Nejvíce emocí vzbudil v seriálu Drive to Survive jeden z loňských dílů, v němž Romain Grosjean po havárii uniká z plamenů. | foto: Reuters

Jak Netflix „zachránil“ F1. Rostou zisky i zájem, pandemii navzdory

Celý článek jen pro členy

Chcete číst prémiové texty bez omezení?

Předplatit
Volný překlad názvu „Drive to Survive“ by mohl znít: „Řiď, abys přežil.“ A s dávkou nadsázky se dá říct, že F1 i díky této dokumentární sérii vskutku míří k přežití. Šampionát má za sebou tři roky s Netflixem za zády, teď započal čtvrtý a je zřejmé, že si cestu k formulovým závodům našlo do té doby nepolíbené publikum. Nebo se vrátili ke sledování ti, kteří na F1 dávno zanevřeli, neboť si ji zaškatulkovali jako neutuchající nudu.

„Má čtrnáctiletá dcera a její kamarádi se před Netflixem o F1 příliš nezajímali. Teď najednou znají všechny jezdce,“ říká Christian Horner, šéf stáje Red Bull.

Ta třeba zkraje sezony získala nového sponzora, společnost Oracle, kterou k štědré dotaci mimo jiné rozhoupala právě série na Netflixu.

Dočtěte tento exkluzivní článek s předplatným iDNES Premium

Měsíční

89
Předplatit
Můžete kdykoliv zrušit

Roční

890
Předplatit
Ušetříte 178 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Dvouleté

1 690
Předplatit
Ušetříte 446 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Připojte se ještě dnes a získejte:

  • Neomezený přístup k obsahu iDNES.cz, Lidovky.cz a Expres.cz
  • Více než 50 000 prémiových článků od renomovaných autorů
  • Přístup k našim novinám a časopisům online a zdarma ve čtečce
Více o iDNES Premium
Máte už předplatné? Přihlásit se

Sport v roce 2024

4. - 26. 5. Cyklistické Giro d´Italia
10. - 26. 5. MS v hokeji, Praha a Ostrava
26. 5. - 8. 6. Tenisové Roland Garros, Paříž