Součástí ME je šedesát rallye, které jsou rozděleny do čtyř bodových koeficientů (2, 5, 10 a 20). Závody s nižším koeficientem jsou pro celkové výsledky téměř bezvýznamné. Do konečné klasifikace se započítává osm nejlepších výsledků, ovšem sedm jich musí být dosaženo na závodech s koeficientem 20 a pouze jeden ze všech ostatních rallye. Několik let se spekuluje o reorganizaci celého šampionátu, avšak Mezinárodní automobilová federace ho stále odkládá.
Důvodem jsou zřejmě poplatky, které musí pořadatel každé akce odvést do pokladny FIA. A když bude méně soutěží, tak pochopitelně přijde méně peněz. Ovšem určité změny jsou patrné. Tím prvním je generální sponzor pro "dvacítky", jímž se stala ruská firma Itera. Navíc by záznam každé soutěže měla vysílat televizní stanice Eurosport nebo DSF (sobotní pořad Rally Action).
Veškerý evropský zájem se tedy soustřeďuje na deset nejprestižnějších podniků s koeficientem 20. Po dlouhých letech snažení se jejich součástí stala také česká Barum rallye. V kalendáři nahradila Německou rallye, jež povýšila do mistrovství světa. Na rozdíl od světového seriálu, kde se většinou jezdí na nezpevněném povrchu, se všechny "dvacítkové" rallye pojedou na asfaltu. Zatím ještě není jasné, kteří piloti mají zájem o evropský titul.
V Itálii se vždycky sejde kvalitní domácí konkurence, zahraniční závodníci ji proto vynechávají. Podle neoficiálních informací by o evropské zlato měli bojovat Polák Kulig, Rusové Potapov, Lesnikov a Vašin, Němec Warmbold a také Ital ve službách českého Jolly Clubu Bertone. Je však možné, že se během roku se objeví další kandidát.
Stejně jako v mistrovství světa je vypsaná kategorie Super 1600, která je určena pouze pro registrované jezdce. Mezi nimi by měl být i vynikající Ital Cunico. Barum rallye je až předposledním podnikem seriálu. Ovšem slabší mezinárodní konkurence na úvodní soutěži slibuje, že bychom ve Zlíně mohli vidět vynikající závody. Uchazeč o evropský trůn si zřejmě nebude moci dovolit českou soutěž vynechat.
Kalendář mistrovství Evropy s koeficientem 20:
4. - 6. dubna Rallye Migle Millia (Itálie) (www.rally1000miglia.com)
10. - 11. dubna Rallye El Corte Ingles (Španělsko) (www.bme.es)
10. - 12. května Turecká rallye (www.tomsfed.org)
24. - 26. května Rallye Albena (Bulharsko)
6. - 9. června Rajd Polski
28. - 30. června Ypres Westhoek Rallye (Belgie) (www.ypresrally.com)
2. - 4. srpna Rallye Vinho da Madeira (Portugalsko)
31. srpna - 1. září ELPA Rallye (Řecko)
13. - 15. září Barum rallye (www.barum.rally.cz)
25. - 27. října Rallye Antibes-Rallye d´Azur (Francie) (www.asa-antibes.com)
Přehled mistrů Evropy
1953 Helmut Polensky (NSR) Porsche
1954 Walter Schulter (NSR) DKW
1955 Werner Engel (NSR) Mercedes
1956 Walter Schock (NSR) Mercedes
1957 Ruprecht Hopfen (NSR) Saab/Borgaward
1958 Gunnar Andersson (Švédsko) Volvo
1959 Paul Coltelloni (Francie) Citroën/Alfa
1960 Walter Schock (Německo) Mercedes
1961 Hans-Joachim Walter (NSR) Porsche
1962 Eugen Bohringer (NSR) Mercedes
1963 Gunnar Andersson (Švédsko) Volvo
1964 Tom Trana (Švédsko) Volvo PV
1965 Rauno Aaltonen (Finsko) BMC Cooper S
1966 Sobieslaw Zasada (Polsko) Porsche 911
1967 Vic Elford (Velká Británie) Porsche 911
1968 Pauli Toivonen (Finsko) Porsche 911 T
1969 Harry Kallström (Švédsko) Lancia Fulvia HF
1970 Jean-Claude Andruet (Francie) Renault Alpine
1971 Sobieslaw Zasada (Polsko) BMW
1972 Rafaele Pinto (Itálie) Fiat 124 Spider
1973 Sandro Munari (Itálie) Lancie Fulvia HF
1974 Walter Röhrl (SRN) Opel Ascona
1975 Maurizio Verini (Itálie) Fiat 124 Spider
1976 Bernard Darniche (Francie) Lancia Stratos
1977 Bernard Darniche (Francie) Lancia Stratos
1978 Tony Carello (Itálie) Lancia Stratos
1979 Jochi Kleint (SRN) Opel Ascona
1980 Antonio Zanini (Španělsko) Porsche/Ford
1981 Adartico Vudaferi (Itálie) Fiat 131
1982 Tony Fassina (Itálie) Opel Ascona 400
1983 Massimo Biasion (Itálie) Lancia 037
1984 Carlo Capone (Itálie) Lancia 037
1985 Dario Cerrato (Itálie) Lancia 037
1986 Fabrizio Tabaton (Itálie) Lancia Delta S4
1987 Dario Cerrato (Itálie) Lancia HF 4WD
1988 Fabrizio Tabaton (Itálie) Lancia Integrale
1989 Yves Loubet (Francie) Lancia Integrale 16V
1990 Robert Droogmans (Belgie) Lancia Integrale 16V
1991 Piero Liatti (Itálie) Lancia Integrale 16V
1992 Erwin Weber (SRN) Mitsubishi VR4
1993 Pierre-César Baroni (Francie) Lancia HF Integrale
1994 Patrik Snijers (Belgie) Ford Escort Cosworth
1995 Enrico Bertone (Itálie) Toyota Celica 4WD
1996 Armin Schwarz (SRN) Toyota Celica GT-Four
1997 Krzystof Holowczyc (Polsko) Subaru Impreza
1998 Andrea Navarra (Itálie) Subaru Impreza
1999 Enrico Bertone (Itálie) Renault Mégane
2000 Henrik Lundgaard (Dánsko) Toyota Corolla WRC
2001 Armin Kremer (SRN) Toyota Corolla WRC