Giacomo Agostini na vyhlášení ankety Zlatý volant
Autor: Pozitif
V roce 1966 byl Read v Brně favoritem závodu do 125 ccm. Na snímku je okamžik, kdy zastavil v depu a snažil se zprovoznit motorku, což se mu nepodařilo a odstoupil. Kdyby se to nestalo, tak mu toto jedno vítězství stačilo k tomu, aby měl stejně vítězství na VC v Brně jako tři jezdci, kteří se v historii stali nejúspěšnějšími v Brně - Giacomo Agostini a Valentino Rossi mají po sedmi vítězstvích, stejně má i Max Biaggi, ale ten si tu statistiku „vylepšil" až v superbicích (v tomto případě je výhoda v tom, že se jedou 2 závody za víkend). Read má šest.
Autor: Automotoklub Brno
Velká cena ČSSR – mistrovství světa 1975 v Brně, Giacomo Agostini, Phil Read
Autor: ČTK
V roce 1977 v Brně Agostini dojel na pódiovém umístění úplně naposledy v kariéře.
Autor: Archiv Zdeňka Zavřela
V roce 1971 překvapil Agostini Brno moderní integrální přilbou i výsledkem – kvůli poruše závod nedokončil.
Autor: Archiv Zdeňka Zavřela
V roce 1967 Brno naposledy Agovi odolalo. Na Mika Hailwooda (st. č. 1) se sice dotáhl, ale Angličan mu znovu ujel a vyhrál.
Autor: Archiv Zdeňka Zavřela
Čerstvý osmdesátník Giacomo Agostini dorazil do Brna ve výborné formě i náladě.
Autor: Radim Strachoň, MAFRA
Třistapadesátky v roce 1968 a první vítězství v Brně. Ago má číslo 1, za ním je s číslem 34 František Šťastný.
Autor: Archiv Zdeňka Zavřela
Stupně vítězů 1968 – zleva Němec Rosner, vítěz Agostini a třetí Šťastný.
Autor: Archiv Zdeňka Zavřela
Na unikátní fotce z roku 1975 gratuluje vítěz Brna Phil Read druhému Agostinimu k zisku 15. světového titulu.
Autor: Archiv Zdeňka Zavřela
Milovník motorek i rychlých aut si v 60. letech oblíbil Porsche.
Autor: Archiv Zdeňka Zavřela
Agostini před tréninkem v Brně v roce 1966. Zraněný nos si přivezl ze Sachsenringu, kde se jelo o týden dřív.
Autor: Archiv Zdeňka Zavřela
Ženy Agostiniho zbožňovaly, on ale žádnou z nic nechtěl udělat vdovou. Fotografie je z roku 1971.
Autor: Archiv Zdeňka Zavřela
Stupně vítězů 1968, zleva Němec Rosner, vítěz Agostini a třetí Šťastný
Autor: Archiv Zdeňka Zavřela
Šťastný a Agostini na startu závodu v roce 1968
Autor: Archiv Zdeňka Zavřela
Franta Šťastný a Giacomo Agostini
Autor: Archiv Zdeňka Zavřela
Giacomo Agostini v Praze
Autor: Navimedia
Giacomo Agostini v Praze
Autor: Navimedia
Giacomo Agostini v Praze
Autor: Navimedia
Giacomo Agostini v Praze
Autor: Navimedia
Giacomo Agostini v Praze
Autor: Navimedia
Giacomo Agostini v Brně
Autor: Archiv Automotoklubu Masarykův okruh
Ginger Molloy z Nového Zélandu byl továrním jezdcem Bultaca a Kawasaki. V roce 1970 skončil druhý na mistroství světa za G. Agostinim. V Jičíně vyhrál několikrát.
Autor: Archiv Bedřicha Plecháče
Phil Read na snímku gratuluje Giacomu Agostinimu. Legendární Ital sice dojel druhý, získal ale první titul mistra světa po třech letech (a zároveň poslední patnáctý v kariéře).
Autor: Archiv Automotoklubu Masarykův okruh
Gianfranco Bonera byl v sezoně 1974 považovaný za obrovský talent a mluvilo se o něm jako o nástupci Giacoma Agostiniho. Titulu už se ale nikdy nepřiblížil víc než právě v roce 1974, kdy skončil druhý za Philem Readem.
Autor: Archiv Automotoklubu Masarykův okruh
Giacomo Agostini se startovním číslem 2 se hned na startu pětistovek „poťukal“ se svým týmovým kolegou na Yamaze, Francouzem Patrickem Ponsem. Vlevo od nich na motorku dosedá Bonera, s osmnáctkou je v pozadí Španěl Palomo.
Autor: Archiv Automotoklubu Masarykův okruh
Staša na začátku závodí s Paulem Smartem o čtvrté místo. Agostini odstupuje v půlce závodu, brzy po něm i Grasetti. Staša překonává Smarta a stahuje vedoucího Saarinena. Na něj už ale nestačí.
Autor: Archiv Automotoklubu Masarykův okruh
Někteří jezdci začínají používat integrální helmy s hledím. Novináři jim říkají „astronautské“. Má ji samozřejmě Agostini, ale třeba i Barry Sheene. Ochrana brady mu dělá dost problém, nemůže na startu kouřit. Tak si do helmy vyřízne otvor, který před startem přelepí páskou.
Autor: Archiv Automotoklubu Masarykův okruh
Renzo Pasolini měl pověst skvělého technického jezdce a byl jediným, kdo za daných okolností mohl ohrozit Agostiniho. Nakonec dojel na svém Benelli druhý, stejně jako v kubatuře do 250 ccm.
Autor: Archiv Automotoklubu Masarykův okruh
Giacomo Agostini byl opět bezkonkurenční, druhý Renzo Pasolini na Benelli ho nemohl ohrozit. Na fotografii čeká na start třídy do 350 ccm, který byl kvůli incidentu Grasettiho odložen.
Autor: Archiv Automotoklubu Masarykův okruh
Bohumil Staša se v pětistovkách postaral o skvělé třetí místo. Prvních pár kol dokonce držel krok s Italy Paganim a Agostinim. Poté co se ze skupiny utrhl Agostini, bojoval Staša nejdříve s Paganim (na snímku má Staša číslo 33). Po odstoupení italského závodníka se na Stašu dotáhl Švýcar Marszewski, s nímž Staša bojoval o druhé místo až do konce závodu. Nakonec dojel třetí.
Autor: Archiv Automotoklubu Masarykův okruh
Agostini byl opět suverénní. Pětistovky vyhrál s neuvěřitelným náskokem a průměrnou rychlostí na závod přes 164 kilometrů v hodině, celé startovní pole kromě tří jezdců předjel o kolo. Druhý Švýcar Marszewski dojel se čtyřminutovou ztrátou.
Autor: Archiv Automotoklubu Masarykův okruh
Na Jawu se nakonec posadil Ital Silvio Grasetti. S dvoutaktní 350 OHC mohl konkurovat těm nejlepším a přesně to také jezdec splnil. Po startu byl třicátý, do dalšího kola jel ale už jako sedmý. A v cíli byl nakonec Grasetti hned za druhým Robem Gouldem. Ten měl mimochodem prvních pár kol nakročeno ke skandálnímu vítězství nad Agostinim. Ital ale pár kol před koncem zrychlil a soupeři nedal šanci.
Autor: Archiv Automotoklubu Masarykův okruh
Ve čtvrtém kole závodu do 350 ccm ještě všichni věřili, že se schyluje k velkému souboji mezi Giacomem Agostinim na MV Augusta a východoněmeckým Heinzem Rösnerem na MZ. Na tomto snímku dokonce Rösner před Agostinim vede. Pak se ale Ital dostal do čela a svému soupeři začal nadělovat až deset vteřin na jedno kolo.
Autor: Archiv Automotoklubu Masarykův okruh
František Šťastný na stupních vítězů s Giacomem Agostinim a Heinzem Rösnerem. Český jezdec startoval i ve třídách do 250 ccm a do 500 ccm. V obou případech nedokončil kvůli technické závadě. Ve slabší třídě kvůli uvolněné kapotáži, v pětistovkách už ono „novorozeně“ skutečně nevydrželo.
Autor: Archiv Automotoklubu Masarykův okruh
Gustav Havel startoval na tovární ČZ 350 OHC a nakonec dojel z našich nejlépe - čtvrtý. Většinu závodu odjezdil na šestém místě, v nájezdu do posledního kola se ale dostal před Agostiniho, kterého zradila technika, a nakonec se dostal i před Itala Silvia Grasettiho.
Autor: Archiv Automotoklubu Masarykův okruh
Tradiční souboj Agostini versus Hailwood se v Brně zopakoval dvakrát. Hailwood zvítězil ve 350 ccm i v půl litrech. V nižší kubatuře mu to Agostiniho MV Augusta ulehčila – vypověděla těsně před koncem předposledního kola. Agostini dojel setrvačností před cílovou čáru, počkal jedno kolo na Hailwoodův průjezd cílem a se ztrátou jednoho kola pak motocykl protlačil do cíle na sedmém místě těsně před Šťastným.
Autor: Archiv Automotoklubu Masarykův okruh
První kolo, Agostini suverénně ujíždí Saarinenovi. V půli závodu pro poruchu odstupuje.
Autor: Archiv Masarykova okruhu
Agostini závodil v roce 1971 poprvé s novou helmou s větším hledím. Fanoušci jí říkali "astronautská".
Autor: Archiv Masarykova okruhu
Renzo Pasolini v Brně nezávodil, ale českým novinářům si stěžoval na Agostiniho.
Autor: Archiv Masarykova okruhu
Slavná fotka ze stupňů vítězů, zleva: H. Rosner (NDR, MZ), uprostřed vítěz Ital Agostini (MV - Agusta) a třetí F. Šťastný (JAWA).
Autor: Archiv Masarykova okruhu
Událost, kterou další tři roky uvidí málokdo – Giacomo Agostini až na druhém místě, zde za Němcem Rosnerem na MZ.
Autor: Archiv Masarykova okruhu
Start třídy do 350 ccm, Agostini s č. 1, za ním 34 Šťastný, který se po startu propadl až na dvacátou pozici.
Autor: Archiv Masarykova okruhu
Giacomo Agostini před startem 350 ccm s Františkem Šťastným
Autor: Archiv Masarykova okruhu
Vítězné trio závodu 350 ccm (rok 1968). Zleva: H. Rosner (NDR, MZ), uprostřed vítěz Ital Agostini (MV - Agusta) a třetí F. Šťastný (JAWA).
Autor: Archiv Masarykova okruhu
Kohoutovické "Monte Carlo". Ital G. Agostinim na stroji MV - Agusta a Angličan M. Hailwood (Honda) v závodě třídy 350 ccm. V pátém kole jde Hailwood do vedení a jede si pro vítězství (rok 1968).
Autor: Archiv Masarykova okruhu
František Šťastný a Giacomo Agostini
Autor: Archiv Masarykova okruhu