Odměna za nejrychlejší kolo a pole position. F1 uvažuje o změně bodování

Získají v budoucnu ve formuli 1 body i jezdci, kteří se umístí za elitní desítkou? | foto: AP

7 2018
Budou se ve formuli 1 udělovat bonifikace za vítězství v kvalifikaci či za nejrychleji odjeté kolo? Dosáhne v závodě na body hned patnáct nebo dokonce dvacet jezdců? Vedení nejpopulárnějšího motoristického seriálu dál uvažuje o změnách, které by vedly k větší atraktivitě.

O návrzích na případné změny bodovacího systému Velkých cen řekl novinářům majitel stáje Force India Vijay Mallya, který je jedním z členů strategické komise šampionátu.

Podle současného systému, zavedeného v roce 2010, boduje nejlepších deset vozů z dvaceti. Vítěz dostane 25 bodů a desátý pilot v cíli jeden. „Body pro nejlepší desítku mají určitý šmrnc. Je to prostě znamení kvality, když vám chodí gratulace od známých: Dobrá práce, zase jste byli v nejlepší desítce,“ popisoval Mallya.

„Argument proti je však ten, že kdyby každý jezdec dostával body, tak budou všichni závodit. Nikdo nic nevypustí a pořád pojede naplno, protože každá pozice se počítá,“ přidal indický miliardář. „Teď za umístění mimo desítku není žádná odměna.“

Force India, zleva: Liuzzi, Sutil, Mallya, Fisichella.

Vijay Mallya s jezdci Force India.

„Proto se začalo přemýšlet o tom, že by body dostávalo patnáct nebo dokonce všech dvacet jezdců. Poslední by dostal jeden bod a postupně by to narůstalo. Bavíme se o všech variantách,“ dodal Mallya.

Strategická komise se také shodla na tom, že v příští sezoně se už nepojedou tři Velké ceny během tří týdnů, jako tomu bylo nyní v případě Francie, Rakouska a nedělního závodu ve Velké Británii. Především kvůli tomu, že to na většinu zaměstnanců týmů klade přehnané nároky.

„Už takhle pracují hodně, a když se nedostanou tak dlouho domů, je to pro ně i jejich rodiny náročné,“ uvedla zástupkyně šéfa Williamsu Claire Williamsová, zatímco šéf Renaultu Cyril Abiteboul by nerad kvalitu nahradil kvantitou. „Je to jako v lásce. Když jste neustále dostupný, tak může pomalu vyhasnout. Proto pro partnera musíte být něčím výjimečným, aby po vás stále toužil.“

Na čele Velké ceny Bahrajnu jedou piloti stáje Ferrari Sebastian Vettel (s...

Proti změnám v F1 se už nyní postavilo několik týmů v čele s Mercedesem a Ferrari.

Pokud by byl nový bodovací systém schválen, byl by velmi pravděpodobně zaveden v rámci plánovaných změn po konci stávající kolektivní smlouvy v roce 2020. Nový promotér formule 1 americká společnost Liberty Media by totiž novinkami chtěla vyrovnat startovní pole, jemuž od zavedení hybridních motorů v roce 2014 vládnou jezdci Ferarri, Red Bullu a Mercedesu, který navíc od té doby získal všechny mistrovské tituly.

Mezi změny by mohlo mimo jiné patřit zavedení levnějších a spolehlivějších motorů, dostupných pro všechny stáje. Uvažuje se i o platovém stropu ve výši 150 milionů dolarů bez platů pilotů. Proti změnám se však už nyní postavilo několik týmů v čele s Mercedesem a Ferrari, které dokonce pohrozilo odchodem z formule.

Autoři: ,

Sport v roce 2019

7. - 28. 7. (Brusel - Paříž)
31. 8. - 15. 9. (Čína)
27. 9. - 6. 10. (Dauhá, Katar)
20. 9. - 2. 11. (Japonsko)
26. 12. - 5. 1. (Ostrava a Třinec)

Nejčtenější

Rozkoukával jsem se, líčil Krejčí. Hodně pomohl, chválil trenér Sparty

Ladislav Krejčí ze Sparty (v červeném) lituje zmařené šance v utkání s...

VIDEO Za Spartu zase hraje Ladislav Krejčí. Levá noha, dvacet let, záložník. "Dvacet minut jsem se...

Sparta může jít na Trabzonspor, Plzeň bude při losu v osudí dvakrát

OMLOUVÁM SE. Sparťan Srdjan Plavšič (vlevo) svůj gól proti Spartaku Subotica,...

Fotbalová Sparta zná úzký okruh soupeřů, na které může narazit ve 3. předkole Evropské ligy....

Kreuziger: Nastavil jsem si tempo, abych nebouchnul, a pak jsem zrychloval

Roman Kreuziger přichází k týmovému autu Dimension Data za cílem na Tourmaletu

Tourmalet (Od našeho zpravodaje) Projel cílem, našel za pomoci týmového maséra auto Dimension Data, usedl na jeho přední sedadlo a...

Hrozba jménem Alaphilippe. Jak si lídr Tour jel v transu pro další bonus

Julian Alaphilippe a jeho letecký den v časovce na Tour.

Pau (Od našeho zpravodaje) Nejvyšší bezpečnostní opatření panovala v pátek pod Pyrenejemi. „Tam nesmíte, přijede Emmanuel...

Francie na nohou. Pinot vládl na Tourmaletu, Alaphilippe dojel druhý

Francouzský cyklista Thibaut Pinot se raduje z vítězství ve 14. etapě Tour de...

Už celkem 83krát figuroval v itineráři Tour de France. Pouze dvakrát ale končila etapa přímo na...

Další z rubriky

Žádná nenávist. Vettel se mi hned omluvil, řekl Verstappen

Srážka mezi Maxem Verstappenem z Red Bullu a Sebastianem Vettelem z Ferrari...

VIDEO Sestřelil ho z třetího místa, poškodil mu auto, připravil o body. Max Verstappen byl na Sebastiana...

Nejlepší zábava, jakou jsem v F1 zažil, rozplýval se Charles Leclerc

Jezdec Ferrari Charles Leclerc během Velké ceny Británie.

Velká cena Británie formule 1 byla nejlepším závodem sezony nejen pro fanoušky, ale také pro...

Kopfstein o Balatonu: Zvolili jsme konzervativnější linii

Akrobatický pilot Petr Kopfstein.

Letecký šampionát Red Bull Air Race se o víkendu rozloučil s Evropou závodem na Balatonu. Petr...

Advantage Consulting, s.r.o.
PROVOZNÍ ELEKTROTECHNIK

Advantage Consulting, s.r.o.
Královéhradecký kraj, Pardubický kraj
nabízený plat: 27 000 - 30 000 Kč

Najdete na iDNES.cz