Stáj MKR z Židovic na Litoměřicku, za níž Bösiger jezdí, totiž potřebovala souhlas všech týmů k dovezení rezervního stroje. A dostala ho i od roudnické Buggyry. Od velkého rivala.
"Šel jsem za Honzou Kalivodou, šéfem Buggyry, a poprosil o laskavost. Vzal to. Stačilo, aby jedna stáj byla proti, a už jsme jiný truck použít nemohli," řekl Karel Neffe, manažer MKR Technology.
Buggyra přitom jako jediná nedávno smetla návrh sousedního týmu na změnu pravidel, která by omezila nadvládu strojů MAN. Obě stáje navíc často řešily protesty na věži komisařů. "Nikoho teď ani nenapadlo žádost MKR vetovat, byli jsme s tím hotovi snad během minuty," řekl pro truck-racing.cz manažer Buggyry Jan Kalivoda.
V Zolderu tuhla krev v žilách, když Fin Mäkinen vykolejil víc než pětitunový tahač Bösigera. Černý renault narazil do betonové zídky, o jeho zadní kolo se katapultoval ještě Maďar Major; i on svůj truck zdemoloval o koridor. Z vraků oba piloti vyskočili bez zranění. "Mladík Major se klepal ještě půl hodiny. Chybělo malinko k tragédii, vždyť pár metrů vedle stálo několik traťových komisařů," líčí Neffe. "Je zázrak, jak to dopadlo."
Ještě než došlo k opakovanému startu, nové auto bylo už v Čechách naložené a jelo do Zolderu. Až pak Neffe sehnal podpisy potřebné k nasazení jiného vozu. "Exhibiční tahač dorazil ve čtyři ráno, už v 9.30 byl přestavěný na závodní včetně výměny motoru." Fofr!
Sladká pointa: Bösiger s rezervním tahačem vyhrál hendikepový závod! "Dostali jsme plno gratulací," dojalo Neffeho. Švýcarovi gratuloval přes web i David Vršecký z konkurenční Buggyry, po dvou letech vítěz hlavního závodu: "S Markusem jsem tři roky jezdil v Buggyře, získali jsme tři týmové tituly. Mediální přestřelky jsou jedna věc, druhou úcta jednoho závodníka k druhému."