Miami a Hanoj. F1 touží po dalším rozšiřování. Cílem je 25 závodů

Fernando Alonso s McLarenem při testování před sezonou formule 1 na okruhu v Barceloně. | foto: AP

4 2018
Nová sezona odstartuje až za tři týdny, ale už teď se piloti formule 1 „děsí“ té, která přijde za rok. Ač se totiž vždy shodovali, že maximem je 20 závodů za rok, letos jich pojedou 21 a v sezoně 2019 dost možná 24. A jak se zdá, společnost Liberty Media chce v budoucnosti navýšit počet závodů na 25.

Jen pro srovnání: před 20 lety jich bylo 16, před deseti 18.

Už letos hlásí návrat ze „záhrobí“ Velké ceny Francie a Německa, oproti tomu ta v Malajsii končí. A jak tvrdí server Auto Motor und Sport, už příští rok mají v kalendáři přibýt i úchvatná klání v Miami, Hanoji a Buenos Aires.

Německý Bild sice zprávu korigoval, že jisté je zatím jen Miami, nicméně pokud se na dva další zmíněné závody nedostane za rok, pak v sezoně 2020 už ano. Přípravy jsou daleko.

Na aktuální informace sice jezdci ještě nereagovali, ale už loni třeba Fernando Alonso oznámil, že pokud kalendář F1 nabobtná na 25 víkendů, on skončí.

Fotogalerie

„Začal jsem, když bylo v sezoně 16 závodů. Teď rok co rok pokračujeme v rozšiřování a myslím, že už jsme na hraně. Když si k tomu přidáte testy, přípravu, závazky ke sponzorům, je toho dost. Kvalita mého soukromého života je důležitější, než jestli strávím v F1 o nějakou sezonu navíc.“

Lewis Hamilton, mistr světa, přidal: „S Fernandem souhlasím.“

Je však úsměvným paradoxem, že po těchto kritických slovech se Alonso sám rozhodl, že se v této sezoně kromě seriálu F1 zúčastní i čtyř závodů vytrvalostního mistrovství světa včetně slavné čtyřiadvacetihodinovky v Le Mans.

Ať už s Alonsem, či bez něj, F1 se bezesporu rozšiřovat bude - taková je filozofie nových majitelů. Ti chtějí jednak být vidět v tradičních destinacích s velkou fanouškovskou základnou (proto návrat Francie a Německa), zároveň touží dobýt další místa na ekonomicky klíčových trzích - v Asii a Severní a Jižní Americe.

I proto už má velmi reálný obrys městský závod v Miami - trať by měla měřit okolo čtyř kilometrů a z poloviny by vedla po pobřeží. I ve vietnamské Hanoji by se závod jel v ulicích metropole a měl by měřit přes pět kilometrů. V Buenos Aires je pak okruh, na kterém se F1 už v minulosti jezdila. Potřebuje však zrekonstruovat, na což město musí sehnat 100 milionů eur.

To je zatím kámen úrazu. Jenže majitelé F1 mluví ještě o dalším klání v Číně, přejí si návrat Indie...

Týmy sice proti navyšování - podobně jako jezdci - protestují. Mají obavu z navyšování zaměstnanců, ze zvýšení nákladů, jenže šéfové F1 jim zase nabízejí vyšší zisky. Navíc se mluví o zkrácení závodních víkendů.

Zdají se být zbytečné páteční tréninky, program tak má být zhuštěn do soboty a neděle, čímž by se rázem ušetřilo 25 dní. A zároveň i dění pro diváky - zvláště ty televizní - by bylo atraktivnější.

Autor:

Sport v roce 2019

31. 8. - 15. 9. (Čína)
27. 9. - 6. 10. (Dauhá, Katar)
20. 9. - 2. 11. (Japonsko)
26. 12. - 5. 1. (Ostrava a Třinec)

Nejčtenější

Paličák ve zlaté kleci. Kdo najde na Neymara peníze?

Neymar z PSG oslavuje svůj gól v utkání s Angers.

Když na začátku srpna slavili zisk francouzského Superpoháru, spoluhráči ho vyštípali ze společné...

Muž dvou tváří Zavadil. Proč se nestárnoucí kapitán vzteká

Pavel Zavadil z Opavy během utkání s Jabloncem

Byl nepříčetný. Držel v podpaží balon a nasupeně kráčel k rozhodčímu. Tolik nadávek mu poslal a...

Kluž - Slavia 0:1, Kolář v závěru chytil penaltu, Liga mistrů je blíž

Lukáš Masopust (vlevo) ze Slavie se raduje se spoluhráči z gólu na hřišti Kluže.

VIDEO Kluž (Od našeho zpravodaje) Udělali první krůček, ale od vysněné Champions League je stále dělí ještě minimálně devadesát...

KOMENTÁŘ: Chceme vychovat šampiona! Jsou rodiče pomatenci?

Linda Fruhvirtová na Pardubické juniorce

VIDEO Vzdali se své firmy, která se zabývala zařizováním interiérů, aby se mohli naplno věnovat svým...

Fanoušci, díky. Pro mě i tým hodně důležitá výhra, řekl sparťanský kouč

Sparťanský trenér Václav Jílek gestikuluje během utkání s Baníkem Ostrava.

VIDEO Než na tiskové konferenci odpověděl na první otázku, trenér sparťanských fotbalistů Václav Jílek si...

Další z rubriky

Kopecký míří za dalším triumfem na Barum rallye, Lukjaňuk odstoupil

Jan Kopecký na trati čtvrté rychlostí zkoušky Barum Czech Rally.

Tovární jezdec Škody Jan Kopecký vyhrál první etapu Barum Czech rallye Zlín a míří za osmým...

Vytížený Kresta. Jako týmový šéf nachystal na Barum rally pět vozů

Rozhovor s jezdcem rallye Romanem Krestou

Na Barum rally už zažil snad cokoli včetně slavných triumfů i velkých havárií. Přesto trojnásobný...

Juniorský šampion Mareš vyhrál o tři desetiny a získal miliony

Posádka ve složení Filip Mareš a Jan Hloušek se raduje z druhého místa na Barum...

Přemýšleli jste někdy o tom, co se dá stihnout za tři desetiny sekundy? Možná mrknout, možná ani to...

Najdete na iDNES.cz