Představitelé italské automobilky také potvrdili, že i přes prodej akcií si firma chce ve Ferrari ponechat kontrolní balík. Tržní hodnota "vzpínajícího se koně" je podle analytiků 1,8 miliardy USD.
Již dříve se hovořilo také o tom, že se Fiat prý chce Ferrari zbavit před zákazem tabákové reklamy ve formuli 1, která drží rozpočet týmu nad vodou. Nyní totiž Scuderia Ferrari dostává za propagaci značky Marlboro od koncernu Phillip Morris 80 milionů dolarů ročně. Spolupráce ale s rokem 2006, kdy zákaz vejde v platnost, skončí.
To však asi nebude ten hlavní problém, protože tak úspěšný tým si dokáže najít jiného solventní sponzora z řad netabákových firem. Již nyní navázali Italové kontakty s významným mobilním operátorem Vodafone, jenž patří k největším světovým firmám. Ten loni podepsal s týmem z Maranella několikaletý kontrakt v hodnotě 58 milionů USD ročně.
Ferrari by však bylo schopno po léta platit svůj tým F1 dokonce i bez sponzorů, náklady by krylo rostoucím ziskem z prodeje sportovních automobilů, kterému se nyní velmi daří. Loni skupina prodala o 17% více vozů, za něž utržila 903 milionů dolarů a její zisk vzrost o 36% na 55 milionů USD. Prodáno bylo celkem 4256 automobilů Ferrari a 1767 Maserati, které pod italskou firmu také patří.
Prezident Ferrari Luca di Montezemola je přesvědčen, že aktivity na burze jsou krokem správným směrem. "Toto rozhodnutí nám přinese nové zdroje pro rozvoj projektů Ferrari a Maserati, které povedou k dalšímu růstu a úspěch celé skupiny, naši partnerů, našich zákazníků i našich fanoušků," řekl di Montezemolo.