„Dělá tu skoro tisíc lidí, čtyřiadvacet hodin denně. Jsme sice na začátku, ale už máme časový náskok,“ upřesňuje předseda výboru výstavby, šejk Mohammed bin Isa al-Chalifa.
Okruh, který má být vlivem převýšení jezdecky náročný a zároveň bude obsahovat prvky tradiční arabské architektury, navrhl známý německý architekt Hermann Tilke. Ten má na novostavby monopol: vymyslel už dráhu v malajském Sepangu a pustil se také do projektu okruhu v Turecku.
Bahrajn v soutěži o Velkou cenu porazil Dubaj, Egypt a Libanon. Hlavně díky vlivu korunního prince, který je velkým fandou motorismu. Ale kdo v této zemi není?
„Říkám lidem, že jsem vyměnil velblouda za Ferrari,“ vypráví bratranec korunního prince, šejk Jaber, který sám závodí. Na hlavě má čepici Michaela Schumachera a doma sbírku aut.
Další šejk, Abdulla al-Chalifa, označuje své nachové Lamborghini Diablo jako svou „první ženu“. A nemůže se dočkat, až ho vyzkouší na stejném okruhu, kde už napřesrok pojede formule 1.