7. Hanák 42, 8. Kalvoda 40, 9. Kalenský 38.
Divize I: 1. R. Šajmijev (Rus./Toyota), 2. Minihanov (Rus./Ford), 3. Brožek (ČR/Ford), 4. Jervandian (Rus./VW), 5. A. Šajmijev (Rus./Peugeot), 6. Rezničenko (Rus./Ford), 7.
Rachmatulin (Rus./Seat), 8. Petrik (ČR/Ford). Průběžný stav seriálu: 1. R. Šajmijev 77, 2. Rezničenko 67, 3. A. Šajmijev 65, 4. Brožek 57, ...7. Petrik 45.