Letité heslo prověřené nejen ve formuli 1, říká "Neopravuj, co není rozbité." Inženýři McLarenu měli však obavy, aby Hamilton stačil rozparáděným pilotům Red Bullu, a tak se pokusili jeho auto ještě trochu zrychlit. Před závěrečnými měřenými koly. Ale zdaleka na poprvé v sezoně sáhli vedle.
"Na startu platíme za obrovskou chybu," sdělil Hamilton, který po sezoně v Mclarenu končí, novinářům. "Změny v nastavení bohužel způsobily opačný efekt, než jsme očekávali. Auto bylo náhle hrozně přetáčivé a už s tím nešlo nic dělat. Ještě jsme zkusili dát to zpět, ale okamžitě se objevil opačný problém, tedy nedotáčivost."
Jenson Button s druhým vozem McLarenu bývá v kvalifikacích většinou pomalejší než Hamilton. V Suzuce však, navzdory trestu za výměnu převodovky, odstartuje před svým týmovým kolegou. Jen naznačil, kde mohl Hamilton být, kdyby si jeho inženýři pro jednou odpustili experimenty.
"Jak jsem vyrazil do prvního kola, do první zatáčky, bylo mi to jasné. Sakra, zanadával jsem si. Byli jsme úplně mimo. Přitom je jasné, že tahle trať by měla našemu vozu sedět."
Několik jezdců v závěru kvalifikace nemohlo vylepšit svůj výkon kvůli smyku Kimiho Räikkönena, který zaparkoval vůz Lotus v únikové zóně zatáčky Spoon. Například Fernando Alonso byl na Fina celkem naštvaný. To nebyl případ Hamiltona, Räikkönenova chyba pro něj byla nepodstatná.
"Pro mě to nebyl velký rozdíl," uvedl britský pilot. "Neměl jsem rychlost. Byla to velká chyba v nastavení, nic jiného."
Před závodem v Suzuce tak sebevědomý jezdec si nevěří ani pro závod. Lewis Hamilton předpokládá, že problémy budou pokračovat i v neděli. "Po pravdě řečeno si myslím, že to bude stejné. Udělám pro výsledek všechno, co dokážu, ale auto je neskutečně nedotáčivé. Překvapilo by mě, kdybych se posunul výrazně vpřed."