Rivaly Vettela a Hamiltona čeká v neděli souboj na úzké trati v Monaku

Lewis Hamilton (v bílém) přijímá gratulaci od Sebastiana Vettela po Velké ceně Španělska. | foto: AP

24 2017
Seriál mistrovství světa formule 1 o víkendu čeká další díl souboje dvou hlavních favoritů na titul mistra světa Sebastiana Vettela z Ferrari a Lewise Hamiltona z Mercedesu. Německý pilot bude hájit šestibodový náskok v čele průběžného pořadí na spicifické úzké trati Velké ceny Monaka.

A právě kvůli okruhu v ulicích Monte Carla bude víc než jindy záležet na umístění v kvalifikaci a následné strategii zastávek v boxech. Předjíždění bylo totiž v Monaku vždy obtížené a teď ho ještě víc zkomplikovaly širší a rychlejší vozy. „Předjíždění? Bez šance,“ prohlásil jezdec Haasu Romain Grosjean.

„Hodně budou rozhodovat zkušenosti. Zrovna včera jsem si projížděl trať ve Smartu, abych si ji co nejvíc zapamatoval. Ale není to snadné, když jedete v normální dopravě,“ uvedl Hamilton, který v Monaku triumfoval v roce 2008 a loni. „Máme rychlejší a širší auta, takže to bude také hodně o tom, jak vůz cítíte v prostoru. Myslím, že kontaktům s bariérami se nevyhneme,“ uvedl.

Charakteristika okruhu

Monte Carlo

Délka okruhu: 3,337 km.
Délka závodu: 78 kol = 260,520 km.
Počet pravých zatáček: 11
Počet levých zatáček: 8
Počet Velkých cen: 74
Nejvíce vítězství: Ayrton Senna (Braz.) 6 - McLaren 15
Nejvíce pole position: Ayrton Senna 5 - McLaren 11
Nejrychlejší kolo v závodu: Michael Schumacher (Něm./Ferrari), 2004: 1:14,439
Nejrychlejší kolo v kvalifikaci: Sebastian Vettel (Něm./Red Bull), 2011: 1:13,556
Nejrychlejší závod: Jenson Button (Brit./Brawn GP), 2009: 1:40:44,282
Vítězové předchozích závodů: 2012 - Mark Webber (Austr./Red Bull), 2013 - Nico Rosberg (Něm./Mercedes), 2014 - Nico Rosberg, 2015 - Nico Rosberg, 2016 - Lewis Hamilton (Brit./Mercedes).

Právě velikost by podle expertů mohla dát výhodu Ferrari, protože má vůz s o něco menší vzdáleností předních a zadních kol než Mercedes. Tím pádem by měl v ulicích Monte Carla lépe manévrovat. „Kdyby to bylo možné a stáje mohly měnit rozvor podle specifikací okruhů, brali bychom to všemi deseti,“ řekl technický ředitel Toro Rosso James Key.

„Sice by to bylo drahé a náročné, ale i pět setinek může v kvalifikaci hodně znamenat. Delší vozy bychom brali na okruhy, jako jsou Spa nebo Silverstone, kde by se využily pro lepší brzdění a rychlé zatáčky. Kratší auta mají lepší manévrovací schopnosti a využily by se třeba v Singapuru, Maďarsku a samozřejmě v Monaku,“ dodal.

V Monaku by také do souboje o vítězství rád konečně promluvil Red Bull, protože věří, že na nejpomalejším okruhu v kalendáři by se měly smazat rychlostní rozdíly mezi jeho vozy a favorizovanými Ferrari s Mercedesem. Sebevědomí má především Daniel Ricciardo, kterého loni připravila o triumf chyba mechaniků.

„Pořád mě to mrzí,“ uvedl australský pilot a v žertu dodal, že tentokrát radši pojede bez zastávky v boxech, což však pravidla nedovolují. „Je to můj nejoblíbenější okruh, takže bez ohledu na to, jak bude vypadat náš vůz, si hodně věřím,“ prohlásil.

V první body pro trápící se McLaren věří mistr světa z roku 2009 Jenson Button, který sice po minulé sezoně ukončil kariéru, v Monaku se však představí jako náhradník za Fernanda Alonsa. Španělský pilot dal přednost slavnému americkému závodu 500 mil Indianapolis.

Vettel i Hamilton mají po pěti závodech po dvou vítězstvích, jejich nadvládu dokázal narušit pouze v Bahrajnu Valtteri Bottas z Mercedesu. V Monaku jsou tréninky na programu už ve čtvrtek, kvalifikace se jede v sobotu a závod začne v neděli ve 14 hodin.

Autoři: ,

Sport v roce 2019

20. 6. (Ostrava)
1. - 14. 7. (Londýn)
7. - 28. 7. (Brusel - Paříž)
31. 8. - 15. 9. (Čína)
27. 9. - 6. 10. (Dauhá, Katar)
20. 9. - 2. 11. (Japonsko)
26. 12. - 5. 1. (Ostrava a Třinec)

Nejčtenější

Jílkův první den: V kabině jsem cítil energii, hráči musí změnit myšlení

Sparťanský sportovní ředitel Tomáš Rosický (vlevo) a trenér Václav Jílek na...

VIDEO Od května je trenérem sparťanských fotbalistů. Mezi ně do kabiny však poprvé mohl přijít až po...

Záhada zn.: Messi. Jako wi-fi bez signálu. Další pokus o změnu začal zle

Argentinský kapitán Lionel Messi leží na trávníku.

Lionel Messi + národní tým = zklamání. Jednou už v argentinské reprezentaci skončil. Od loňského...

Nemám sílu ukázat, co umím, lituje fotbalový záložník Vůch

Egon Vůch

Už odehrál lepší utkání. Přátelák proti Viktorii Plzeň však měl pro Egona Vůcha jiný význam. Na...

Vrátil se Kaya, trénuje i Ben Chaim, na cestě je Lischka. Sparta začala

...A DO BOJE!  Vpředu bojuje o míč i střední obránce Semih Kaya, čerstvá posila...

VIDEO Šestatřicet fotbalistů poznává a v nejbližších dnech bude poznávat nový sparťanský trenér Václav...

Valach k Pirátům: Díky, že jste nemocného syna připravili skoro o milion

Chomutovský Juraj Valach ve speciálních dresech, v nichž Piráti nastoupili...

Jeho osud je už beztak pohnutý, kvůli působení v hokejovém týmu Pirátů Chomutov ještě pohnutější....

Další z rubriky

Alonso zopakoval triumf v Le Mans, pomohl mu však defekt druhé toyoty

Stáj Toyota slaví trumf v závodě 24 hodin Le Mans.

Fernando Alonso a tým Toyota Gazoo obhájili vítězství v automobilovém závodě 24 hodin Le Mans....

Jakešova smůla na Rallye Hustopeče. Sahal po stříbru, ale odstoupil

Miroslav Jakeš a Petr Machů se Škodou Fabií R5 na trati Rallye Český Krumlov.

Radost a štěstí se během chvilky změnily v pocity obrovského zmaru. Ještě v cíli poslední...

Zkušený závodník Kolomý dostal od Buggyry stopku. Pojede Rallye Dakar?

Martin Kolomý

Otázka zatím bez odpovědi: pojede Martin Kolomý na Dakaru 2020 za roudnický Tatra Buggyra Racing?...

Najdete na iDNES.cz