Od formule 1, přes F2, F3 a F-Renault až po monstra CanAm a SportCars mohli v rámci 18 startujících šampionátů shlédnout kompletní spektrum okruhového sportu. Zde ty nejzajímavější:
Favoritem většiny diváků byl druhý závod šampionátu historické FIA F1 (dříve TGP). Domácí matador Christian Glasel konkurenci opět bolestivě připoměl, že je jedničkou scény a zvítězil se svým Brabhamem BT49C stylem start-cíl. Proti tomu nic nezmohl ani dobrý Peter Sowerby na Williamsu FW07C. Němce sice dokázal držet „na dohled“, k útoku na vedení to ale nestačilo.
O třetí pozici se celý závod přeli vítěz prvního podniku v Mugellu, Joaquin Folch (Brabham BT49D) s Richardem Eyrem (Williams FW08). Španěl se prosadil teprve tři kola před cílem.
Z technického hlediska byl jasnou senzací „ilegální“ Lotus 88B. „Vůz dvou šasí“ geniálního Colina Chapmana nasadil tým Classic Lotus pod vedením Chapmanova syna Cliva a silný Japonec Kubota s ním dojel hned za nejrychlejšími. V přízni znalců zastínil černozlatý 88B i „stonožku“ Tyrrell P34, s rychlým Maurem Panem v kokpitu.
Hned dva závody absolvovala v Čechách dobře známá série EuroBOSS novějších vozů F1. Relativně malému poli dvakrát jasně kraloval Nizozemec Klaas Zwart na Benettonu-Judd (Ascari). Neděli zde pokazila zlá nehoda: hned v první zatáčce těžce havarovali Rakušan Milavec (lola) a Brit Sayles (dallara).
Zatímco Milavcův vůz (jezdec byl před lety zapleten do smrtelné nehody Frederica Careci v Mostě) se snad dá opravit, poputuje rudá dallara s natrženým monokokem nadobro do muzea. Oba piloti zůstali nezraněni.
Do „moderních“ dob diváky zavedly německá F3 a středoevropská F-Renault. Sobotní závod velmi dobře obsazeného ATS-F3-Cupu ovládl Belgičan Vervisch z týmu bývalého pilota F3000, Yvese Oliviera. V neděli byl rychlejší pouze výborný Nizozemec Carlo van Dam ze špičkové stáje Van Amersfoort.
Ve stejně tak silně obsazené Lista-Office-F-Renault hrál přední roli český jezdec, Adam Kout. Pilot švýcarského týmu Bossy Racing odjel z Hockenheimu díky dvěma druhým místům s největším ziskem bodů. Pole mělo více než tři desítky talentů a v sobotu před Koutem dojel jen teprve šestnáctiletý Nor Pal Verhaug. V neděli se těsně prosadil Ital Federico Rossi.
Závody dunících sportovních prototypů ovládly McLaren M8C Johna Granta (Supersports) a Radical SR8 Andrzeje Dzikeviče (SportsCars). O zajímavé zápolení na trati se postaraly i formule Ford, vozy GT, formule Junior a Supertouringy. Diváci prostě nevěděli, „kam skočit dříve“: sledovat závody z tribuny, nebo navštívit otevřené depo jezdců, kde stálo 650 unikátů!
Jim-Clark-Revival rok od roku vzkvétá a příští ročník se jistě stane jedním z vrcholů sezony 2008 – a to jistě nejen proto, že právě v Hockenheimu vzpomeneme 40. výročí Clarkovy smrti...
Saylesova Dallara-Judd (ex-Pirro) se již opravit nedá. |
Jeden z nejzajímavějších vozů víkendu, Lotus 88. |
Jeden z dunících mclarenů M8F seriálu Can Am. |
Výborný Adam Kout na startu (5. pozice). |
Seriál historické F1 byl hlavním magnetem publika. |