Obávané přeháňky se pohoří Eifel v pátek vyhnuly a kvalifikace se konala za výborných podmínek. Všeobecně se očekávalo, že si pole-position zajistí Grosjean, který byl ve volném tréninku o sedm desetin před nejrychlejším "zbytku světa". Odpoledne ale překvapil nejlepším časem jeho krajan Charles Pic.
"Dnes všechno prostě sedlo. Jen s jednou nejistotou jdu do zítřejšího závodu: nemohli jsme vypracovat nastavení do deště, takže doufám, že zůstane sucho," komentoval svou druhou pole-position pilot týmu Addax.
Těsně za ním se kvalifikoval Luca Filippi, který pro Nürburgring přešel od Super Novy ke Colonimu."Mohl jsem jet ještě rychleji a jsem si jist, že zítra mámu dobrou šanci na špičkový výsledek," hrozil nadaný Ital. A dobře věděl, co říká.
"Všechno jsem ztratil v posledním rychlém kole, když mne blokoval Vietoris. Jsem opravdu naštvaný – zítra je ale jiný den," zlobil se Grosjean ohledně třetí pozice.
To jsou pozice, o kterých se Josefu Královi snad už ani nesní. Čechova kvalifikace znovu dopadla katastrofálně. "Nejhorší na tom je, že jsem si myslel, že mi kolo sedlo. Když mi pak signalizovali 19. pozici, tak jsem si myslel, že špatně vidím," shrnul Josef další "černý pátek", který se s ním "vezl" celý víkend.
"Snad jsme přes noc našli lepší nastavení. Taky by nebylo špatné, kdyby dnes sprchlo," doufal Král před sobotním startem v "pomoc seshora". Při hlavním závodě ale ani nekáplo – i když se startovalo za studeného počasí pod hrozícími černými mraky.
Pic se bez problému usadil na špičce a do honičky na 34 kol jej sledovali Filippi, Bianchi a Grosjean. Hned v prvním kole ovšem Brazilec Razia zmáčknul omezovač rychlosti a postaral se o hromadnou strkanici, na kterou doplatili Varhaug, Mirocha, Vietoris a Valsecchi. Oby domácí jezdci byli ze závodu venku a před polem se usadil Safety-Car. Také Král byl jednou z obětí počátečního zmatku a spadl na 20. pozici.
Špička měnila pneumatiky po třetině závodu a nejlepší strategii si vypracovala Scuderie Coloni. Po povinných stopech znělo pořadí Filippi, Pic a Grosjean – a nemělo se napříč urputnému boji až do cíle změnit. O kratochvíli publika se starala i skupina sestávající z Birda, Close, Parenteho, Carrolla a Leimera, bojující o sedmé místo, zatímco Josef Král marně hledal rychlost na sedmnáctém místě.
Přešťastný Filippi korunoval svůj stý start v GP2 vítězstvím: "Byli jsme dnes opravdu nejrychlejší. Důležité také bylo, že jsem včera šetřil pneumatiky a mohl zůstat venku o kolo déle, než Pic. To jedno rychlé kolo rozhodlo," smál se Filippi, který ještě neví, zda bude na startu GP2 i v Budapešti: "Prioritu u mne má šampionát AutoGP a nevím, zda mi Paolo Coloni nabídne i v Maďarsku kokpit."
V noci ze soboty na neděli pršelo a ráno zdravilo pole GP2 sychravým a mokrým počasím – poslední šance pro jezdce z chvostu pole?
Poleman Sam Bird musel po startu o vedení tvrdě bojovat s Picem. Za nimi se seřadili znovu Bianchi s Grosjeanem. Brit ovšem již ve druhém kole chyboval a na čele se usadilo ryze francouzské trio. Zbytek pole se nacházel v těsném závěsu a barevnou šňůru monopostů bohužel uzavíral Král, který se nedokázal spřátelit ani s nabídnutým klouzavým povrchem. Nejrychlejším jezdcem první poloviny závodu ovšem byl Esteban Gutierrez. Mladý Mexičan se propracoval na třetí místo a začal i Grosjeana rychle dotahovat.
Plynulý vývoj závodu ovšem narušily výměny pneumatik. V neděli nejsou stopy předepsané, vyžádala si je ale osychající trať. Tým ART při tom Gutierreze vyslal zpět na trať se špatně připevněným kolem, které se od zbytku vozu po několika zatáčkách oddělilo.
Boj o vítězství byl i bez Mexičana velmi napínavý. Bianchi se držel těsně před Grosjeanem a oba Francouze dotáhl výborně naladěný Filippi. Rozhodlo předposlední kolo, ve kterém Bianchi lehce uklouzl v šikaně. Na to čekal Grosjean. Ihned se posunul kupředu a pádil si pro další triumf. Bianchi měl plné ruce práce, udržet druhé místo a s Filippim se lehce srazili.
Čtvrtý dojel Němec Vietoris před Adamem Carrollem, který se po letech vrátil do GP2.
Josef Král skončil na poctivém 11. místě, které ovšem pozorovatele těžko nadchlo. "S přechodem na pneumatiky do sucha a za lepšících se podmínek na trati se mi jelo lépe a lépe. Na bezdrážkových pneumatikách na částečně mokré trati to bylo hodně riskantní, ale přesto se nám dařilo lépe než soupeřům, takže jsem postupoval rychle vzhůru. Můžeme doufat, že počasí v Maďarsku bude trochu přívětivější a my se vrátíme na bodované příčky," dodává si český jezdec sebedůvěry před Budapeští, která se jede již tento víkend.
Výsledky závodu GP2 - sobota: Výsledky sprintu GP2 - neděle: Celkový stav šampionátu: |