Třiačtyřicetiletý Fin oznámil, že časově nestačí na obě role. Rozhodujícím okamžikem bylo, že mladoboleslavská stáj oznámila, že v sezoně 2005 absolvuje kompletní světový kalendář.
"Přemýšlel jsem o tom hodně dlouho," vysvětlil Paavo Lukander. "Při šestnáctidílném kalendáři bych neměl v příštím roce tolik času, abych se mohl na všechno dostatečně koncentrovat. Nechci vést takový život, a proto je čas se zastavit. Musím se věnovat lidem, kteří pro mě pracují, a chtěl bych trávit více času s přáteli."
Lukander, jenž je civilním povoláním generálním ředitelem továrny na zpracování dřeva ve finském Valkeala, patří ke zkušeným spolujezdcům. Na kontě má sedm desítek podniků světového šampionátu.
Katalánská Rallye, která se koná koncem příštího týdne jako předposlední díl letošního světového seriálu, bude jeho poslední v kariéře v roli spolujezdce Toniho Gardemeistera. Jeho kolegou v soutěžním voze byl od prvního startu v MS.
Gardemeister si jej vybral coby spolujezdce v dobách svých prvních světových podniků podniků kvůli jeho zkušenostem.
"Potřeboval jsem právě takového spolujezdce, jako je Paavo. Měl větší zkušenosti se životem a jeho nástrahami. Bez něj bych se tak daleko nedostal – měl na mě uklidňující vliv, když jsem byl mladý a divoký! Bude to zvláštní pocit, nemít ho vedle sebe. Doufám ale, že si na návštěvu alespoň některých soutěží čas najde," prohlásil Toni Gardemeister.